do
door dopey Dec 1, 2006 om 13:39
Computers & telefonie

Tv van KPN (waarschuwing)

1 a 2 weken geleden stond er een deurverkoper van de KPN voor me neus. Een geweldige aanbieding 1 mnd gratis tv van KPN, hollander die ik ben en ja gezegd. Mijn vriend was hier helemaal niet blij mee, hij vreesde dat we er niet meer af konden komen. Hij dus gelijk gebeld met de deurverkoper en deze garandeerde hem dat hij het formulier zou verschuren, niet dus.


Krijg ik net een welkoms brief met daarin bedragen die ze via een automatische incasso gaan afschrijven. Aansluitkosten € 29,95 en € 7,95 abonnementsprijs, oke het is goedkoper dan Casema (in mijn geval) maar ik voel me toch belazerd.


1. het zou een maand gratis zijn en zonder enkel probleem op te zeggen zijn (de service desk van € 0,10cent p.m. is niet eens bereikbaar)


2. ik heb nooit een automatische incasso afgegeven omdat zij er nogal eens fouten mee maken.


Dus een gewaarschuwd mens telt wellicht voor 2.

374 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft nooit een automatische incasso afgegeven, maar hoe komen ze dan aan uw bankgegevens?

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er is hier sprake van colportage. Je hebt dus gewoon het recht om zonder opgaaf van redenen de overeenkomst te ontbinden binnen 8 dagen. Doe dit wel schriftelijk (per email, fax, aangetekend) zodat je bewijs hebt.


Zodra je de overeenkomst met KNP tekende ging e.e.a. in werking en komt dus ook vanzelf de incasso, maar die kun je gecrediteerd krijgen, even geduld dus.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

die maand gratis is toch geen probleem ? daar heeft u gewoon recht op dan.


De helpdesk niet bereikbaar ? toch proberen deze te bereiken op bepaalde momenten van de dag is het druk andere niet


u zal toch op een of andere manier een bankrekeningnummer hebben opgegeven tijdens het alleeerste gesprek


Het is goedkoper en toch belazerd voelen ? Het belazerd voelen zit alleen in dat u was vereengekomen dat het formulier niet was verscheurd door de verkoper. Dat is niet netjes van deze persoon.


kortom probeer op een rustig momet te bellen en leg het voor om ervanaf te komen maar ikzie geen regen om het te cancellen


groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb inderdaad mijn rekeningnummer moeten opgeven maar heb hier uitdrukkelijk bij gezegd dat ik geen automatische incasso wou en hier heb ik ook niet voor getekend. Ik ben altijd liever zelf de baas over mijn geld en heb dan ook alleen een automatische incasso voor mijn hypotheek.


Qua dat belazerd voelen komt omdat het vernietigd zou worden en bovendien gratis.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daar moest KPN staan natuurlijk. De automatische incasso is standaard procedure, door te ondertekenen ga je dus akkoord. De eerste maand gratis wordt natuurlijk wel verrekend als dat zwart op wit staat (al gaat dat misschien niet meteen met de eerste rekening mee).


KPN kun je ook per email (via de website) bereiken, maar ze doen er wel redelijk lang over om te antwoorden (soms wel een week).

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

KPN stuurt altijd eerst de rekening en boekt deze via een automatische incasso van uw rekening af.
Eén tot twee maanden later volgt, als daar recht op bestaat, de creditering.
Deze volgorde is het meest eenvoudige waarbij de minste fouten worden gemaakt.


Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zie: Colportagewet.


De genoemde 8 dagen gaan in, na inschrijving (waarmerken door dagtekening) bij de Kamer van Koophandel.


Zie: artikel 25, lid 2:


"De in het eerste lid bedoelde mededeling dient uiterlijk te worden gedaan op de achtste dag na die, waarop voor de eerste maal een exemplaar van de desbetreffende akte door de in het derde lid bedoelde Kamer van Koophandel en Fabrieken van een gewaarmerkte dagtekening is voorzien."


Colportagewet, artikel 24 : "Voor een overeenkomst, welke het onmiddellijk gevolg is van de werkzaamheid van een colporteur, is op straffe van nietigheid vereist, dat door of namens de bij de overeenkomst betrokken partijen in twee gelijkluidende exemplaren een akte wordt ondertekend, en dat onmiddellijk na de ondertekening door de partij, die door de colporteur tot het aangaan van de overeenkomst is bewogen, een exemplaar van die akte is ontvangen door ieder van beide partijen."


Heeft u een getekende afschrift gekregen????


Dus (ook): nooit geen niet-relevante gegevens afgeven. Indien u geen aut. incasso wilt afgeven, hebben zij uw rekeningnummer ook niet nodig.....


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

doe dat per aangetekend schrijven en met bevestiging van ontvangst. Alleen dan "heeft u enige poot om op te staan", de ontvangst van e-mail of een gewone brief wordt helaas wel eens ontkent.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2006 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet nodig, via webformulier komt het direct bij KPN aan en krijg je een ontvangstbevestiging per email terug.


Verder geldt dat pas na ontvangst van het pakket de zichttermijn ingaat, de zelfde dag nog kun je de ontvanger op het postkantoor gratis (antwoordnummer) terugsturen via het retourformulier met bewijs van verzending.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer