pl
door planque Aug 29, 2004 om 01:26
Computers & telefonie

Vastlopen CPU na inleggen CD-rom

Ik heb een bijzonder vervelend probleem en hoop dat dit opgelost kan worden door iemand.

Mijn CPU loopt (bijna) altijd vast, na het inleggen van een CD-rom. Het maakt hierbij niet uit wat voor CD-rom ingelegd wordt (R/RW, uit de winkel gekocht spelletje etc.). Hierbij loopt de CPU ook meteen goed vast (CTRL-ALT-DEL werkt bv niet meer) en kan hierdoor de CPU alleen nog maar via de knop uitzetten. Ik heb al eens gekeken of het aan het station lag door een ander (werkend) station te plaatsen, maar het andere station gaf hetzelfde probleem.

Ik werk onder Windows XP(home edition) en heb een DVD R/RW speler van LITEON-SOHW812S.

511 5 Rapporteer

richard30
door richard30 - Aug 29, 2004 om 20:00
3 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk dat er een storing zit bij de aansluitingen op je moederbord.

cats
door cats - Aug 29, 2004 om 21:22
153 Antwoorden / 16 Vragen

Richard30 of te wel Felix u heeft waarschijnlijk volkomen gelijk, het kan echter ook zijn van niet!

hv
door hvwees - Sep 16, 2004 om 08:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dit klinkt misschien raar, maar is het proberen wel waard....

Loopt hij wel echt vast?

Windows heeft de fijne eigenschap (not) om de CD-ROM direct in te lezen voor autorun informatie.

Dit kan lijken op een vastloper, maar wacht eens voordat je de reset knop inramt. Een minuut of 10.

Gaat windows ook weer verder als je CD er weer uit haalt?

Mogelijk is dit een defect in de CD-ROM speler of de aansluiting op het moederbord.

pl
door planque - Oct 17, 2004 om 13:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zo, na enige hectische weken kan ik weer eens reageren. Het probleem bestaat nog steeds. Ik heb al eens een nieuwe cd-rom drive geinstalleerd, maar het probleem bleef bestaan. Ook nieuwe aansluitkabels geprobeerd, maar ook dit mocht niet baten.

Zijn er nog meer ideeen? Laat het me horen.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

pl
door planque - Oct 17, 2004 om 13:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorrry, verdergaand op het antwoord van hvwees. Ik Ben geen knoppenrammer. Na 30 minuten zit de computer nog steeds zo vast als een roestige bout. Bij het uithalen van de cd-rom verandert er ook niets. Zoals gezegd is vast ook echt vast. CTRL-ALT-DEL werkt ook niet. Moet dus echt met de knop uit.