ch
door chris66 May 16, 2007 om 09:24
Computers & telefonie

Trage werking van laptop na update

enkele weken geleden begon mijn laptop, vlak na een automatische update, ineens steeds langzamer te werken. Nu doet hij het ondertussen niet of nauwelijks meer. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

1033 14 Rapporteer

spleetoog
door spleetoog - May 16, 2007 om 10:03
130 Antwoorden / 0 Vragen

laat er eens een scan overlopen, kan je zien hoeveel tijdelijke bestanden en cookies je er op hebt zitten .
even opschonen en dan is het misschien weer ok.
maar het kan ook wel iets anders zijn  , je kunt dit wel proberen .
succes  groet spleetoog

ch
door chris66 - May 16, 2007 om 12:03
19 Antwoorden / 6 Vragen

wat voor scan bedoel je? ik denk trouwens niet dat het daaraan ligt, maar ik wil alles proberen.

groet, chris

akkefiet
door akkefiet - May 16, 2007 om 12:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

er vanuitgaand dat het XP betreft:
Dit lijkt op een bug met svchost.exe.
Die scant de pc op updates en kan in sommige gevallen overbelast raken.
Probeer eens de automatische updates uit te schakelen ( via configuratiescherm > beveiligingscentrum ) Doe dit eventueel via de veilige modus ( enkele malen bij opstarten op F8 drukken)
Als dit de oplossing blijkt te zijn voorlopig handmatig updaten.

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

mammeloe
door mammeloe - May 16, 2007 om 12:50
29 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt ook je pc terug zetten met systeemherstel tot voordat de update werd geinstaleerd,je kunt systeemherstel vinden via het bureaublad en dan ga je naar systeemwerkset.
En dan zou hij het weer goed moeten doen,veel succes.

ho
door hob - May 16, 2007 om 20:06
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u deze informatie ook gelezen op http://www.nu.nl bij de rubriek 'internet' (zie geheel links) en geheel onderaan.

Op deze link van deze website kan u lezen wat er al langer dan maart 2007 speelt bij het updaten van software van Microsoft Windows (zie op http://www.nu.nl/news/1074186/53/%27Windows_Update_vatbaar_voor_misbruik%27.html ).

Het is mogelijk dat er troep in uw computer terecht was gekomen bij de laatste update. Er wordt geadviseerd door lezers om Systeemherstel uit te proberen. Of dit helpt??? Als het niet helpt en andere oplossingen van lezers (de experts) ook niet helpen, blijft het een vraag of de harddisk schade had opgelopen tijdens het werken. Door een stevige schok kan de schijf beschadigd raken met zijn segmenten. Een andere harddisk laten installeren en de boel opnieuw installeren wilt wel eens helpen, als het oude geval opnieuw formatteren, partitioneren en installeren van Windows en de benodigde drivers, had plaatsgevonden. dat kan gedaan worden als een backup zelf van uw systeem ook niet helpt of defragmentatie en of een clean up van schadelijke bestanden.

Maar laat dit wel door een proffesioneel iemand doen of door een computerbedrijf die hiermee ervaring heeft. Met groeten van Hob.

ca
door captainlouis - May 16, 2007 om 20:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

hye hallo beste chris66,

Ik heb een zelfde probleem gehad met de update  KB 925902

ga eens kijken bij

http://support.microsoft.com/kb/935448/

http://support.microsoft.com/?kbid=925902

Download : DownloadenPakket 935448 nu downloaden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 17, 2007 om 12:26
16950 Antwoorden / 202 Vragen

deze udate was een correctie op een eerdere update die tot gevolg haddat sommige andere programma's niet meer werden uitgevoerd of na het wel zijn opgestart weer verdwenen. Ik ben benieuwd of de herstelpatch als aangegeven ook hier een oplossing geeft.

ti
door tina - May 17, 2007 om 20:21
7 Antwoorden / 15 Vragen

1) Schrijfopruiming

2)C Cleaner

3) Defragmentatie

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2007 om 13:28
16950 Antwoorden / 202 Vragen

hallo chris66@ begin eens met het uitvoeren van een schoonmaakactie van het register, de temp bestanden, de cookies en prullebak met een bijv gratis registercleaner als ccleaner (www.ccleaner.com) Voor daarna het programma defragmentatie uit dat u vindt bij de systeemwerkset. Dit tenminste als u dat niet eerder deed. Houd er dan rekening mee dat het enige tijd in beslag kan nemen. Als u deze acties nooit eerder uitvoerde mag u er vanuit gaan dat uw systeem daarna weer veel sneller zal werken.

ch
door chris66 - May 18, 2007 om 13:30
19 Antwoorden / 6 Vragen

alle mensen bedankt voor jullie tips. ik heb inderdaad eerst de automatische updates uitgeschakeld. daarna heb ik ccleaner geinstalleerd en gedefragmenteerd. Hierna de meest recente updates (die ik verwijderd had) opnieuw gedownload, en nu lijkt alles goed te gaan. Mijn laptop is nog steeds niet zo snel maar dat komt denk ik omdat het een ouwetje is (dell latitude c610). Voorlopig zal ik de automatische updates maar uitgeschakeld laten, tenzij jullie aanraden het toch weer aan te zetten?

groeten, en nogmaals bedankt,

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2007 om 13:43
16950 Antwoorden / 202 Vragen

chris66@ dank voor de terugkoppeling.

Toch nog een advies: ga na of u mogelijk het "kaart" geheugen (vaste geheugen) van uw laptop kunt uitbreiden. Mogelijk is dat "aan de kleine kant".

ch
door chris66 - May 18, 2007 om 13:46
19 Antwoorden / 6 Vragen

hallo Gerrit,

bedankt voor je advies. ik heb al gekeken naar nieuwe geheugenkaarten, maar ik vind de prijs daarvan toch nogal aan de hoge kant (rond de 150 euro, tenzij ik verkeerd gekeken heb).

in ieder geval bedankt!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2007 om 13:58
16950 Antwoorden / 202 Vragen

hallo chris@ ga eens naar een kringloop winkel. Ik heb daar voor mijn oude PC "voor een prik" ( € 10,00) een grotere kaart kunnen krijgen met zelfs nog garantie zou die niet werken. (Bij de eerste was dat ook zo, maar ik kreeg vlot een andere. Ze halen die uit PC's, laptops die niet meer aantrekkelijk zijn voot wederverkoop omdat ze te defect zijn of te oud.

ar
door ariet - May 19, 2007 om 07:47
58 Antwoorden / 13 Vragen

Chris,

Er vanuit gaande dat je XP op je Laptop hebt. Zou je voor de zekerheid naar de volgede site van Microsoft kunnen gaan:

http://onecare.live.com/site/nl-NL/default.htm

Met dit programma voer je een volledige scan uit om je PC te scannen op spyware, virussen en of overtollige register-en tijdelijke bestanden. De PC kan je dan schonen en tevens kan je zien of defragmenteren nodig. Ik heb er zelf succes meegehad. Aan het eind is het even opletten welke keus je maakt. Het programma is nl. gratis maar men wilt het graag verkopen.

Suc6, Ariet