hilly
door hilly Aug 28, 2008 om 12:43
Computers & telefonie

U-tube video/film

Hallo,

Als ik op U-tube een video wil bekijken/beluisteren dan wordt het om de paar seconden onderbroken en laad hij opnieuw. Met horten en stoten geeft hij film/video weer.Ook op mijn hyves.

Wie weet waar dit euvel aan ligt?

Op mijn oude PC XP werkte het ook niet goed. Heb sinds een week nieuwe PC met Vista.

BVD

Hilly

p.s. Ben een leek op pc gebied.

1154 20 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 28, 2008 om 12:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hoe snel is je internetverbinding?
Als deze geen 1,5 Mb/sec haalt, dan is de kans groot dat films schokkerig worden vertoond.

GSM

hilly
door hilly - Aug 28, 2008 om 13:08
37 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb UPC Power download 6mbps upload 1,5 mbps

gsm
door gsm - Aug 28, 2008 om 14:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Meet de snelheid eens met speedtest.
Op onderstaande link klikken:
http://www.speedtest.nl/

Dan rechts-boven klikken op:
 Meet uw download snelheid

Klik dan op: start de geselecteerde tests
Je kunt er eerst nog een paar extra aanvinken als je wilt.

Bekijk de resultaten in de rechter kolom.

GSM

hilly
door hilly - Aug 28, 2008 om 15:28
37 Antwoorden / 21 Vragen

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
KlaarGegevens opgeslagen ? 31.0 KByte/sec
                (=248 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
KlaarGegevens opgeslagen ? 7.6 KByte/sec
                (=61 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
KlaarGegevens opgeslagen ? 607.0 Conn/min

Dit is het resultaat, heb er geen verstand van hoor. Weet dus niet of het goed of slecht is.

Hilly

gsm
door gsm - Aug 28, 2008 om 17:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is ontzettend slecht!
U haalt bij lange na de snelheid van 6mbps download niet:

Download is slechts 0.3mbps (dus 20x te langzaam)
 en
Upload is ook heel beroerd: 0,07mbps

Ping is ook veel te traag!

Het kan liggen aan een zeer slechte aansluiting van de modem op de kabel zoals die bij je thuis binnenkomt, of aan een slechte draadloze verbinding, als je draadloos werkt

Waarschijnlijker is echter dat UPC de zaken totaal niet voor elkaar heeft.

GSM

dirck
door dirck - Aug 28, 2008 om 17:54
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, als dit UPC Power moet voorstellen dan zou ik ze maar eens aan de oren trekken als ik jou was, als je deze snelheid altijd hebt, dan betaal je veels te veel voor je internet verbinding.

Doe de test ook eens op www.speedtest.net
Die is betrouwbaarder dan speedtest.nl

hilly
door hilly - Aug 28, 2008 om 18:26
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo,

Ik heb ook de speedtest.net uitgevoerd.

download:262kbs  Upload: 63 kbs  3x getest met dit als "beste"

resultaat.

Ik zal staks nog even naar UPC bellen want dit lijkt nergens op.

Ik had classic maar dat is omgezet naar power met volgens hen extra snelheid. (1 juli 2008)

Grt Hilly en tot zover heel hartelijk dank.

dirck
door dirck - Aug 28, 2008 om 18:34
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt er op dat je het instapabonnement hebt van 15 euro.

Internet Starter

    * Instapabonnement
       internet
    * Download 384 Kbps
    * Upload 128 Kbps

gsm
door gsm - Aug 28, 2008 om 18:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je moet dus deze snelheden hebben:

             download 6000 kbps (= 6 mbps)
             upload     1500 kbps (= 1,5 mbps)

Daarmee lopen filmpjes als een zonnetje.

Ik zou van UPC over de afgelopen tijd maar wat geld terugvragen, aangevuld met de nu te maken telefoonkosten naar de Helpdesk!

GSM

in
door ingridnala - Aug 29, 2008 om 12:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hilly

Ik heb sinds het installeren van Firefox 3 soortgelijke problemen met You-tube en andere filmpjes die ik online wil bekijken, omdat de plug-in problemen geeft.

Of het echter aan Firefox of aan de nieuwe plug-in ligt (of de combinatie ervan) zou ik niet kunnen vertellen, maar misschien weet iemand anders dat wel?

Groetjes,
Ingrid

gsm
door gsm - Aug 29, 2008 om 13:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Ingrid,

Begin voor deze nieuwe vraag liever zelf een topic met de knop Hier zelf een vraag stellen...

Hier gaat het uitsluitend om de vraag die door Hilly is gesteld. Om het overzichtelijk te houden dient er hier dus alleen op haar vraag antwoord gegeven te worden.

GSM

hilly
door hilly - Aug 29, 2008 om 13:46
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hoi,

Ik probeer al vanaf gister de klantenservice van UPC te bereiken wat nog steeds niet lukt.

Ik heb het 3 in 1 pakket van Upc en op mijn factuur staat zelfs dat ik 10mb internet heb. Dus het klopt van geen kant. Zodra ik meer nieuws heb horen jullie dat natuurlijk van mij.

Grt

Hilly

ej
door ejvzwam - Aug 29, 2008 om 14:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste hilly,

Ga naar : http://provisioning.upc.nl

en meld je opnieuw aan, daarna moet je de volle snelheid hebben.

