ma
door marijke1 Oct 9, 2005 om 16:00
Computers & telefonie

Trage werking computer

Hallo.

Mijn computer werkt verschrikelijk traag. Als ik hem helemaal uitzet duurt het wel een kwartier tot 20 min, voordat ik weer kan starten. Wat kan ik allemaal zonder problemen verwijderen?

Marijke

1442 16 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Oct 9, 2005 om 16:16
573 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Marijke ook een computer vraagt om onderhoud. Nu hoef je deze niet weg te brengen en kan je dit gelukkig allemaal zelf doen.

Je C: schijf zal een beetje te vol zijn dan heeft Windows geen ruimte genoeg om te swappen voordat hij deze afsluit. Hij schrijft wat zaken heen en weer en dan weet Windows weer waar het gebleven is na het afsluiten van de computer.

Schrijfopruiming, tijdelijke Internetbestanden, tempfiles e.d. allemaal opruimen en daarna nog even defragmeteren en dan zal hij echt wel weer een stukje sneller zijn.

Kom je er niet uit, blijf vragen,
Hell-Rider

user123
door user123 - Oct 9, 2005 om 18:23
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan ook zijn dat u veel "bagger" software op uw systeem heeft geinstalleerd. In taakbeheer kunt u onder processen een inschatting maken of er iets tussen zit wat u kunt verwijderen.

redfloor
door redfloor - Oct 9, 2005 om 20:11
166 Antwoorden / 21 Vragen

Op www.virushelp.nl staat een duidelijke beschrijving van hoe je zo iets veilig, maar wel grondig doet.

Succes

co
door columbo - Oct 10, 2005 om 16:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zit u pc niet vol met allerlei rommel.

Ga eens naar www.hitmanpro.nl

En laat dit programma is scannen.

Je zal zien!!!!!!

ja
door jank - Oct 10, 2005 om 16:56
168 Antwoorden / 8 Vragen

Indie met WIN 2000 of WIN XP wordt gewerkt, HitmanPro downloaden en die maar eens opstarten. Haalt op voorhand een boel rommel weg, wat overbodig is.

Daarna de C-schijf defragmenteren en mogelijk is dan al een groot deel van het probleem opgelost.

me
door megegj - Oct 10, 2005 om 18:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hele goede ervaringen met het ophalen van het programma hitmanpro (www.hitmanpro.nl) En daarna laten draaien uiteraard!

succes

Gert.

su
door suuske60 - Oct 10, 2005 om 19:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Marijke,

Ik heb ook goede ervaring met Hitmanpro.nl

Vooral de eerste keer zul je zien wat er voor pc staat.

Verder kun je programma's die je niet gebruikt verwijderen.

Regelmatig je harde schijf formateren.

En misschien heb je er ook zelfgemaakte foto's opstaan.

Ook een bureaublad met een grote foto geeft vertraging bij het opstarten.

Succes,

Frans.

ol
door oldenburger_1 - Oct 10, 2005 om 20:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik maak gebruik van www.ccleaner.com elke keer dat ik de pc afsluit

en eens in de week hitmanpro geen problemen mee gehad

eens per 1 of 2 weken defragmenteren en je pc loopt als een zonnetje of naaimachine zo je wil.

ha
door hagem010 - Oct 10, 2005 om 20:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ga eens naar http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en

Downloaden en kijk wat er gebeurd!!!!!

toy toy toy

sn
door snuwerd - Oct 10, 2005 om 20:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik firefox als je het mij vraagt (en winxp service pack2), heb je bijna geen last van vage spy/ad-ware

ri
door rijksonnega - Oct 10, 2005 om 21:01
7 Antwoorden / 3 Vragen

Marijke,

HitmanPro daownloaden.

Ga naar start-alle programm.-bureau accessoires-systeemwerkset-schijfdefragmantatie. Defragmenteer alle schijven. Doe ook schijfopruiming.

Veel sukses

de
door demoore - Oct 10, 2005 om 21:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marijke,

Ik heb de anrwoorden op je noodkreet gelezen. De meeste zijn op zich wel correct maar omdat je niet vermeldt welke windowsversie je gebruikt is het lastig beoordelen wat wel en wat niet nuttig is.

Ik kom dit soort ellende veel tegen in eigen kring en daaromheen en ik heb dan ook maar 1 advies: zoek iemand die je bestandjes voor je opslaat ( saved) en laat hem/haar een schone installatie uitvoeren. Alles er af. Niks ongebruikelijks aan. Het lijkt veel gedoe maar je zult er van opkijken.

vr.gr.

ANdries de Moor

norbert51
door norbert51 - Oct 10, 2005 om 22:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft CCleaner nodig dit programaatje van 500kb maakt uw hele pc schoon hierna start hij weer snel op  en sluit snel af

st
door stellag - Oct 13, 2005 om 14:21
11 Antwoorden / 5 Vragen

Eens in de week je PC helemaal "schoonmaken" alsvolgt:

1. Draai "HitmanPro", te downloaden van www.hitmanpro.nl. Blijf wel voor de PC zitten tijdens de download want HitmanPro vraagt soms om jouw toestemming voor het installeren van sommige programmaatjes en dus altijd toestemming geven.

2. Installeer van MicroSoft het gratis Anti Spyware programma te vinden op de site van MS.

3. Defragmenteer de harde schijf eens per week.

4. Goed om te doen op bijv. iedere zaterdag of zondag : eerst alle updates van de virusscanner,het MS anti spyware prog en van Windows ophalen en installeren. Dan MS antispyware de uitgebreide scan laten doen. Dan tijdelijk de firewall uitschakelen en HitmanPro zijn werk laten doen. Duurt zo'n 10-15 minuten. Even wachten op het rapport dat je van HitmanPro krijgt. Lees dat rapport dat jou informeert wat er allemaal gedaan is. Je PC herstarten waardoor de firewall weer in actie komt. Dan bij de firewall tijdelijk de internet verbinding uitschakelen en de harde schijf defragmenteren. Daar krijg je ook weer een rapportje van. De PC nogmaals herstarten en als alles goed gegaan is heb je nu een "schone" PC, die dan ook weer een stuk sneller is geworden. Dit alles bij elkaar duurt zo'n 40 minuten afhankelijk van de snelhied van je PC en de soort internet verbinding die je hebt. Als je dit allemaal de eerste keer gaat ondernemen zou het wat langer kunnen duren vanwege alle rommel die er waarschijnlijk in je PC zit die opgeruimd moet worden. Succes ermee. Als je nog vragen hebt zal ik proberen die te beantwoorden. Groeten. SG.

st
door stellag - Oct 13, 2005 om 14:30
11 Antwoorden / 5 Vragen

PS : Ik neem wel aan dat je virusscanner altijd aanstaat en je dus geen virussen of ander gespuis in je PC hebt zitten zonder dat je het weet. Als je hier zeker van wilt zijn dan ook geregeld jouw virusscanner een algehele scan van het systeem laten doen. Die kan veel tijd in beslag nemen, houd daar rekening mee. SG.

rh
door rhbfan - Oct 13, 2005 om 19:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo marijke heb je al je computer gedefragmenteerd dit kun je starten vanaf tab mijn / deze computer klik met je rechter muisknop 1 maal op de C schrijf en ga naar extra daarna naar defragmenteren

sucses en groeten marco