go
door gossai May 8, 2006 om 14:13
Computers & telefonie

USB-STICK

Hallo,

Ongeveer twee maanden geleden sloeg ik een hoop bestanden op, op mijn USB-stick. Het gaat om een dertigtal word-documenten. Ik probeer vandaag deze bestanden te openen en krijg steeds te mededeling:
'De documentnaam of het documentpad is niet geldig'.
HOE KAN DIT?
Ik heb deze bestanden nodig, ze zijn zeer belangrijk.
Ik open gewoon als altijd, Deze Computer, F: Verwisselbare Schijf
Maar zo gauw ik op het bestand klik krijg ik steeds die melding.

Ik ben éénieder die mij kan helpen heel dankbaar!!!

866 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlijk heb je ze verkeerd opgeslagen en ben je ze kwijt.

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je even met de rechtermuisknop kijkt bij eigenschappen van dat bestandje, dan is het mogelijk dat dit op 'Alleen lezen' staat.

Even wijzigen met een vinkje in 'Archief'.

Succes,

Oracle

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De optie 'archief' staat al aangevinkt, de optie 'alleen-lezen' niet. Er moet iets anders zijn. Wist ik maar wat. IEMAND EEN IDEE??

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

kun je me even een bestand toesturen misschien kan ik ff voor je kijken

ik werk heel de dag met pc's maar ik dnek dat je het verkeerd hebt opgeslagen

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kan wel een bestand proberen te sturen, alhoewel ik niet zeker weet of dat lukt. geef even je emailadres a.u.b.

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

stuur het maar naar info (at) bshosting.nl

@ verwijderd ivm spam

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoals je via de mail hebt gezien werkt het verzenden van deze bestanden niet ...

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt mail terug van me

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad, hartelijk dank voor de pogingen tot hulp .... helaas ben ik er niets mee opgeschoten ...

ve
door verwijderd - May 8, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snelkoppelingen?
Ik hoop voor u dat de op de USB-stick opgeslagen bestanden niet slechts  snelkoppelingen blijken te zijn. U kunt dat snel zien door een bestand met de rechtermuisknop te klikken en dan met links op Eigenschappen. Hopelijk ziet u dan niet Snelkoppeling staan bij Bestandstype.

Herstellen van bestanden:
Download even Restoration:  http://www.geocities.jp/br_kato/

Start het programmatje en selecteer de F: drive.
Kijk of u met restore by copying nog wat kunt redden.

Belangrijk: Restore by copying dient altijd te gebeuren naar een andere schijf, dus NIET naar de F: schijf!

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

U werkt toch niet toevallig bij defensie hè? Geintje!!! LOL

Probeer eens een andere USB-poort, misschien werkt dat. Er kan ook een probleem met de USB (2.0) drivers zijn. Eventjes opnieuw installeren via Windows-update ofzo. De contacten van de USB-poort/stick kunnen ook vuil zijn. Probeer er eens voorzichtig in te blazen (of gebruik een kwastje om het stof te verwijderen). Je kunt ook eens kijken of de stick wel op een andere PC herkend wordt.

Ik hoor het wel...

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel Restore als het plaatsen in andere drive werkt niet ...

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het zijn dat de pc de USB stick niet herkent? Als het kan probeer bij andere pc. Mogelijk kan systeemherstel helpen (terug naar een moment dat het nog wel werkte). In ieder geval is een en ander bij systeemeigenschappen / hardware te controleren.

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

die schrijfcontrole zou wel eens de perfecte oplossing kunnen zijn. hij kan nog steeds niet openen maar hij geeft niet meer dezelfde foutmelding. word geeft aan dat bepaalde zaken niet geinstalleerd zijn en dat die vanaf de cd-rom geinstalleerd moeten worden. dat ga ik nu proberen, dus jullie horen nog of het gelukt is!

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

GSM, JE BENT GEWELDIG!!

Nog niet alle bestanden krijg ik geopend, maar ong. 20 van de 30 bestanden kunnen inmiddels geopend worden!!
Bij sommige bestanden geeft ie alleen maar van die rare vierkantjes, daar heb ik dus niets aan, maar twee-derde van de bestanden heb ik nu in ieder geval weer goed!!!

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een mogelijkeheid:

Open Deze computer.
Klik met de rechter muisknop op de F: schijf (memory stick).
Klik op Eigenschappen
Klik op tabblad Extra
Start een schijfcontrole (klik op nu controleren).
Vink aan dat fouten automatisch hersteld moeten worden.
Klik Starten.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort problemen kunnen ontstaan zijn doordat de bestanden vanuit Word op de stick zijn opgeslagen.
Als de stick wordt verwijderd zonder dat eerst Word wordt afgesloten, dan loop je de kans dat de bestanden maar half op de stick komen te staan.
Sluit dus altijd eerst Word af of sluit in ieder geval de documenten voordat de stick wordt verwijderd.
Nog beter is om ook Hardware veilig te verwijderen toe te passen, via het pictogram in de systeembalk, rechtsonder in het beeld.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eventueel nog of beschadigde bestanden te openen zijn met Wordpad.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

weer wat opgeschoten. 1 van de bestanden die rare blokjes gaf opent in wordpad wel, de rest niet. beetje bij beetje begin ik toch aardig wat van mn bestanden terug te krijgen!!!!

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

de tip over het onjuist afsluiten van word, cq het onjuist verwijderen van de memory stick, kun je op de volgende manier opvangen:

plug je cardreader in, ga naar deze computer/eigenschappen/apparaatbeheer/schijfstations, en geef bij ALLE devices die bij je cardreader horen in "eigenschappen/beleidsinstellingen" een vinkje bij "optomaiseren voor snelle verwijdering".

dit schakelt de diskcache fiunctie van windows voor deze apparaten uit, en dan kan je ze erin prikken en eruit rukken wat je wil zonder dat er iets mis gaat. (tenzij je de stick eruit rukt terwijl je aan het schrijven bent natuurlijk)

succes!

Richard

(PS: dit werkt ook voor externe harde schijven)

ve
door verwijderd - May 9, 2006 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderbare schijven, zoals memory sticks, staan default al op "Optimaliseren voor snelle verwijdering" ofwel werken met uitgeschakelde caches. Dat voorkomt niet altijd dat ze corrupt raken. Regelmatig formatteren (als de stick leeggemaakt mag worden) is daarom aan te raden.

Het werken zonder cache op verwijderbare schijven, met name op floppies, blijkt niet altijd afdoende te zijn, als het om Opslaan vanuit een applicatie als Word gaat. beter is opslaan op een gewone harde schijf. De bestanden kunnen dan na het afsluiten van Word op de stick gezet worden, gebruikmakend van de standaard Windows XP functies.

Groet,
GSM