ch
door chanoem Sep 17, 2008 om 20:06
Computers & telefonie

Usb-aansluitingen

Hallo,

Mijn computer is opnieuw geïnstalleerd met een windows xp 2003 en nu blijkt dat er problemen zijn met de usb-poorten. Waarschijnlijk zijn die er al langer geweest, maar heb ik daar uit onwetendheid niet echt op gelet. Iemand begeleidt me nu door het hele installatieproces en nu lopen we aan tegen het volgende:

- de muis doet het alleen als hij via een hubje aangesloten is op een usb-poort.

- de printer doet het helemaal niet. Ik heb via de site van Canon (de printer is een mp150) software gedownload, maar dat heeft niet geholpen. Wat ik op deze site tegenkwam: computer uit, stekker eruit en knopje achterop 10x uit en weer aan en weer opstarten, dan de usb-aansluiting erin, helpt ook niet.

- mijn externe harde schijf wordt zonder meer herkend.

- andere apparatuur zoals mijn camera en de webcam heb ik nog maar niet eens geprobeerd.

Mijn vraag/vragen:

- kan het iets te maken hebben met het moederbord? Met drivers daarvan of zo?

- is er een andere denkbare oorzaak.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want nu heb ik een lekker snelle computer waar ik heel blij mee ben en nou is er dit gedoe, waar ook degene die mij telefonisch door het hele proces heenhelpt geen antwoord op heeft.

Met vriendelijke groet,

Chanoem

302 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 17, 2008 om 22:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De installatie van Windows XP gaat niet zelden gedeeltelijk fout doordat er tijdens de installatie al diverse USB apparaten zijn aangesloten, waar Windows geen kaas van heeft gegeten.
Het gaat hier bijvoorbeeld om interne kaartlezers.
Kijk daarom Apparaatbeheer goed na op fout geïnstalleerde stuurprogramma's.
Let dus op of er gele vraagtekens of uitroeptekensin Apparaatbeheer staan.

Zo ja, dan het apparaat verwijderen en na herstarten van de PC het juiste stuurprogramma installeren.

Krijgt de muis voldoende power?
Als de PC uit is, maar wel nog op de stroom is aangesloten, moet de led of laser van de muis in veel gevallen nog licht afgeven. In elk geval moet de muis licht geven na het opstarten van Windows.

Zet de PC eens uit en neem het stroomsnoer los, zodat er geen stroomtoevoer meer is. Druk dan een paar keer op de AAN/UIT knop.
Sluit de stroomtoevoer weer aan.

Volgorde van installeren:

  Windows XP.
  Updates voor Windows XP
  Nieuwste stuurprogramma's van fabrikant

fabrikant is:
  Fabrikant van merk-PC
  Fabrikant van moederbord
  Fabrikant van optie kaart
  Fabrikant van chipset (vooral video stuurprogramma)

In dit geval is het denk ik nodig om voor het moederbord het juiste en nieuwste XP 32bit stuurprogramma voor de chipset te gebruiken.

GSM

gsm
door gsm - Sep 17, 2008 om 22:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Fabrikant van chipset (vooral video stuurprogramma)

Moet zijn:
Fabrikant van speciale processorchip (vooral video stuurprogramma)

GSM

ch
door chanoem - Sep 19, 2008 om 21:55
5 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi GSM,

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord. Ik heb alle stappen gevolgd en en nog een paar meer en waar we nu wel achter zijn, is dat het een probleem van het moederbord is. Dat valt nog onder de garantie, dus dat moet opgestuurd worden. Ik heb inmiddels wel een paar pci-usb-poorten ingebouwd, dus ik kan gewoon met mijn computer werken.

Overigens bleek mijn printer niet te werken, omdat ik er een verlengsnoer op had. Is dus inmiddels ook opgelost.

Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet,

Chanoem

badclusters
door badclusters - Sep 29, 2008 om 14:41
69 Antwoorden / 0 Vragen

Als het helemaal niet meer lukt koop dan voor 10 euro,s een usb 2 kaartje dan heb je 5 slots en kan je alle apparatuur aansluiten 10 minuten werk succes