pl
door plopje2 Feb 2, 2012 om 22:03
Computers & telefonie

Verhoging contract

Hallo

Ik heb een vraag omtrent ons contract van internet en telefoon bij Tele2
Dit hebben wij in 2008 afgesloten, een Tele2 Compleet à 39.95 dit was internet en telefoon en altijd bellen bellen!!

Sinds 01-11-2011 heet het plotseling Tele2 internet & bellen en is de prijs 29.95 en Vaste telefonie 12 euro!! dus 41.95.
Het gaat hier om 2 euro verschil dit is maar 2 euro zullen veel mensen zeggen. Maar het gaat mij hier om bericht omtrent de verhoging hebben wij nooit gehad!!

Ik ben er achter gekomen omdat wij door het callcenter gebeld werden met een aanbieding voor tv en dergelijke, nu dat wilde wij niet, en toen bood deze heer ons aan als wij ons lopende contact contract (het Tele2 Compleet dus) voor twee jaar vast te zetten en wij dan Eén maand de helft zouden betalen, ik zei oké doe maar, want hadden toch geen plannen om te veranderen.

Maar toen ik later op mijn tele2 ging kijken, zag ik dat het contract nu Tele2 internet & bellen en is de prijs 29.95 en Vaste telefonie 12 euro was geworden en geen tele2 compleet meer.

Ik zag dus ook dat het vanaf 1nov. 2 euro duurder was, ik gelijk gebeld en gezegd dat ik gewoon mijn eigen contract wilde houden, en dat dit zo moest blijven, maar toen werd er gezegd dat het bellen duurder was geworden en vandaar die verhoging.

Ik vertelde, maar ik heb een contract van 39.95 afgesloten, nu dan werd het gelijk veranderd.
Toen ik later ook keek zag ik weer gewoon Tele2 Compleet was, maar wel 2 euro duurder.

Nu heb ik weer gekeken en nu heet het weer (u raad het al)Tele2 internet & bellen en is de prijs 29.95 en Vaste telefonie 12 euro.
Ik heb nu een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens was, en kreeg als antwoord dit!!

De prijswijziging is nodig omdat we willen blijven investeren in de kwaliteit van onze producten en diensten. De wijzigingen gelden voor alle klanten, ook klanten die nog binnen contract zijn. Hierop zijn geen uitzonderingen. Indien u het niet eens bent met de wijziging, heeft u tot 1 maart 2012 de tijd om het contract kosteloos te wijzigen of af te melden.

Nu is mijn vraag, mag een aanbieder je contract veranderen, en zo ja moet hij dan van te voren geen bericht geven!

Sorry dat dit zo`n lang vehaal is, maar ik vind dit een principe kwestie.

Bijvoorbaat bedankt.

599 2 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2012 om 00:05
11622 Antwoorden / 51 Vragen

Nu is mijn vraag, mag een aanbieder je contract veranderen, en zo ja moet hij dan van te voren geen bericht geven!

Ja, je provider mag je een verandering aanbieden.

Ja, je provider moet een wijziging in het contract en of voorwaarden vooraf melden. En dan kan je kiezen, OF opzeggen, kostenloos, OF akkoord gaan en betalen.

Eenvoudiger is het niet te zeggen. En in dit geval meld Tele2 ook direct en vrijwillig wat je keuze's zijn en dat je uiteraard gratis op kunt zeggen per 1-3-2012. Dus kijk wat je doet.

pl
door plopje2 - Feb 3, 2012 om 00:26
12 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo mahadma

Je schrijft dat Tele2 je wel van te voren moet inlichten, dat hebben zij dus niet gedaan.
Ik kreeg dit voorstel nu pas terwijl het in november al is ingegaan.
En nadat ik nu weer gebeld en gemaild heb, kreeg ik dit voorstel pas.
Dus eigenlijk id het niet vrijwillig dat ze dit voorstel doen, maar omdat ik hun achter hun vodden heb aangezeten.
Dit bericht kreeg ik 01-02-2012 pas.

Maar vriendelijk bedankt voor je antwoord, ik weet nu wat een aanbieder wel en niet kan doen.