Verkeerd toestel bij Vodafone Toestel en daarna radio stilte
Zo'n jaar of 15 jaar klant en in die tijd ongeveer 20.000 euro aan abonnement kosten betaald (o.a. omdat mij twee keer een volledig verkeerd abonnement is aangesmeerd).
Zelf werd ik eind maart gebeld, of ik mijn abonnement weer wilde verlengen. Prima, en ingestemd met nieuwe Samsung S5. Zou ook allemaal nog bevestigd worden per post en email. Nooit meer wat van gehoord. Alleen werd enkele weken later een volstrekt verkeerd toestel toegestuurd.
Contact gehad met Klanten service met vraag of ze me het juiste toestel konden sturen. Dat kon, maar zou 2 a 3 weken (!) duren, ingaande vanaf moment dat verkeerde toestel terug was gestuurd. Toestel bij Postkantoor aangeboden met verzoek aangetekend terug te sturen. Zelf moeten betalen natuurlijk, terwijl het een fout van Vodafone betrof.
Na drie weken maar weer contact met Vodafone. Telefoon hadden ze nooit ontvangen omdat naar nu blijkt Post.nl het pakket retour had gestuurd naar hun verdeelcentrum ipv Vodafone. Wel was het daar aangekomen gezien de handtekening die gezet was via Track&Trace. Vervelend, maar kunt u dan toch in ieder geval het mij beloofde juiste toestel sturen? Nee dat kan niet, we moeten eerst een vermissingstraject starten. Dit terwijl het gedonder toch echt wel begonnen is door een eigen fout van Vodafone. En binnen week nogmaals bellen.
Zojuist gedaan. "We zijn er mee bezig". Kunt u dan echt niet alvast het juiste toestel toesturen, aangezien ik met een toestel zit dat alleen aan de oplader functioneert en over 2.5 week voor 5 weken naar de USA vertrek....en dit gedonder allemaal begonnen is met een fout van Vofafone en ik het toestel braaf heb teruggestuurd en er ook bewijs van ontvangst is.
In plaats van het direct versturen van het juiste toestel en ONDERTUSSEN het vermissingstraject verder doorlopen, is het wederom; "u zakt maar in de stront, wij hebben een fout gemaakt en u met een hoop gezeik opgezadeld, maar we komen u echt niet tegemoet".
Fijn hoor, zal ik de komende 15 jaar weer lid blijven van Vodafone en weer kapitalen betalen? Dacht het niet, liever vandaag nog weg dan morgen. Daar waar andere merken proberen om een traditie op te bouwen met hun klanten lijkt het of Vodafone het liefst zo snel mogelijk van haar klanten af wil....En online wordt er allemaal snel en lief gereageerd maar als puntje bij paaltje komt laten ze je gewoon kei hard stikken. Ze maken mij niet wijs dat niemand in Vodafone land mij ergens in de afgelopen 5 weken gewoon het beloofde toestel had kunnen sturen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=diumenge schreef op woensdag 13 mei 2015, 19:02]Twee keer een volledig verkeerd abonnement? Daar was u toch zelf bij? En gemiddeld 111 euro per maand aan telefoon kosten?
Tip. Neem een simonly en koop het toestel zelf.
Maar dan blijf je juist klant. Driemaal is scheepsrecht.;-)
"Ze maken mij niet wijs dat niemand in Vodafone land mij ergens in de afgelopen 5 weken gewoon het beloofde toestel had kunnen sturen." Je hebt zelf het bewijs in handen dat dat echt zo is ;-). Dit krijg je wanneer je het personeel geen bevoegdheden geeft. En aangezien die paar mensen die dit wel hebben never nooit niet in contact treden met de klant zelf, enkel 'n nummertjes zien. En bij zien van nummertjes enkel komt geen empathie bovendrijven. Ter geruststelling, 12 jaar geleden was dit al net zo.
