Usenext
omstreeks 12 maart 2011 maakte ik nadat eweka er mee op hield te bestaan, gebruik van de nederlandstalige gratis test versie van usenext, na drie dagen en 100 mb gedownload te hebben kreeg ik een bericht dat ik aan mijn download limiet was gekomen, en dus werd ik geblokkeerd.
heb via de nl usenext website de testversie stopgezet en tevens vermeld dat ik na de proeftijd geen gebruik meer van hun betalende diensten wenste te maken, omdat ik niet tevreden over het geleverde produkt, ik heb ook geen verder gebruik van hun diensten gemaakt.
tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen via de duitse usenext een mail dat ik via bureau, incasso partners een bevel om aan een betaling van 71,97 te voldoen.
is dat nou [edit redactie]!
Wat staat hier over in de voorwaarden t.z.v de opzegging?
Voorwaarde staat zeer duidelijk in AV, die heb je niet gelezen en ben je niet nagekomen dan houdt het op en zul je moeten betalen.
Alle voorwaarden staan hier
1. De klant kan zijn op het sluiten van de overeenkomst gerichte verklaring binnen twee weken zonder opgaaf van redenen in schriftelijke vorm (bijv. e-mail via het supportformulier, brief, fax of online opzegging in de ledenpagina) herroepen. De termijn begint na ontvangst van deze inlichting in schriftelijke vorm, echter niet vóór het sluiten van de overeenkomst en ook niet vóór het nakomen van onze informatieplichten volgens Art. 246 § 2 in combinatie met § 1 lid 1, 2 EGBGB en § 312e lid 1 zen 1 BGB in combinatie met Art. 246 § 3 EGBGB. Voor het in acht nemen van de herroepingstermijn is de tijdige verzending van de herroeping voldoende. De herroeping dient te worden gericht aan:
Aviteo Ltd.
Theresienstr. 6-8
D-80333 München
Fax: 0700-873639813*
@ Wilcop,
Misschien is het verhaal wel gewoon zoals je schrijft, maar het lijkt alsof er iets tussentijds mist...
Heb je nooit een overgangsbericht of een rekening ontvangen voor het abonnement wat ingegaan is na de proefperiode?
En zo ja, een herinnering van die rekening?
Gelijk een incasso lijkt me nogal ongefundeerd namelijk...
Neemt niet weg dat veel proefperiodes bij aanbieders automatisch overgaan in een contract als je niet opzegt hoor. (en dat staat dan weer in voorwaarden ja...)
En alvast een tip voor de volgende keer;
Neem een provider met een 'prepaid' mogelijkheid. Dan betaal je vooraf voor een maand oid.
Lightningusenet is bijvoorbeeld een redelijke.
(maar Eweka was natuurlijk ook prepaid)
Trouwens,
Je zegt dat je hebt opgezegd via de site.
Heb je hier (schriftelijk) bevestiging van gekregen?
beste mensen, het was een gratis nederlandse testversie van usenext voor twee weken die mij niet leverde wat ik had gedacht en dus na een week opgezegd met de mededeling dat ik van hun verdere diensten geen gebruik meer wenste te maken.
weten jullie hoe moeilijk het is om in testperiode deze te beeindige, telefonisch niet te berijken e-mails worden niet beantwoord en de schriftelijke opzegging naar hamburg worden niet beantwoord.
opeens op 05.04.2011 werd er 9.95 euro van mijn bank afgeschreven, aangezien ik buiten de testperiode geen vast contract heb afgesloten, heb ik via de bank het geld weer terug gevorderd, (want utorent doet het sneller en gratis bovendien).
dat was 05.04.2011, en op 08.06.2011 opeens een duits usenext die een incassobureau inschakeld en 71.97 euro vorderd.
natuurlijk kreeg ik nadien verzoeken om die 9.95 te betalen die ik dus rebeantwoorde met een bijlage van mijn op 19.04 2011 gedane opzegging
deze 5 opzeggings formulieren heb ik ook naar het incasso bureau gestuurd. dus afwachten hoe het afloopt, anders helaas maar weer mijn rechtsbijstanverzekering inschakelen.
zit jaren bij de zelfde profider en heb jaren gebruik gemaakt van eweka.nl, dit alles zonder problemen.
in de toekomst voor mij geen download programma,s meer.
