jo
door joha Jul 6, 2012 om 14:19
Computers & telefonie

Venster in Windows 7

Als ik middels een snelkoppeling op het bureaublad een website open, zoals bijvoorbeeld Buienradar, krijg ik een klein venster ergens op het scherm en niet een beeld vullend venster zoals bij het openen van de explorer.
Hoe kan ik het regelen dat ik wel bij het aanklikken van de snelkoppeling op het bureaublad een schermvullend venster krijg.

Joha

7791 17 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Jul 6, 2012 om 14:26
755 Antwoorden / 1 Vragen

Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies Eigenschappen. Een nieuw venster opent dan met het tabblad Snelkoppeling. Achter "Doel" vul dan achter het pad "-k" in en druk daarna onderaan op Opslaan. Daarna zal de browser altijd full screen openen.

jo
door joha - Jul 6, 2012 om 15:16
58 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry, maar als ik het eigenschappen venster open dan staat er geen doel, zoals bij de explorer maar URL : http://www.buienradar.nl/weersverwachting-plaats.aspxbron=3&lat=4.76667&lon=52.4667&naam=westzaan&cnl=Nederland&c=Nederland, de website van Buienradar met de weersvooruitzichten voor Westzaan.

Joha

hereistom
door hereistom - Jul 6, 2012 om 15:32
755 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je IE als browser gebruikt?
Als het venster niet op maximum staat.
Klik in de linkerbovenhoek op de IE incoontje en dan met rechtermuis op maximum zetten.
Sluit IE en start opnieuw.

dirck
door dirck - Jul 6, 2012 om 15:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je klikt met de rechtermuistoets op die snelkoppeling op het bureaublad, dan klik je op Eigenschappen, dan in dat venstertje wat dan verschijnt klik je bovenaan op Snelkoppeling en bij Uitvoeren kies je voor Gemaximaliseerd.

jo
door joha - Jul 6, 2012 om 15:59
58 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou niet weten hoe ok met de rechtermuis het venster op maximum kan zetten. Waar met ik dan op klikken/

Joha

jo
door joha - Jul 6, 2012 om 16:10
58 Antwoorden / 36 Vragen

dirck, ik krijg niet hetzelfde eigenschappenvenster als datgene wat ik bij de IE krijg, daar kan je het volgens jouw instructies aanpassen, Ik krijg onder het eigenschappen venster een tabblad webdocument waar de URL in staat en waar je een sneltoets kan invullen. De snelkoppeling naar buienradar heb ik als volgt gemaakt: de website www. buienradar.nl geopend, het webadres gekopieerd. vervolgens met de rechtermuisknop op het bureaublad geklikt. Vervogens nieuw aangeklikt toen op snelkoppeling geklikt en in het venster dat dan verschijnt het webadres van buienradar geplakt.

Joha

freya
door freya - Jul 6, 2012 om 16:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo joha,

Bovenstaande tips werken alleen als het om een 'echte' snelkoppeling gaat. Jij hebt waarschijnlijk een icoontje op je bureaublad staan, dat verwijst naar een webpagina en dan heb je de betreffende optie om te 'maximaliseren' niet....

Er zijn vast verschillende manieren om het op te lossen, ik geef je er vast één:

1. Plaats op je bureaublad een nieuwe snelkoppeling van je browser (b.v. Internet Explorer).
2. Klik met de rechter muisknop op de oude snelkoppeling van de webpagina en kies eigenschappen.
3. Selecteer met de muis het adres van de webpagina en druk op (Ctrl)+c (= kopieëren).
4. Klik met de rechter muisknop op de nieuwe snelkoppeling van je browser en kies eigenschappen.
5. Achter Doel: zie je tussen "" de 'link' naar je browser staan. Zet de muiscursor achter de laatste ", zet een spatie en druk dan op (Ctrl)+v (= plakken)
6. Verander vervolgens achter Uitvoeren: die optie in 'gemaximaliseerd'.
7. Klik op (Ok) om de wijziging op te slaan en wijzig daarna nog even de tekst onder de snelkoppeling in de juiste tekst (de naam van de website).

Als het goed is zal de website nu in volledig scherm openen.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jul 6, 2012 om 16:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En de oude 'snelkoppeling' kun je uiteraard weggooien, want die heb je niet meer nodig.

Freya

dirck
door dirck - Jul 6, 2012 om 16:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt gelijk, op die manier krijg je alleen maar Algemeen en Webdocument te zien. Ik gebruik alleen maar Firefox en daar wordt hij wel in een vol venster geopend.

En als je zoals Tom zegt -k erachter zet, lukt het dan ook niet?

jo
door joha - Jul 6, 2012 om 17:20
58 Antwoorden / 36 Vragen

freya, met je antwoord is het probleem verholpen en opent nu in volledig scherm. Wat een omweg moet je bewandelen om dat te realiseren. Jammer dat ik het icoontje van buienradar niet meer op het bureaublad krijg.Met -k erachter zoals Tom zegt heb ik het niet voor elkaar gekregen.
Hiervoor gebuikte ik Firefox en is dit probleem mij niet opgevallan. Zoals dirck zegt wordt daar wel in een vol venster geopend. Kan je beter Firefox als browser gebruiken??

Allen dank voor de hulp.

M vr. groet,
Joha

ltmvz
door ltmvz - Jul 6, 2012 om 17:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo joha, heeft u de Buienradar niet tussen de gadgets staan? Volgens mij hoort deze bij Windows 7 bij de vooraf standaard aangeleverde bureaublad-gadgets. Rechtsklikken op het Bureaublad en 'Gadgets' uitkiezen.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2012 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag joha,

Voor een snelkoppeling op je bureaublad: de buienradar openen (in IE), rechts/dubbel klikken op een stukje wit vlak bijv. direct naast de linkerkolom, in het lijstje dat je dan ziet aanklikken: snelkoppeling maken. Dan komt de vraag of je een snelkoppeling op je bureaublad wilt plaatsen, dus ja aanklikken. Ik hoop dat het zo lukt.

vr.gr.

jo
door joha - Jul 6, 2012 om 17:54
58 Antwoorden / 36 Vragen

ltmvz, Buienradar staat niet tussen de gadgets.
aurora1, ik heb het eerst geprobeert zoals jij voorstelt, zonder het beoogde resultaat.

MVG Joha

freya
door freya - Jul 6, 2012 om 17:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 6 jul 2012, 17:45]Dag joha,

Voor een snelkoppeling op je bureaublad: de buienradar openen (in IE), rechts/dubbel klikken op een stukje wit vlak bijv. direct naast de linkerkolom, in het lijstje dat je dan ziet aanklikken: snelkoppeling maken. Dan komt de vraag of je een snelkoppeling op je bureaublad wilt plaatsen, dus ja aanklikken. Ik hoop dat het zo lukt.

vr.gr.
Zover was joha inderdaad al.....
Het probleem was alleen dat na dubbelklikken op die snelkoppeling de browser in een venster opent en niet 'vol scherm'...

Freya

ltmvz
door ltmvz - Jul 6, 2012 om 18:02
949 Antwoorden / 18 Vragen

Het Buienradar-gadget heb ik dan waarschijnlijk ooit zelf van hun webstek gehaald. Daarna blijft die staan in het Gadget-veld. Overigens heb ik de tip van aurora1 ook even uitgeprobeerd en bij mij lukt het wèl. Het gaat volgens mij alleen als je Explorer opent, want bij Chrome zag ik de optie 'snelkoppeling' niet staan.

hereistom
door hereistom - Jul 6, 2012 om 18:16
755 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom gebruik je Firefox dan niet, die werkt veel beter.

jo
door joha - Jul 6, 2012 om 19:04
58 Antwoorden / 36 Vragen

aurora1, je suggestie krijg ik niet werkend, blijft klein venster.
heb Firefox gedownload. probleem verhopen.

MVG Joha