Definitieve oplossing; los toestel + prepaid (niet bij Vodafone = veel te duur), communiceren via wifi. Is ook nog eens een godsvermogen aan geld besparen. Echter voor vele is het een verslaving..
u heeft uw abonnement verlengd bij Vodafone en Vodafone komt haar verplichting om u een nieuw toestel te leveren niet na. Ze zijn compleet de weg kwijt bij Vodafone als men u in 5 weken (om wat voor reden dan ook) niet het toegezegde toestel kan leveren.
Annuleer uw verlenging (reden is dat Vodafone haar bij de verlenging aangegane verplichting niet nakomt) en ga op zoek naar een andere telecom aanbieder. Na uw annulering komt u wellicht een 'laagje' dieper in de klantenservice waar men meer voor u kan betekenen. Maar uw gevoel zegt waarschijnlijk al 'wegwezen hier'. Ik weet helaas uit ervaring dat de klantenservice Vodafone behoort tot de slechtste van Nederland, ben dan ook geen klant meer van Vodafone.
Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?
Gegevens: - naam - mobiele nummer - klantnummer - adres, postcode en woonplaats - geboortedatum - de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer
Vodafone praat me er niet van heb sinds 14 april glasvezel thuis en de nummerweergave werkt niet naar behoren meer allerlei adviezen gehad eergisteren een monteur geweest was een lekje zei hij. Is gerepareerd.... Wat denk je nog niet goed. Gebeld voor de zoveelste keer inmiddels al bijna 10 euro aan belkosten ook nog. Zegt ene Laurens ja er zijn toestellen die niet reageren zoals siemens panasonic en vroeg wat ik voor een had. Ik heb cocoon combo 1150 die altijd goed gewerkt heeft ook bij glasvezel van Telfort! Ik kreeg nu te horen dat ik even moest afwachten en ze me zouden bellen als er verandering was.... Ik wil van dit abonnement af!
Was ik maar bij UPC gebleven dat werkte altijd zonder problemen.
ga weg bij Vodafone,als je problemen hebt begint het probleem en ga je betalen,ook al is het hun schuld.45 eurocent.is het antwoordt niet goed weer bellen,45 cent. Dat heb ik op en camimping gehad 3 weken lang,slechte verbinding,probeer het later nog eens 45 cent,ik versta u niet 45 cent,data loopt op in buitenland,ze weten niet wat ik moet doen en ga zo maar verder,17 juli iis mijn laatst contract dag,18 juli zit ik bij KPN Vodafone,geeft antwoorden ,dan gaat u toch,dat doe ik dus dan ook Heb je allbei een telefoon ,krijg je € 5,- p.p. korting op je abonnment bij KPN Wegwezen bij vodafone
Dit gebeurt dagelijks mij hebben ze ook zo iets geflikt meem een red abo met 4g krijg een 3 g toestel kom je later pas achter dan zeggen ze had u maar op moeten letten dit is ook mijn laste abo bij vodafoon en ik zit er ook al meer dan 20 jaar
Het contract komt van 2 kanten als zij zich niet aan dat wat afgesproken is houden (contractbreuk) hoef jij dat ook niet te doen. Stop gewoon je transacties naar hun toe (storneer) dan worden ze wel wakker.
Dit is een slecht advies. Als je niet betaalt kan het escaleren. En krijg je een registratie bij het BKR. Dan krijg je nergens meer een abo ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
=endemion schreef op vrijdag 15 mei 2015, 13:53: Het contract komt van 2 kanten als zij zich niet aan dat wat afgesproken is houden (contractbreuk) hoef jij dat ook niet te doen. Stop gewoon je transacties naar hun toe (storneer) dan worden ze wel wakker.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 13 mei 2015, 18:50]Er meldt zich hier wel weer een medewerker van het webcareteam die het voor u gaat uitzoeken. Niet dat u daar iets mee opschiet hoor.;-((
En je voorspelling komt dus uit,was ook wel te verwachten. Als er stront aan de knikker komt en negatieve reactie,s gaat er bij deze firma een belletje rinkelen om de eer en hun zgn goede naam hoog in het vaandel te houden. Zelf heb ik bij deze firma ook de nodige slechte ervaringen gehad en in mijn ogen is die vaandel wel erg laag in het water komen te hangen, dus dat was over en sluiten. Ik heb nu al weer jaren T-mobile en die doet het bij mij goed, natuurlijk ook wel eens een probleem maar altijd keurig en correct opgelost.
