ja
door jansenleid Jul 31, 2010 om 21:55
Computers & telefonie

Uitzetten dataverkeer Samsung Wave (buitenland)

Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung Wave. Mooi toestel. Zo kan ik gelijk een update zien als ik nieuwe mail heb.

Maar kan ik het dataverkeer ook uitzetten als ik naar het buitenland ga? De kosten daarvan zijn namelijk erg hoog. En als mobiel steeds update, krijg ik een hoge rekening.

Dus wie weet hoe ik het uit moet zetten? Of gaat dit vanzelf bij roaming? Ik heb een vodafone abonnement.

Bedankt voor het lezen!

12328 12 Rapporteer

freya
door freya - Jul 31, 2010 om 22:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jansenleid,

Als je (data)roaming uitschakelt heb je alleen nog maar internet via je eigen provider (in Nederland dus). In het buitenland is dan geen internetverkeer meer mogelijk.

m.vr.gr. Freya

spooky01
door spooky01 - Jul 31, 2010 om 22:11
418 Antwoorden / 56 Vragen

roaming kun je vinden bij instellingen onder connectiviteit, als je dit uitschakeld vraagt hij of je verbinding wilt maken. Dan moet je wel op nee drukken.

ja
door jansenleid - Jul 31, 2010 om 23:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zijn nog eens snelle reacties. Hartelijk dank!

invalide
door invalide - Aug 1, 2010 om 08:16
787 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor het vooraf vragen.
Meestal moeten we dit soort vragen achteraf oplossen dus hartelijk dank voor het eerst zoeken!

ma
door marieke83 - Aug 2, 2010 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Weet iemand ook hoe dit zit met de Blackberry?

Ik ga naar Thailand, en heb een Blackberry Bold 9700.
Nu kan ik bij "verbindingen beheren " wel mijn mobiele netwerk uitschakelen, maar dan kan ik volgens mij ook niet meer bellen/gebeld worden en smsen. Ik weet niet waar ik alleen het internet/dataverkeer uit kan schakelen!

Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast bedankt!

soepkiep
door soepkiep - Aug 2, 2010 om 13:32
529 Antwoorden / 75 Vragen

volgens mij kun je dat ook op de computer bij mijn vodafone uit zetten
en als je weer terug bent van vakantie kun je het daar ook weer aan zetten

frans75
door frans75 - Aug 2, 2010 om 14:30
202 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marieke83 schreef op maandag 2 aug 2010, 13:12]Weet iemand ook hoe dit zit met de Blackberry?

Ik ga naar Thailand, en heb een Blackberry Bold 9700.
Nu kan ik bij "verbindingen beheren " wel mijn mobiele netwerk uitschakelen, maar dan kan ik volgens mij ook niet meer bellen/gebeld worden en smsen. Ik weet niet waar ik alleen het internet/dataverkeer uit kan schakelen!

Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast bedankt!

Gebruiksaanwijzing?

ro
door roel26 - Aug 2, 2010 om 14:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de Samsung weet ik het niet maar voor de Blackberry ga je naar menu, verbindingen, opties voor mobiel internet. Daar schakel je gegevens service "aan" en "Tijdens roamen" schakel je uit. Ik doe dit al zolang ik met de Blackberry de grens over ga. Werkt feilloos. Over de grens een andere provider en geen dataverkeer meer mogelijk. Ik maak me sterk dat bij andere merken het niet veel anders zal zijn. Succes!
Roel

ma
door marieke83 - Aug 2, 2010 om 15:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Roel26,

Ik heb ook even zitten googlen, en de gebruiksaanwijzing erbij gepakt, maar daarin staat dat als je "gegevens-service"aan laat staan, je wel nog mail/mms binnen kan krijgen. Vanwaar dat jij dan de gegevensservice aan laat staan!? Wat gebeurt er als je die ook uit zet?

En is het dan zo, dat als je "tijdens roamen" uitzet, dat gewoon betekent dat hij helemaal geen dataverkeer meer toelaat in het buitenland? En heb je enig idee of je dan nog wel kan MMSen, en of je dan nog wel gebruik kunt maken van de WIFI?

Hopelijk weet je dit ook! of iemand anders! ALvast bedankt!

pa
door pamand - Aug 2, 2010 om 15:55
21 Antwoorden / 1 Vragen

wanneer je het dataverkeer ook in nederland aan banden wilt leggen (scheelt je vást veel poen!!) zet dan "push-mail" uit. Je moet dan bewust ervoor kiezen verbinding te maken.

@frans: niet alles staat in een gebruiksaanwijzing, die dingen zijn meestal errug summier.

ro
door roel26 - Aug 2, 2010 om 15:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de gegevensservice uitzet heb je geen internet meer op je telefoon. Als je alleen "tijdens roamen" uitzet heb je geen internet in het buitenland, wel binnen het bereik van je eigen provider. SMSsen werkt gewoon. Mail werkt natuurlijk niet meer in het buitenland en van MMS weet ik het niet, dat gebruik ik niet.

Succes

ma
door marieke83 - Aug 2, 2010 om 16:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Pamand: je hebt gelijk; de gebruiksaanwijzing had ik natuurlijk als eerste geraadpleegd, maar is hierover heel summier!

Roel26: heel erg bedankt! Ik snap het nu, en aangezien het bij jou al die tijd al is goed gaat, moet het gaan lukken,en hoef ik niet te vrezen voor hoge telefoonrekeningen!

Bedankt!!!