bi
door bikerrhenen Aug 28, 2009 om 14:20
Computers & telefonie

USB muis en internet werk plosseling niet meer

Ik heb een AMD 3000 pc met 1024mb intern geheugen en de HD
van SATA 150 gig. 256mb videokaart en windows xp sp2 er op. Plotseling werkt
mijn usb muis niet meer en het internet ook niet, en pc was ook gelijk heel
traag. Ik dacht van, ik zal hem over nieuw instaleren met win xp, maar dat
vertikt het om het te installeren. Ik kom al niet tot dat ik hem kan
formatteren. Ik heb hem op een andere pc ook met sata schijf laten formatteren
en dat wil hij wel op een andere pc, ook daar wil hij met deze schijf wel
installeren. Alle andere willekeurige software wil hij wel installeren. Het
typische is dat hij wel Vista wil installeren en geen XP. Heb dit al eens
eerder gehad toen was het nog in de garantie, heb hem toen weg gebracht en zij
vertelde dat de HD stuk was.

Kan iemand mij daar me helpen wat dat het probleem van kan
zijn.

692 5 Rapporteer

bi
door bikerrhenen - Aug 28, 2009 om 16:59
14 Antwoorden / 1 Vragen

Is toen wel een nieuwe HD ingekomen, heb toen een grotere in laten zetten

bi
door bikerrhenen - Aug 28, 2009 om 17:44
14 Antwoorden / 1 Vragen

Is dat de motherboard driver?

edwardus
door edwardus - Aug 28, 2009 om 23:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat om een instelling in de BIOS. De BIOS wordt misschien ook wel eens de moederbord driver genoemd, al zou ik die term onjuist vinden omdat er in een pc zoveel op het moederbord geïntegreerd is (geluid, video, netwerk, USB, ...).

De BIOS instellingen zijn meestal te bereiken door direct na het aanzetten op F2 of Del te drukken (of een andere toets die het systeem vermeldt).

edwardus
door edwardus - Aug 29, 2009 om 08:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Is die disk toen wel vervangen of heb je nog steeds dezelfde defecte schijf?

Bij installatie van XP moet je wel de SATA driver hebben voor jouw systeem, anders kun je proberen via de BIOS de schijf als IDE te laten werken indien deze dat ondersteunt (Native Sata). Na installatie kun je dat weer terugdraaien.

monkey
door monkey - Aug 29, 2009 om 11:58
52 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens is het 'opnieuw installeren' van een besturingssysteem niet de juiste weg. Ik werk nu al 15 jaar met PC's, en heb alleen besturingssystemen geinstalleerd op nieuwe pc's. Maar dat is voor de volgende keer ;-)

Monkey