Ik snap dat klagen niet. Je moet er juist blij mee zijn dat je mag meebetalen aan het Formule 1 team van Vodafone. Het Vodafone mc Laren/Mercedes team kost slechts een paar miljoen eutjes per jaar. Dat team is dus ook een beetje van jou ! En daarom is Vodafone gewoon duurder dan die anderen met hun goedkope fiets of schaatsploegen.
Ik snap dat klagen niet. Je moet er juist blij mee zijn dat je mag meebetalen aan het Formule 1 team van Vodafone. Het Vodafone mc Laren/Mercedes team kost slechts een paar miljoen eutjes per jaar. Dat team is dus ook een beetje van jou ! En daarom is Vodafone gewoon duurder dan die anderen met hun goedkope fiets of schaatsploegen.
niet inhoudelijk, maar wel errug vermakelijk, dank je wel wimmi20, voor mijn lach in al deze Vodafone-ellende
Beste allen, Inderdaad. Hier een vriendelijke reply van Vodafone met de opmerking dat men wil helpen. Vervolgens op hun aanwijzingen een bericht gestuurd en wederom de (al te verwachten) reactie: we kunnen niets doen....Men wil nog steeds eerst het door hun toedoen vermiste toestel retour geboekt hebben, alvorens het 6 weken geleden toegezegde toestel toe te sturen. En geeft daarbij ook aan dat het abonnement nog niet is ingegaan. Dit is onjuist, sinds deze maand worden de abonnementskosten behorende bij het abonnement wel al in rekening gebracht, alleen komt men de verplichtingen niet na.
Zie onderstaande reactie. Ik weet ondertussen niet meer wat ik hier mee aan moet. Ergens vrees ik dat dat Dynafix nooit het vermissingstraject gaat starten waardoor ik in principe nooit het toestel zal ontvangen wat is toegezegd....Fijn ook dat ik over 3 weken voor 5 weken naar USA vertrek (zonder goed werkende telefoon.....), en mocht het toestel in die periode alsnog bezorgd worden (kleine kans....) dan zal het dus afgeleverd worden op het post.nl punt in mijn wijk, en aangezien ik 5 weken weg ben zal het dan ongetwijfeld na enkele weken dus weer terug gestuurd worden naar Vodafone en begint het drama weer opnieuw. Wat een k*t bedrijf Vodafone.
Beste Niek,
Dank voor alle gegevens en de uitgebreide toelichting.
Ik heb het zojuist voor je nagekeken. Dynafix heeft het toestel op dit moment nog niet retour geboekt. Dat is ook de reden dat er nog geen herlevering heeft plaats gevonden, of dat de hele verlenging geannuleerd is (en je het nieuwe toestel weer kunt bestellen).
Er kan helaas niets gedaan worden om dit proces te bespoedigen. Op het moment dat alles retour geboekt is dan zal de einddatum van het contract ook aangepast worden in My Vodafone.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 10:53]Te gek voor woorden.
Dus gewoon alles annuleren. Ga naar de winkel en koop een toestel. Klaar.
Opzich wel, maar bij mijn abonnement had ik recht op dit gratis toestel, wanneer ik de boel annuleer moet ik elders een nieuw abonnement afsluiten (zou ik heeeeeel graag doen) maar zal ik moeten betalen voor een nieuw toestel denk ik.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 10:59]Een toestel is nooit GRATIS.
Ook bij een andere provider kunt u een "GRATIS" toestel krijgen.