Succes

ej
door ejvzwam - Aug 29, 2008 om 14:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik nog vergeet te zeggen is, na het opnieuw aanmelden moet je de PC ('s) uitzetten en de spanning van het modem afhalen (gewoon de stekker eruit).
Wacht 2 minuten en zet de spanning er weer op, wacht nu tot alle ledjes weer branden en start dan de Pc weer op.
Check voor je hier aan begint hoeveel ledjes er nu branden, dit moet natuurlijk het zelfde zijn na een herstart.
Controleer je snelheid dan nogmaals bij speedtest.

di
door digikater - Aug 29, 2008 om 14:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Ik heb hetzelfde UPC-pakket als u. Heb You Tube even geprobeerd; werkt probleemloos. De lijnsnelheden die u gemeten heeft slaan inderdaad nergens op. Ik denk dat u niet correct gedefinieerd bent in de UPC-database. Succes met het benaderen van de Helpdesk (dat probleem is mij uit eigen ervaring bekend).

ce
door celino - Aug 29, 2008 om 17:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook 3 in 1 pakket van UPC maar wat bleek zo traag als dikke stroop. Heb hierover gebeld wat bleek ze hadden de nieuwe modem gegevens nog niet verwerkt . Dus als ik jou was zou ik hier maar eens over belen of die gegevens al zijn verwerkt in de centrale

hilly
door hilly - Aug 29, 2008 om 19:49
37 Antwoorden / 21 Vragen

Beste meedenkende experts,

Vanmiddag eindelijk kontakt gehad met UPC.Het blijkt inderdaad een fout van hen te zijn dat ik niet aan mijn 10mb kom.

Medewerker zou het modem laten resetten daar en ik zou gegarandeerd om 18.00 u mijn snelheid hebben van 10 mb.

Helaas is niks aan gedaan, blijkt niet gelukt te zijn en mde medewerkers die modems resetten werken alleen van maandag /vrijdag. Dus moet ik tot dinsdagmorgen wachten.

Zal mij benieuwen!!!! Het teveel betaalde wordt verrekent en deel telf kosten vergoed.

Ik wil iedereen die mij hier heeft willen helpen en geholpen heeft hartelijk bedanken. Zonder jullie inzet was ik er nooit achter gekomen.

Iedereen een heel prettig weekend.

Groetjes

Hilly

gsm
door gsm - Aug 29, 2008 om 19:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Volgens mij kost UPC Power download €40,- per maand!

Voor €35,- per maand heb je hetzelfde plus nog een telefoonverbinding met gratis bellen binnen Nederland!
Zie:
upc internet_+ bellen

GSM

keessie1
door keessie1 - Aug 30, 2008 om 01:31
138 Antwoorden / 9 Vragen

U had e.e.a. zelf wel kunnen bedenken.(niet onvriendelijk bedoeld)

U schrijft:

Op mijn OUDE PC was You-tube traag horten en stoten,

Op mijn NIEUWE PC is You-Tube traag horten en stoten.

Wat blijft er dan over????? Precies internet verbinding.....

Maar goed het wordt hopelijk voor u opgelost.

Als u een 6 MB verbinding heeft haalt u natuurlijk nooit de volledige download snelheid, deze is tevens afhankelijk van de aanbieder van download en de drukte op internet, tevens worden ADSL lijnen geshared aan geboden en Kabel lijnen ook, dit betekend uiteraard dat u samen met de rest van de buurt op de zelfde lijn zit, dus b.v. in de weekende zal de verbinding trager kunnen zijn dan b.v. op maandag morgen 10:00 uur, de backbone die u buurt verdeel knoppunt voed is ook begrenst op een verwachte drukte.

U snapt zelf ook wel dat er niet vanuit b.v. vanuit Amsterdam, waar de internet servers staan, recht streeks naar elk huis een appart kabletje wordt gelegt. En dit kabletje per aan sluiting wordt begrenst.

Er komt simpel gezegt een Dikke Kabel vanuit amsterdam naar b.v. @ Home en deze sturen de signalen met dunnere kabeltjes naar de diverse wijken Knooppunten. Vanaf deze knooppunten loopt een nog dunnere kabel naar elk huis in de wijk. En daar staat een ADSL of Kabel Modem die vanuit @home geprogrameerd wordt om in uw geval b.v. 6 MB door te laten, wilt u meer b.v. 20 MB wordt er op afstand informatie naar uw modem gestuur en deze schakeld dan naar 20 MB.

Ik hoop dat u met deze versimpelde uitleg een beeld kunt vormen van hoe e.e.a. werkt.

Suc6

Mvgr Keessie

hilly
door hilly - Sep 1, 2008 om 13:54
37 Antwoorden / 21 Vragen

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
KlaarGegevens opgeslagen ? 1168.9 KByte/sec
                (=9351 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
KlaarGegevens opgeslagen ? 143.8 KByte/sec
                (=1150 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.
KlaarGegevens opgeslagen ? 676.0 Conn/min

Hallo , ik heb volgens mij de juiste snelheid nu. De you-tube filmpjes doen het perfect.

Nogmaals allemaal bedankt.

Een blije Hilly