sh
door shortymusic Apr 3, 2006 om 15:36
Computers & telefonie

UMTSMASTEN OP HET DAK

SINDS EEN MAAND STAAN ER UMTSMASTEN OP HET DAK,ZINS DIE TIJD HEBBEN WIJ EEN STORING MET BREEDBAND,MAAR OOK STORING OP DE TV,VOORAL TIJDENS HET PROGRAMMA KASSA,IK ZIE DIT ALS IK KASSA TERUG ZIE OP DE VIDEO,HET VREEMDE IS DAT DIT ALLEEN BIJ DE VARA GEBEURD.

MIJN VRAAG IS DAN OOK HOE KAN DIT????

AL DUS HR.T.D. DE JONG UTRECHT.

321 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

zal wel komen door de straling ik heb het zelf met een geheime zender bij ons in de buurt, zogauw die aan het draaien is stoort mijn tv en breedband verbindig ook.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 keer.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij komt het door teveel hoofdletters.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de zuidelijke tak van de A10 neem en langs de zendtoren van de PTT rijd valt ook alle radiozenders weg en krijg soms zelfs radio-contacten tussen vliegtuigen en Schiphol.

U hoeft daar mee géén genoegen mee te nemen.
U zat daar als eerste en dus is diegene die deze UMTSmasten daar later heeft geplaatst verantwoordelijk om U ongestoord beld en geluid te geven.
Weet u wie daarvoor verantwoordelijk is dan zou ik het bedrijf daarvoor schriftelijk daartoe manen. (aangetekend/bericht van ontvangst)

Die Freie Vögel

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Gebeurt dit alleen bij het televisieprogramma Kassa?? Niet bij andere programma's van Ned 3. Of bij andere zenders?? Klinkt wel heel veemd, dat dit ALLEEN bij het programma Kassa gebeurt. Niet toevallig een verlate 1 april grap??

Groet Richard

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

"IK ZIE DIT ALS IK KASSA TERUG ZIE OP DE VIDEO,HET VREEMDE IS DAT DIT ALLEEN BIJ DE VARA GEBEURD. MIJN VRAAG IS DAN OOK HOE KAN DIT????"

Kassa is ook alleen maar bij de VARA te zien.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

In principe zou de kabel geen storing mogen opvangen, ervan uitgaande dat je dubbel afgeschermede coax van goed kwaliteit gebruikt. Het kan zo zijn dat alleen sommige zenders storing opvangen, dit hangt samen met frequenties, resonanties e.d. Lang technisch verhaal... Goeie coax-kabel gebruiken dus. BEDEA COAX TWAALF of HIRSCHMANN DIGITAL bijvoorbeeld.

De telefoonlijn (ADSL) kan wel storing opvangen maar voor zover ik weet dan alleen in je huis. KPN gebruikt namelijk voor iedere aansluiting 5 koperdraadjes (2 worden er in principe maar gebruikt) die zodanig onderling gedraaid zijn dat storing buitenshuis in ieder geval niet opgevangen zou mogen worden. Probleem in je huiskamer is dat de kabeltjes voor de telefoon niet afgeschermd zijn. Tip: gebruik (S)UTP- of die 5-aderige getwiste kabel (die KPN ook gebruikt).

Groetjes en succes. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 9, 2006 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

waarschijnlijk zal het neit alleen bij de opnames van vara zijn. UMTS werkt op een bepaald freq spectrum. Deze kan storing geven op de verbinding met de video, of om je UTP bekabeling. Zoals al eerder vrmeld staat, gebruik goed afgeschermde kabels. Het lijkt me dat het niet alleen bij de vara kan zijn, maar op alle opnames.

mvgr.

Appie1