Dat begrijp ik. Alleen was de situatie als volgt: in 2013 heeft Vodafone mij een aanbieding gedaan voor een ander abonnement (ik was toen al 13 jaar klant), en plots gingen mijn kosten van gemiddeld 70 euro naar 130 tot 170 euro per maand. Na verloop van tijd toch maar eens contact opgenomen, aangezien ik niet heel veel meer was gaan bellen. Toen gaf men aan; we hebben u destijds een volledig verkeerd abonnement aangeboden, dat kunnen we niet terug draaien. Wel kunnen we u ter compensatie een Vodafone Red abonnement aanbieden voor 37 euro met kosteloos een Samsung S5. Op zich een prima voorstel. En toen dacht ik ook nog, netjes van Vodafone. Wanneer ik nu ergens anders een nieuw abonnement afsluit is het de vraag of ik deze deal kan krijgen.
Wat u het beste kunt doen (naar mijn bescheiden mening) is gaan spammen. U dient een klacht in bij de klachtenkompas.nl bij klacht.nl bij Trosradar, bij trustpilot, twitter, facebook, wat u maar kunt bedenken. Ook al krijgt u reacties dat u al bent benaderd, of dat u svp graag op 1 site uw klacht moet houden voor het overzicht (ha ha), u blijft gewoon doorgaan. Iedere dag weer een berichtjes op twitter en facebook. Zodat ze helemaal horendol van u worden. Dan maar eens zien of dat wat oplevert.
En ook als ze zeggen dat het nu snel wordt opgelost, dat u nu moet ophouden met uw geklaag, u weet gewoon niet van ophouden. Zo is het tijger1 ook gelukt om uiteindelijk geld van Vodafone los te krijgen.
U moet geen poedel zijn, maar een pitbull. Geloof mij de hardste schreeuwers krijgen het meest voor elkaar. Het zou niet zo moeten zijn, maar het is zo.
[quote=zoekster schreef op dinsdag 19 mei 2015, 11:50]Wat u het beste kunt doen (naar mijn bescheiden mening) is gaan spammen. U dient een klacht in bij de klachtenkompas.nl bij klacht.nl bij Trosradar, bij trustpilot, twitter, facebook, wat u maar kunt bedenken. Ook al krijgt u reacties dat u al bent benaderd, of dat u svp graag op 1 site uw klacht moet houden voor het overzicht (ha ha), u blijft gewoon doorgaan. Iedere dag weer een berichtjes op twitter en facebook. Zodat ze helemaal horendol van u worden. Dan maar eens zien of dat wat oplevert.
En ook als ze zeggen dat het nu snel wordt opgelost, dat u nu moet ophouden met uw geklaag, u weet gewoon niet van ophouden. Zo is het tijger1 ook gelukt om uiteindelijk geld van Vodafone los te krijgen.
U moet geen poedel zijn, maar een pitbull. Geloof mij de hardste schreeuwers krijgen het meest voor elkaar. Het zou niet zo moeten zijn, maar het is zo.
Dat is ook precies mijn gedachtengang. Heb mijn klacht inderdaad op diverse fora et cetera geplaatst, maar ga hier nog veel aan toevoegen. Daarnaast spam ik met grote regelmaat de facebook pagina van Vodafone. Heb ze inmiddels terug gemaild dat ik eis dat e.e.a. binnen 24 uur wordt opgelost (toesturen correcte toestel) en inderdaad aangegeven dat ik daarnaast een flinke schep bovenop mijn campagne zal doen om te zorgen dat niet nog meer mensen de dupe worden van deze criminele bende.
[quote=filos schreef op dinsdag 19 mei 2015, 14:11]hoe doe je dat spammen? Op zoveel mogelijk plekken, openbaar, jouw probleem aan Vodafone voorspiegelen. Een beetje bedrijf wil zijn imago graag goed houden, alhoewel dit logischerwijs in het geval van Vodafone al veel te laat is.