[quote=mastag schreef op woensdag 8 jun 2011, 23:26]Voorwaarde staat zeer duidelijk in AV, die heb je niet gelezen en ben je niet nagekomen dan houdt het op en zul je moeten betalen.
Alle voorwaarden staan hier
1. De klant kan zijn op het sluiten van de overeenkomst gerichte verklaring binnen twee weken zonder opgaaf van redenen in schriftelijke vorm (bijv. e-mail via het supportformulier, brief, fax of online opzegging in de ledenpagina) herroepen. De termijn begint na ontvangst van deze inlichting in schriftelijke vorm, echter niet vóór het sluiten van de overeenkomst en ook niet vóór het nakomen van onze informatieplichten volgens Art. 246 § 2 in combinatie met § 1 lid 1, 2 EGBGB en § 312e lid 1 zen 1 BGB in combinatie met Art. 246 § 3 EGBGB. Voor het in acht nemen van de herroepingstermijn is de tijdige verzending van de herroeping voldoende. De herroeping dient te worden gericht aan:
Aviteo Ltd.
Theresienstr. 6-8
D-80333 München
Fax: 0700-873639813*
probeer het maar eens uit heb diverse..
[quote=mastag schreef op woensdag 8 jun 2011, 23:26]Voorwaarde staat zeer duidelijk in AV, die heb je niet gelezen en ben je niet nagekomen dan houdt het op en zul je moeten betalen.
Alle voorwaarden staan hier
1. De klant kan zijn op het sluiten van de overeenkomst gerichte verklaring binnen twee weken zonder opgaaf van redenen in schriftelijke vorm (bijv. e-mail via het supportformulier, brief, fax of online opzegging in de ledenpagina) herroepen. De termijn begint na ontvangst van deze inlichting in schriftelijke vorm, echter niet vóór het sluiten van de overeenkomst en ook niet vóór het nakomen van onze informatieplichten volgens Art. 246 § 2 in combinatie met § 1 lid 1, 2 EGBGB en § 312e lid 1 zen 1 BGB in combinatie met Art. 246 § 3 EGBGB. Voor het in acht nemen van de herroepingstermijn is de tijdige verzending van de herroeping voldoende. De herroeping dient te worden gericht aan:
Aviteo Ltd.
Theresienstr. 6-8
D-80333 München
Fax: 0700-873639813*
het was een gratis test versie die ik uiteraard ben aangegaan, en ook binnen de twee weken limit heb opgezegd, de e-mails van opzegging zijn uiteraard in mijn bezit, zo ook het opzegformulier naar avito ltd, nooit antwoord ontvangen...
[quote=gijsvogel schreef op donderdag 9 jun 2011, 00:00]Trouwens,
Je zegt dat je hebt opgezegd via de site.
Heb je hier (schriftelijk) bevestiging van gekregen?
nooit: maar uiteraard krijg je ook bij een test versie een klant en inlog nummer, en die heb ik binnen het opzegtermijn opgezegd
[quote=wilcop schreef op donderdag 9 jun 2011, 01:35
het was een gratis test versie die ik uiteraard ben aangegaan, en ook binnen de twee weken limit heb opgezegd, de e-mails van opzegging zijn uiteraard in mijn bezit, zo ook het opzegformulier naar avito ltd, nooit antwoord ontvangen...
De mail die u verstuurd heeft doet in dit geval niet heel veel meer ter zake helaas, tenzij u hiervan misschien een ontvangstbevestiging van heeft bewaard.
U heeft geen bevestiging van de tegenpartij in handen dat uw opzegging rond is gemaakt en daardoor staat u zwak in dit geval.
Dat zou bijvoorbeeld bewijs voor u kunnen zijn dat de incasso berust op administratieve fouten.
Voor nu lijkt het er op dat u aan de kosten moet gaan voldoen omdat u niet kunt aantonen dat de opzegging rond is, en de tegenpartij kan in deze zeggen dat ze geen opzegging hebben ontvangen...ongeacht wat u aan opzeggings mailtjes of berichten aanvoert als bewijs.
Bevestiging daarvan is helaas de sleutel.
groet,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer