cr
door cralla Sep 15, 2007 om 11:41
Computers & telefonie

Verbinding internet valt telkens weg

Wij hebben een internet via de kabel van @home. We maken gebruik van een router omdat we 3 PC's hebben met internet. Echter op onze PC valt de hele tijd de internetverbinding weg. Bij netwerkverbindingen staan 2 pictogrammen als internet het doet: Internet Gateway - internet verbinding - verbonden - internet verbinding EN Lan- of snelle internet verbinding - LAN verbinding - verbonden met firewall - Realtek RTL8139/....... Op de meeste dagen valt internet dus om de paar minuten uit. Er staat dan alleen nog het pictogram van de Lan verbinding. Deze staat op verbonden. Ik moet hem dan uitschakelen en weer opnieuw inschakelen en dan heb ik weer internet (voor een paar minuten). Meestal komt dan het pictogram van de gateway weer in beeld. Ook komt het voor dat dus alleen het pictogram van de LAN verbinding in beeld blijft. Op de andere 2 PC's is hier geen probleem mee, dus ik denk dat het in een of andere instelling van deze PC zit. Kan iemand mij helpen?

1001 5 Rapporteer

freya
door freya - Sep 15, 2007 om 12:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo cralla,

Kennelijk maak je gebruik van de onboard netwerkaansluiting op je moederbord (Realtek RTL8139). Ik weet niet welk merk/type moederbord je gebruikt en welke Windowsversie, maar heb je al eens op de website van de leverancier van je moederbord gekeken of er updates beschikbaar zijn van je moederborddrivers? En wellicht de Realtek RTL8139 drivers in het bijzonder?

m.vr.gr. Freya

cr
door cralla - Sep 15, 2007 om 12:38
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dankjewel voor de snelle reactie. Ik maak gebruik van: Realtek RTL8139/810x Family Fast. Ik weet echter niet hoe je een uptdate moet doen en waar ik die vandaan moet halen. Wij gebruiken windows XP.

freya
door freya - Sep 15, 2007 om 13:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Via onderstaande link kun je de Realtek drivers downloaden.

Realtek RTL8139 drivers

Klik op die website op de knop <Click here to download>.
Het bestand is een 'ingepakt' .zip bestand, dus je zult het eerst moeten uitpakken met b.v. WinZip. Na het 'uitpakken' kun je de drivers installeren. Als je daar zelf niet zo handig mee bent, laat een handige kennis je dan even helpen.

Freya

ka
door kawaracer - Oct 11, 2007 om 20:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zover ik kan beoordelen gaat het fout in de configuratie van de netwerkverbindingen op jullie pc. Als jullie pc gewoon met één UTP-kabel op de router zit aangesloten dient er maar één netwerkverbinding te zijn (LAN-verbinding). De Gateway-Internet verbinding is dan ook overbodig en kan voor conflicten zorgen.

Voor XP:

Controleer dus eens bij de netwerkverbindingen (via configuratiescherm) hoeveel daar staan. Staat er meer dan één => gooi ze allemaal eruit. Om één (en de juiste) terug te krijgen ga je naar apparaatbeheer, netwerkadapters en vervolgens de daar geinstalleerde netwerkadapter(s) verwijderen (installatie ongedaan maken). Na deinstallatie klik je bovenin op actie - zoeken naar gewijzigde apparaten. De netwerkadapter moet dan weer terug komen en er zal automatisch een nieuwe LAN-verbinding aangemaakt worden. (werk dit niet => reboot pc)

NB: Als er 2 netwerkadapters geinstalleerd staan dien je één ervan uit te schakelen, de bijbehorende LAN-verbinding wordt dan ook automatisch uitgeschakeld. Je komt er snel genoeg achter welke vd twee, als je de verkeerde kiest krijg je wel bij de ingeschakelde verbinding de melding "kabel niet aangesloten" oid.

gsm
door gsm - Oct 11, 2007 om 20:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo cralla:

In principe is er alleen een werkende LAN verbinding nodig.
Ip-adres automatisch verkrijgen.
Controleer met de Internet Explorer of u nog wel het IP adres van de Router kunt bereiken.

In IE instellen dat er Nooit een verbinding moet worden gemaakt.
Bij de eigenschappen voor LAN alle vinkjes voor Proxy instellingen weghalen.

Hier vindt u de @Home gebruiksaanwijzing voor de software:
Handleiding internet software installatie (PDF)

Let er wel op dat de router zelf de hostnaam (PC-naam) moet gebruiken die @Home aan u opgegeven heeft.
De andere PC's dienen in dezelfde werkgroep te zitten, maar iedere PC moet wel een verschillende willekeurige PC-naam gebruiken.
Let er op dat bij Windows de volgorde belangrijk is:
Geef de PC een naam en reboot.
Kies dan een Werkgroep naam.

Let op:
Als de werkgroepnaam al goed ingevuld stond kies dan tijdelijk een verkeerde naam voor de werkgroep.
Reboot de PC en kies de juiste werkgroep naam. Reboot de PC.
Kies dus altijd eerst een PC-naam en voeg de PC daarna met die naam toe aan een werkgroep.

U kunt ook eens proberen om de Realtek op 10 Mbyte en/of halfduplex in te stellen (Configureren in de LAN Eigenschappen).

Groet,
GSM