Wat vaak ook nog eens wil helpen is een fax versturen.
als ik u was zou ik alles annuleren. De reactie van Vodafone is mijns inziens vrij duidelijk. Men schuilt ergens achter om hun verplichting niet na te hoeven komen. Om het maar plat te zeggen, dit is niet de eerste keer dat u 'genaaid' wordt door Vodafone. Als men u zou willen helpen dan had u dat toestel al lang gehad. De wil is er bij Vodafone gewoon niet om u te helpen.
Blijf niet te aardig tegen Vodafone, het kan lonen. Dat 'Vodafone' zegt we kunnen helaas niets voor u doen is klinkklare onzin (dat mag u ook best zeggen). Vraag rechtstreeks waarom Vodafone niets voor u wil doen.
Als men u gedurende een lange tijd een behoorlijk bedrag in rekening heeft gebracht (door een verkeerd abonnement) dan is het voordeel dat men u nu geeft met het gratis toestel niet echt een groots gebaar (en al helemaal niet omdat men uw toestel niet levert). Een Red abonnement met de Samsung S5 Gold zie ik op de site van Vodafone staan voor € 31,- per maand en bijbetalen van € 219. Het voordeel dat u van Vodafone 'krijgt' is dan € 219 - 24 * 6 = € 75,- korting op het geheel. Met dat 'gratis' toestel valt het dus wel mee.
[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 19 mei 2015, 21:16]Beste niekvdklundert,
als ik u was zou ik alles annuleren. De reactie van Vodafone is mijns inziens vrij duidelijk. Men schuilt ergens achter om hun verplichting niet na te hoeven komen. Om het maar plat te zeggen, dit is niet de eerste keer dat u 'genaaid' wordt door Vodafone. Als men u zou willen helpen dan had u dat toestel al lang gehad. De wil is er bij Vodafone gewoon niet om u te helpen.
Blijf niet te aardig tegen Vodafone, het kan lonen. Dat 'Vodafone' zegt we kunnen helaas niets voor u doen is klinkklare onzin (dat mag u ook best zeggen). Vraag rechtstreeks waarom Vodafone niets voor u wil doen.
Als men u gedurende een lange tijd een behoorlijk bedrag in rekening heeft gebracht (door een verkeerd abonnement) dan is het voordeel dat men u nu geeft met het gratis toestel niet echt een groots gebaar (en al helemaal niet omdat men uw toestel niet levert). Een Red abonnement met de Samsung S5 Gold zie ik op de site van Vodafone staan voor € 31,- per maand en bijbetalen van € 219. Het voordeel dat u van Vodafone 'krijgt' is dan € 219 - 24 * 6 = € 75,- korting op het geheel. Met dat 'gratis' toestel valt het dus wel mee.
Ja die korting is natuurlijk zeer relatief. Op Facebook heeft Vodafone inmiddels geantwoord dat ze het vermiste als toestel als "retour" hebben geboekt en vandaag contact op zullen nemen....ben erg benieuwd. Hoop maar dat ze het een beetje snel doen want ik blijf ondertussen het hele internet vol planten met mijn klachten over deze club.
Het is gelukt! Uiteindelijk heeft een Vodafone medewerker het toch opgepakt en belde mij gisteren. Kwartier later werd ik weer gebeld om de verzending van het toestel verder te regelen en vandaag is het bij me thuis bezorgd. Uiteindelijk binnen 1 dag geregeld dus.....Als ze dat nou meteen hadden gedaan had het mij en hen een hoop gedoe bespaard...
[quote=niekvdklundert schreef op donderdag 21 mei 2015, 14:12]Het is gelukt! Uiteindelijk heeft een Vodafone medewerker het toch opgepakt en belde mij gisteren. Kwartier later werd ik weer gebeld om de verzending van het toestel verder te regelen en vandaag is het bij me thuis bezorgd. Uiteindelijk binnen 1 dag geregeld dus.....Als ze dat nou meteen hadden gedaan had het mij en hen een hoop gedoe bespaard... U heeft uitputtend gezeurd, dat helpt ;-)
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw
...
Lees meer
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had. Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los. De overige pannen {nog} niet durven gebruiken. Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen. Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden. Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer