li
door littlegettog Jul 14, 2006 om 16:23
Computers & telefonie

Usb joystick word vaak niet herkent

Ik heb een tijdje geleden een usb joystick (speedlink sl-6534)gekocht voor op de pc ,die deed het ongeveer een maand en daarna werd hij niet meer herkent door de computer,vaak hoor je het geluidje dat hij hem herkent(ongeveer 5 keer achter elkaar) maar daarna geeft de pc aan dat hij hem niet herknt. ik heb een eigen usb hub(met voeding) maar zelfs dat helpt niet! ik heb al op deze site gekeken maar niks heeft geholpen

http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=688711/sc=7d3a63

wie weet hier een oplossing voor?

2861 15 Rapporteer

kw
door kwastie - Jul 14, 2006 om 16:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eerst is de drivers van de usb joystick er af te verwijderen, instaleer dan de drivers opnieuw herstart de computer, als het goed is moet hij het doen

li
door littlegettog - Jul 14, 2006 om 21:56
24 Antwoorden / 13 Vragen

ik zie de driver nergens bij apparaatbeheer dus ik weet niet hoe ik hem moet verwijderen

li
door littlegettog - Jul 14, 2006 om 23:18
24 Antwoorden / 13 Vragen

hey freya,

dat werkt niet,bij software staat er niks.
deze usb joystick werd direct herkend door mijn pc.
er is wel een cd-rom bij geleverd maar na de instalatie vind ik daar niks meer van op de computer

freya
door freya - Jul 14, 2006 om 23:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ook niet achter Start -> Alle programma's? Je zult toch één of ander programma gebruiken om alle knoppen te kunnen configureren? Freya

li
door littlegettog - Jul 14, 2006 om 23:26
24 Antwoorden / 13 Vragen

nee zelfs dat lukt niet,ik regel de knoppen altijd via de spellen zelf.
als ik naar start ga en dan zoeken danvind ik ook niks.

freya
door freya - Jul 14, 2006 om 23:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer anders via onderstaande link de driver te downloaden. Uitpakken met winzip oid en installeren. Wellicht helpt het. Freya

li
door littlegettog - Jul 14, 2006 om 23:34
24 Antwoorden / 13 Vragen

volgens mij ben je vergeten de link te plaatsen

freya
door freya - Jul 14, 2006 om 23:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oeps....

Deze link dus:

SL-6534

li
door littlegettog - Jul 14, 2006 om 23:40
24 Antwoorden / 13 Vragen

het lukt niet...ik geef het op ik koop gewoon binnenkort een nieuwe joystick en dan hoop ik dat hij wel werkt. toch bedankt voor de mooite

freya
door freya - Jul 15, 2006 om 10:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou nog eens kunnen proberen of de joystick (gamepad) op een andere computer wèl wil werken. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij stuk is of dat er een draadje los zit in de bekabeling waardoor de verbinding steeds wegvalt. Freya

freya
door freya - Jul 15, 2006 om 18:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo littlegettog,

Geïnstalleerde software vind je niet bij apparaatbeheer. Ga naar Configuratiescherm -> Software en zoek in de lijst naar de speedlink-software en klik op verwijderen.

Na het verwijderen van de software de computer (zonder aangesloten joystick) opnieuw opstarten en software opnieuw installeren. Download eventueel eerst de laatste versie van de software van de website van de leverancier.

m.vr.gr. Freya

li
door littlegettog - Jul 15, 2006 om 18:35
24 Antwoorden / 13 Vragen

bedankt...het lag aan de kabels dus ik zal binnenkort wel een nieuwe moeten halen aangezien ik de bon niet heb bewaart.

freya
door freya - Jul 15, 2006 om 18:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een kennis inschakelen die een beetje handig is met een soldeerbout? Het lijkt me toch een beetje zonde om het apparaat maar af te schrijven als het wellicht met een kleine reparatie opgelost kan worden. Freya

li
door littlegettog - Jul 16, 2006 om 12:13
24 Antwoorden / 13 Vragen

ik zal er naar kijken maar eigenlijk zie ik niks dat gesoldeert moet worden. het enige wat ik merk is dat hij raar gaat doen als ik het kabeltje beweeg.ik heb hem al uit elkaar gehaald maar niks gezien.
toch bedankt voor de moeite

freya
door freya - Jul 16, 2006 om 12:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Door het vele bewegen is er waarschijnlijk ergens in het kabeltje een draadbreuk ontstaan. Ik zou er gewoon een nieuw kabeltje aan (laten) zetten. Er zitten maar vier draadjes aan zo'n kabeltje, dus zo moeilijk is dat niet. Freya