sm
door smal Oct 9, 2013 om 18:14
Computers & telefonie

Veranderen van provider

ik wil veranderen van provider van Het Net naar UPC. Betekent dat dat ik van internetadres moet veranderen zodat ik allen met wie ik contact heb/had en nieuwsbrieven en andere informatie ontvang (bv nota?) daarover moet informeren.

682 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2013 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo smal,

Inderdaad.
Als het nu .....smal@hetnet.nl is dan wordt dat bv. ....smal@upc.nl

Kwestie van één mailtje met het nieuwe adres naar je contactpersonen sturen.
En vergeet dan ook al je andere contacten (verzekeringsmaatschappijen, etc. ) niet in te lichten.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2013 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een mailadres hebt met de naam van uw provider erin, en u neemt dat bij de nieuwe provider ook, dan moet u inderdaad aan iedereen u nieuwe mailadres doorgeven.

Meestal stuur de oude provider de ontvangen mails nog een tijdje door. Dat kunt u navragen bij HetNet.

mahadma
door mahadma - Oct 9, 2013 om 18:26
11622 Antwoorden / 51 Vragen

Verander dan meteen uw emailadres in xxxxx.gmail.com want als je weer veranderd, wat niet ondenkbaar is, hoef niet weer iedereen te in formeren dat u een ander/nieuw email adres heeft.

jantje7
door jantje7 - Oct 9, 2013 om 18:31
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mocht u besluiten over te stappen, kun je bij het Net de inkomende mail doorsturen naar je nieuwe mailadres. Dit werkt dan nog ongeveer 1 maand. In deze maand moet u al uw kennissen op de hoogte brengen van uw nieuwe mailadres. Ook hier bij Kassa moet je je mail adres aanpassen, anders geen meldingen meer.

Jantje7

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2013 om 18:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je je mailadreswijziging aan een aantal contacten tegelijk stuurt doe dat dan met BCC om te voorkomen dat alle adressen aan iedereen bekend worden. Je kunt de mail dan aan jezelf adresseren, in Cc je eigen adres zetten en de contacten onder BCC zetten.

vl
door vliegtuigje - Oct 9, 2013 om 23:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad een gmail adres aanmaken, heb je dat probleem nooit meer en sowieso ook een veel betere mailbox. De grootte en mogelijkheden zijn velen malen uitgebreider.

lilama
door lilama - Oct 9, 2013 om 23:31
5 Antwoorden / 2 Vragen

Beste oplossing, verander je adres in @hotmail.com - @hotmail.nl - @gmail of dat soort adressen. Kun je overal mee naartoe nemen maar ook overal ter wereld( tenminste hotmail.com de andere heb ik geen ervaring mee) bekijken.

ja
door janvanwesterop - Oct 12, 2013 om 18:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

dat is waar, je kunt dan kiezen: je nieuwe mailadres van de nieuwe provider doorgeven aan alle mensen die in je adresboek staan, of een email account aanmalen in gmail. dan hoef je bij de volgende overstap in ieder geval geen emailadres wijzigingen meer door te geven. tip: zorg ervoor dat je in je email browser ook je gmail account zet, dan komt de mail meteen op je pc binnen.