ho
door hoekelum May 5, 2010 om 10:59
Computers & telefonie

UPC Mediabox

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de UPC mediabox.
Bij ons loopt hij steeds vast, na 30 sec. de stroom er af doet hij het wel weer maar na hen stand-by gezet te hebben valt hij weer uit.
Contact met UPC is bijna onmogelijk, per E-mail kan niet meer, en bellen kost een vermogen. Weet iemand raad?.

28505 9 Rapporteer

in
door ingewaasdorp - May 5, 2010 om 11:19
5 Antwoorden / 2 Vragen

gewoon volhouden aanhouder wint blijven bellen en de belkosten vallen wel mee hoor ik heb hetzelfde probleem gehad en jahoor na 4 bezoeken was het probleem opgelost heb nu een nieuwe mediabox kosteloos.Veel succes.

hwenning
door hwenning - May 5, 2010 om 12:24
9 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer onderstaande eens, misschien helpt het:
Je zou kunnen proberen zelf een handmatige update te kunnen doen zoals hier:

Geforceerde software-update, hoe werkt dat?
Als je mediabox flink is vastgelopen, of als je een software-update hebt gemist kun je de mediabox hard resetten middels een geforceerde software-update.

Je kunt een software-update als volgt forceren:

* Houdt knop X ingedrukt terwijl je de mediabox van de stroom afhaalt.
* Blijf knop X ingedrukt houden, en steek de stekker weer in het stopcontact.
* Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat, en laat knop X los.

Bij de Pace komt niets in beeld te staan.
De update binnenhalen duurt bij de Thomson een paar minuten, bij de Pace kan het 15 minuten duren.
Bij de HDTV DVR minimaal 30 seconden de stroom er af halen,dan de knop X indrukken.

knop X:
Bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox.
Bij de zilverkleurige Thomson en Pace mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV DVR is dit de knop ( achter deurtje ) "snel terugspoelen" ( naar links wijzend ).

Reset of software-update lost het probleem niet afdoende op?:
Zet de mediabox terug naar fabrieksinstellingen.

* Menu =>
* Instellingen =>
* Fabrieksinstellingen =>
* Pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
* Mediabox opnieuw installeren met de juiste activeringscode.

Probleem is erg hardnekkig.:
Probeer het met de combinatie reset / fabrieksinstellingen / software-update.

* Stekker eruit.
* Stekker erin en zet de mediabox terug naar de fabrieksinstellingen.
* In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in.
* Laat de mediabox zenders zoeken. Die vind hij uiteraard niet.
* Trek nu de stekker eruit.
* Nu doe je een software-update, dus druk knop X in. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat knop X pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
* Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlands - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

Mediabox zit vast.
Als de mediabox in standby, of anders, vaststaat en je via het menu geen reset naar fabrieksinstellingen kunt doen, helpt mogelijk de volgende truc.

* Stekker van de mediabox er min 30 sec uit halen.
* Druk op de Menu-button van de UPC afstandbediening (gericht op de mediabox) en zet tegelijkertijd de stroom weer op de mediabox.
* De mediabox gaat nu, als het goed is, terug naar de fabrieksinstellingen.

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=13887.0

en UPC storingen pagina valt ook wat te lezen wat je kunt proberen:
http://www.upc.nl/klantenservice/meldingen_storingen/

hwenning
door hwenning - May 5, 2010 om 12:27
9 Antwoorden / 0 Vragen

kijk ook eens op het upc forum, genoeg te vinden met oplossingen. Al hoe wel upc verantwoordelijk is voor een goede werking:

http://forum.upclive.nl/index.jspa

badclusters
door badclusters - Jul 23, 2010 om 13:40
69 Antwoorden / 0 Vragen

I kben aan mijn derde mediabox bezig en had ze via emai lsnel te pakken en binnen 2 dagen een monteur aan de deur je moet echter geen genoegen nemen met een Thomson rotdingen zijn dat heb nu weer een andere enkel met een film zien op ondemand vliegt telkens mijn ondertiteling er uit erg hinderlijk en aanzetten is ook lastig draai op HDMI maar mijn tv herkent hem pas na 1 minuut erg vervelend en ligt niet aan mijn 60 inch scherm die heeft HDMI 3 ik heb er boven ook een staan en die moet ook vaak worden gereset en dat is een Thomson vies kreng

freya
door freya - Jul 23, 2010 om 13:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal inmiddels na bijna 3 maanden wel opgelost zijn en zoniet, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk nooit meer opgelost.....

Freya

k-
door k-risteltje - Sep 8, 2010 om 20:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook probleem met UPC.
Wilde fabrieksinstellingen herstellen en nu ben ik daarmee bezig kan hij de zenders niet vinden iets met netwerk??
Wie kan me helpen??

wa
door waalkade - Sep 8, 2010 om 22:48
8 Antwoorden / 3 Vragen

al 3 weken een slecht werkende mediabox. Geen on demand, bij de guide loopt hij vast en UPC heeft al dagen een wachttijd van meer dan 15 min bij de helpdesk en op mailtjes reageerd men niet. Eindelijk vandaag iemand aan de telefoon en deze liet mij verschillende testjes uitvoeren. na 20 min. was de conclussie: verkeerde kabels! Kabels die het vandaag wel doen en morgen niet meer kan volgens mij niet de oorzaak zijn van een niet werkende mediabox.

wa
door waalkade - Sep 9, 2010 om 21:26
8 Antwoorden / 3 Vragen

Inmiddels. met hulp van het Special Care Team, opgelost.

commonsence
door commonsence - Feb 4, 2011 om 08:58
54 Antwoorden / 13 Vragen

Wij hadden eind april 2010 een HD led 117 cm gekocht als zijnde, de beste in zijn soort volgens "kieskeurig." Geen koopje maar dan heb je ook wat, zo dachten wij.
De dealer kwam hem netjes installeren en meende dat ik er ook nog een blue ray bij moest en andere hoofdkabel. Nog eens 550 euro erbij. Ik had volgens de dealer een mediabox van UPC moeten bestellen voor de HD weergave. Dan zou alles perfect zijn.
Binnen 3 dagen hadden we die mediabox van UPC. Bleek een catastrofe zonder eind. Het beeld fragmenteerde steeds en viel zomaar keer op keer uit. Op de meest onmogelijke momenten tijdens een spannende film, voetbalwedstrijd of een belangrijk politiek debat viel het beeld volledig weg. Na 10 seconden kwam het weer terug. Dat gebeurde 4 keer per uur. Ook viel regelmatig de stroom van die box. Alleen maar van die mediabox! Bellen naar UPC. Eindeloos lang wachten en ons werd beloofd een andere box te zullen ontvangen per post. Binnen 3 dagen hadden we die inderdaad. De ouden box inpakken en weer naar het ver van ons huis liggende postkantoor in de rij staan om dat ding af te leveren met een bewijsje daarvan. We hebben met de andere box exact dezelfde problemen gehad en daarna het voorgaande beschrevene in totaal 6X meegemaakt. De man op de hulpdesk Webcare bleef ondanks onze boosheid beleefd en vriendelijk. Niettemin om stapel gek van te worden vooral tijdens het WK voetbal. We konden dan altijd overschakelen op analoog maar dat ziet er niet uit wanneer je HD gewend was te kijken. Sinds 2 weken geleden hebben we de 6de nieuwe mediabox ontvangen en nu voor het eerst lijkt alles goed te zijn. Geen fragmentatie meer en geen beeldwegval. Wat ee martelgang omdat UPC ijskoud rotzooi op de markt brengt, zodra er weer iets nieuws is, om mee te kunnen blijven doen. Al is het nog zo slecht en waardeloos, als zij maar klanten erbij trekken via hun HD mediabox reclame campagnes. Les welke wij hieruit trokken? Wacht altijd eerst bij nieuwe producten minstens een jaar voordat je die aanschaft. 1) Dan zijn meestal de kinderziekten eruit gehaald en 2) zijn de apparaten stukken goedkoper. Jammer dan om niet het summum als eerste te hebben, maar dat laatste is de ergernis van die troep, die de leveranciers/fabrikanten/UPC schaamteloos op de markt durven te gooien absoluut niet waard. Een heel jaar ergernis! Dank u wel UPC!