ja
door jan4073 Mar 9, 2018 om 13:29
Computers & telefonie

Update W10

Ik heb W10 op mijn pc (intel i5) geinstalleerd op de interne SD geheugenkaart van 32GB. Dit is de C-drive. Maar voor de update van W10 is er niet genoeg ruimte want die vraagt om 8GB vrije ruimte. Ik heb alles wat er te verwijderen valt al verwijdert. Mijn vraag is of het mogelijk is om de update op de grote HD = f-drive te downloaden en dan de update op de C-drive uit te laten voeren. Ik heb op verschillende forums gekeken en meer vragen over dit probleem tegen gekomen maar geen antwoorden/oplossingen.

1625 6 Rapporteer

Ge
door Genee - Mar 9, 2018 om 13:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat u de Windows 10 Fall Creators Update bedoelt.
Wanneer u te weinig ruimte hebt kunt u het iso windows10 bestand downloaden en op een usb stick zetten of op een DVD branden en van daaruit de upgrade doen.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Klik op Download tool now.

lees ook
https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-windows_install/hoe-kan-ik-windows-10-installeren-op-apparaten-met/369ab185-d444-4c49-b8b8-bcbb31ee1cfc?tm=1473414185692

tdmduc
door tdmduc - Mar 9, 2018 om 17:54
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb W10 op mijn pc (intel i5) geinstalleerd op de interne SD geheugenkaart van 32GB.

Dat is wel erg krap omdat na de install de map "Windows" alleen al rond de 25 GB is.(en dan heb ik het nog niet over de program files en Documents&Settings en Appdata.

Waarom niet gewoon een SSD installeren van 64 of 128 GB?

Ge
door Genee - Mar 16, 2018 om 00:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen
f.weele
door f.weele - Mar 17, 2018 om 08:49
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Jan4073, ik doe voor een stichting regelmatig de laptops met w10 updaten/upgraden naar een nieuwe versie. Deze laptops hebben ook niet meer dan een 32gb harde schijf. Als je een lege 16gb usb stick plaatst dan zal het upgraden wel lukken. Als de nieuwe versie van w10 voldoet en er geen reden is om terug te gaan naar de vorige versie, dan kun je van de C-schijf de vorige versie verwijderen om weer ruimte vrij te maken.
m.vr.gr.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 17, 2018 om 11:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een 32 GB SSD is gewoon veel te krap Windows zal steeds groter worden,  en de SSD heeft nu al onvoldoende ruimte om te kunnen werken. Een overhead van 7 of 8 GB is tekort.

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2018 om 11:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS is duidelijk helemaal niet geïnteresseerd in de antwoorden.