romaantje
door romaantje May 6, 2007 om 11:26
Computers & telefonie

Vebinding met internet word verbroken

hallo

wie kan mij helpen

elke keer als windows defender mijn computer scant word de verbinding met internet verbroken.ik moet de computer dan opnieuw opstarten en dan heb ik gewoon weer verbinding.

hoe kan dit

groetjes romana

308 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste romana,

Als dit zich voordoet, wat gaat er dan precies mis met de verbinding? Komt er een rood kruis te staan door het verbindings icoontje van de taakbalk? Werkt alleen het internet niet meer via de browser? Kunt u de verbinding niet gewoon herstellen?

Groetjes,

nowhere

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb het vermoeden dat u twee virusscanners draait

Windows defender moet alleen draaien en staat geen andere scanners toe. Deze moeten verwijderd worden

Dat is het probleem

labswans

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

allereerst; verwijder defender en kijk of het probleem zich nog voordoet. Ook kan hier weer sprake zijn van dezelfde beveiligingspatch van Microsoft die ook bij u een fot veroorzaakt. De correctie is op te halen via microsoft het nummer van deze hotfix is Windows XP-KB935448,.

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps u kunt na het verwijdern en controle of het euvel zich dan niet voordoet win defender opnieuw installeren. Er zijn echter ook goede gratis beveiligingsprogramma's te vinden.Win defender "is niet altijd alles". Ik vraag me af of dat programma nog wordt onderhouden door MS, maar dat kunnen andere xperst vertellen..

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

iedereen bedankt voor de reactie's

ik ga windows defender opnieuw instaleren en hopelijk dat het dan over is.

groetjes romana

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows Defender is geen virus scanner maar een programma dat infectie door spyware en adware tegengaat. Zelf heb ik nooit problemen ondervonden als het samen met de virus scanner naar keuze van een gebruiker aanwezig is op het systeem. De anti-virus oplossing van Microsoft heet Windows Live OneCare, deze is -in tegenstelling tot Windows Defender- niet gratis. Beide programma's worden (nog steeds) onderhouden door Microsoft, Windows Live OneCare krijgt redelijk wat kritiek over zich heen, Windows Defender dat gebaseerd is op GIANT AntiSpyware heeft wel veel tevreden gebruikers en komt goed uit tests. Verwijderen en opnieuw installeren zou een oplossing voor het probleem kunnen zijn, mogelijk is een bepaalde instelling de oorzaak.

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

nowhere@ ik maakte gebruik, ook, van defender maar ivm herhaalde uitvalproblemen van o.a. i-net verbinding en geluid maar even niet. Ik heb het programma evenwel kant en klaar staan en kan dus ook zo weer herinstalleren. het werd mij echter afgeraden door de Compaq/HP helpdesk ivm voordoende problemen.

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit: als mijn geheugen mij niet bedriegt, heb jij het over Windows Live Onecare. Dat is wat anders dan Windows Defender. WD is alleen een anti-spyware programma.

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het over windows defender. Live on care heb ik een tijdje mogen testen.

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Labswans,

Ik denk niet dat het komt omdat er naast defender een virusscanner draait. Zelf heb ik Windows Defender en op de achtergrond draait ALTIJD norton antivirus.

Ik heb nog niet gehad dat daardoor windows defender mijn internet verbinding verbrak, dus moet er iets anders zijn, toch?

Linda

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

reageer niet op mij maar naar de vragenstellerof vragenstelster voortaan

het gaat erom wat hij of zij ervan vindt en niet wat u op mijn antwoordt vindt

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@labswans, als je een verkeerd antwoord geeft, dan is een correctie hierop wel zo vriendelijk.

En als je niet eens weet dat Windows Defender een anti-spyware scanner is en geen virusscanner, geef dan aub geen antwoord.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

welk programma kan ik nog meer nemen i.p.v windows defender

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ad-aware SE Personal

http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

die heb ik er al op maar ad-adware is wat anders dan windows defender

 windows defender draait altijd mee op de achtergrond het is een antie spyware scanner

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ad-aware is OOK anti spyware!

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

nou het ligt dus niet aan windows defender.

ik heb het er 2uur terug eraf gehaald,en meestal krijg ik rond 16:15 en 16:45 geen verbinding meer met internet en dat was nu ook weer het geval.

waar zou het nog meer aan kunnen liggen

groetjes romana