ma
door marko Apr 10, 2004 om 22:39
Computers & telefonie

Uw aandacht: spook SMS'jes. Wie kan me helpen?

Beste lezer/lezeres,

De laatste tijd krijgt mijn vader steeds SMS'jes waar hij niet om gevraagd
heeft. Deze SMS'jes bestaan uit ontzettende flauwe mopjes die geld kosten.
Nu heb ik de laatste tijd last van een ergere vorm van deze oplichting.
Ik krijg SMS'jes in rekening gebracht die ik niet eens ontvangen heb!
Deze SMS'jes worden verstuurd door de nummers: 2863, 2224, 5454 en 2277.
Deze SMS'jes bestaan uit flauwe moppen, voetbalnieuws (terwijl ik een
bloedhekel aan voetbal heb!) en horoscopen. De kosten varieren van €0,185 tot
€1,10.

Ik heb Orange meerdere malen gebeld en zij kunnen/willen mij niet helpen.
De helpservice zegt dat ik mezelf heb aangemeld, terwijl hier helemaal geen
sprake van is. Oftewel: ze komen niet voor hun eigen klanten op.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Wie kan me helpen? Heeft er
iemand goed advies? Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,

Marko Schreijer

2587 10 Rapporteer

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:13
63 Antwoorden / 0 Vragen

OP het moment dat jij zeker weet dat je dit niet hebt aangevraagd, raad ik je aan dit aangetekend aan orange mede te delen. Orange is namelijk verplicht een administratie bij te houden van de aanmeldingen per telefoon. Zeg deze services zo snel mogelijk op. Dit kan via www.smsafzeggen.nl
Succes!

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:13
63 Antwoorden / 0 Vragen

De complete lijst met opzeggen van SMS-jes is trouwens: http://www.smsafzeggen.nl/compleet.php

ma
door marko - Apr 16, 2004 om 13:13
10 Antwoorden / 2 Vragen

p's ze staat WEL op mijn rekening maar ik heb ze nog NOOIT ontvangen. En volgens orange bestaan die nr's uit Moppen Voetbalnieuws.

tj
door tja - Apr 16, 2004 om 13:13
12 Antwoorden / 1 Vragen

Tegenwoordig is het niet meer mogelijk om betaalde smsjes te sturen zonder aanmelding.
Vaak hebben mensen zich dus wel aangemeld maar schrikken van de rekening en waren deze smsjes opeens niet gewenst.
Wanneer je op de afmeldlijsten op internet kijkt zie je hierop ook wie de aanbieder is van de dienst die jij ontvangt en hoe je hiermee in contact kan komen.
Deze aanbieder kan dan precies zien wanneer je je hebt aangemeld en kan je ook afmelden voor de dienst waar jij voor afgemeld wenst te worden.

ma
door marko - Apr 16, 2004 om 13:13
10 Antwoorden / 2 Vragen

Juist jah idd.
daarom sta ik nu ook zwak.
ik weet echt wel wat ik wel of niet heb gedaan dit heb ik dus NIET aangevraagt. Kan me wel kwaad om maken dat ze dat zeggen dat je het wel gedaan hebt. als ik het wel gedaan heb dan geef ik het wel toe. ik hou niet eens van voetbal ik heb ze niet EENS ontvangen. ik lieg verdomme echt niet. en orange wil me niet helpen. me vader kreeg zomaar domme grappen op zijn sms.

tj
door tja - Apr 16, 2004 om 13:13
12 Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat uitsluitsel hiervan kan geven is de database van de aanbieder van deze smsjes.
Staat er op jou telefoonnummer een aanmelding voor deze diensten wordt er zo wie zo van uitgegaan dat je dit zelf hebt gedaan.
Het maakt dan niet uit of je vader, moeder, opa, oma, neefje, nichtje, vriendje of wie dan ook je hebt aangemeld.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen telefoon.
Wanneer er dus een (geldige) aanmelding in de database staat zijn het gewenste smsjes geweest en moet je de rekening dus gewoon betalen

ma
door marko - Apr 16, 2004 om 13:13
10 Antwoorden / 2 Vragen

Jah dan is het toch nog raar dat je moet betallen voor sms die je NIET hebt ontvangen ;)
maar ik zal die telefoon nr ff op zoeken. en er naar toe bellen

tj
door tja - Apr 16, 2004 om 13:13
12 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt ze nooit ontvangen, maar weet wel van welke shortcode de berichten afkomstig zijn en om wat voor diensten het gaat.
Beetje vreemd.
Maar ook hier biedt de database van de aanbieder uitsluitsel.
Die kunnen namelijk precies zien wat voor en wanneer de berichten uitgestuurd zijn.

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 19, 2004 om 19:45
279 Antwoorden / 59 Vragen

hallo marko, kijk ook nog even op www.trosradar.nl en zoek op sms afzeggen en er verschijnt een lijst met allerlei codes met codes om af te zeggen(ze staan er niet allemaal op die je zoekt...) groeten, Johan

sip
door sip - Apr 19, 2004 om 21:30
18 Antwoorden / 1 Vragen

2863 pincode voor site digitaal paspoort voor chatten, daten e.d. 1.10 per ontvangen sms geen abonnementsdienst, wat inhoud reactie op verzonden sms, soms meerdere keren. Stopt vanzelf wanneer er geen sms meer verstuurd wordt naar 2863!

5454 GPS = Game voor Sport International0,25 - 1,10 euro per bericht. Sms GPS uit en je ontvangt geen smsjes meer!

2277 diverse diensten0,40/0,70/1,10 per sms, geen abonnementdienst, de berichten stoppen vanzelf wanneer er geen sms meer verstuurd wordt naar 2277!

Tip: zoek een vriendin in de kroeg, kijk voetbal op tv en gebruik je gsm om te bellen.

Veel succes!