Verlaging zogenaamd gratis abonnment
Ook ik heb een zogenaamd gratis mobiel abonnement bij KPN. Nu wil ik geen vernietiging van het abonnement maar alleen een verlaging en een terugbetaling van alle teveel betaalde rente en overige kosten vanaf de afsluiting van het contract.
Mijn vraag is of een vernietiging van het contract onlosmakelijk is verbonden met het verzoek om verlaging of kan ik alleen om een verlaging vragen?
Ik ben benieuwd,
groet,
Hallo Billieboy ,
Lees hier eens ,
http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/22-08-2016/gratis-mobieltje-bij-een-all-in-abonnement/
PPPffffhh wel een contract met telefoon nemen en dan nu gaan mierenn**ken. Hoezo zogenaamd gratis, echt iedereen begrijpt toch dat een telefoon geld kost.
Het zal de warmte wel zijn!
Diewilik
Maritas ik heb deze uitzending gezien en ook gebruik gemaakt van hun voorbeeldbrieven. Maar ik kan er een antwoord op mijn vraag niet uit opmaken.
Diewilik ik vind dit een vervelende, beschuldigende reactie.
Tja dat mag, dat is ook uw goed recht maar als volwassenen een abonnement nemen moeten ze minimaal kennis nemen van de voorwaarden. Als u dan begint over rente die u heeft betaald valt u voor mij door de mand. Als u voor de aankoop ook zo wijs was geweest had u dit abonnement niet genomen.
Diewilik
Als uw telefoon afbetaald is, kunt u overstappen op sim-only. Er bestaan gern gratis mobiele abonnementen.
@billyboy ,
In mijn link staat het er toch duidelijk , u wilt geen vernietiging van het abonnement , dan kiest u toch voor optie 3
Na herlezing werd het mij ook duidelijk. Bedankt Maritas. De brief gaat de deur uit. Fijn weekend allemaal
Graag gedaan , een fijn en zonnig weekend .
@billieboy
Was u dan werkelijk in de veronderstelling dat u die mobiel gratis kreeg? Nooit de prijzen vergeleken tussen een abonnement met mobiel en zonder, oftewel sim-only?
Maar goed, de volgende claim-organisatie die binnenloopt en straks weer leeggeplukt is.
Kan je helaas op de officiële manier maar 1 puntje geven. Maar bij deze er een tiental bij. Belachelijk trouwens dat een consumenten programma met die idioterie komt en WEER een claim stichting alle ruimte geeft. Mensen wisten verdomd goed dat zo'n mobiel niet gratis was, maar ja je MOET de nieuwste phone hebben anders tel je niet mee (algemene opmerking)
Snik snik, ik hoor net van @Carola dat ik niet meer meetel. :-(
tijger1 zegt: Maar goed, de volgende claim-organisatie die binnenloopt en straks weer leeggeplukt is.
Nee, want mensen die zich aanmelden hoeven niets te betalen.
Het gaat er verder ook helemaal niet om of mensen dachten dat het gratis was of niet. Het gaat erom dat er woekerrentes zijn gevraagd voor de telefoons, in feite ging dit om een lening voor het kopen van een telefoon die in het 'gratis' abo werd afbetaald.
Nee, het is blijkbaar no cure no pay. Heb dat dwaze gedoe net gelezen.
Maar het gaat over eventueel rente die teveel berekend is. Big deal.
Voor jou geen big deal voor KPN en de klanten wel een big deal. Er zijn al klanten die in de schuld zaten bij KPN, die door de incassobureaus zo 300 euro zijn kwijtgescholden. Voor jou misschien peanuts, maar voor anderen toch een behoorlijke som geld.
Die mensen hebben toch uit eigen vrije wil en met hun volle verstand zo'n abonnement afgesloten. Althans daar mag je bij volwassenen vanuit gaan. Ik ken ze hoor de mensen die geen cent te makken hebben, maar wel een abo van rond de 50 euro omdat de nieuwste smartphone ze een bepaalde status geeft. Althans denken zij.
Maakt helemaal niet uit of het uit vrije wil en met hun volle verstand was, dat is inderdaad het geval. Maar er zijn woekerrentes gevraagd, die boven het wettelijk maximum zaten en dat is gewoonweg verboden.
@zoekster
ik vind € 300 helemaal geen peanuts. Maar waar hebben we het hier over?
Mensen die een telefoonabonnement met mobiel aanschaffen. Normaal gesproken duren die
abonnementen twee jaar.
Masr ja, ze hebben geen luis om dood te doen en willen dan toch de nieuwste weetikveel. Dus dan maar op die manier.
Nu zijn ze ziek, zielig en nooddruftig en dan is de telefoonboer de kwaaie pier en willen ze geld terug voor dat mobieltje wat ze zo dringend "nodig" hadden.
Straks wordt er voor elke klant een krdietcheck gedaan. Moet je dan horen hoe ze op hun achterste poten zullen staan, dat ze die I-phone of super LG of whatever niet mogen aanschaffen.
Ik zei het al in een reactie naar @caroal.83
Er zijn woekerrentes gevraagd boven het wettelijk maximum en dat is gewoonweg verboden.
Ik ben overigens een groot voorstander van kredietchecks. Scheelt een hoop leed. De achterste poten kunnen mij helemaal niets schelen.
@zoekster, ik ga nog verder. Alleen nog sim-only abonnementen verkopen. Dan moet je de telefoon zelf aanschaffen, komt er eindelijk serieuze concurrentie op de smartphone zelf.
En niemand kan meer boven budget kopen.
Diewilik
@diewilik: +1
@zoekster
Mij kunnen ze nog minder schelen. Maar ook die huilebalken niet.
Als je voorheen keek naar de prijsverschillen, dan was de prijs van een mobieltje per saldo iets lager in een abonnement dan de sim-only. Er zullen best wel wat uitzonderingen zijn, of geweest zijn.
Maar er wordt nu net gedaan, en door mensen die niet lezen, verondersteld, dat het bedrag voor dat mobieltje terugkomt, of terug zou moeten komen. En dat kan men wel vergeten.
Ga je nou Haags 'praten'?
Nee, zag net de fout. Sorry. :-))
Ik moest meteen denken aan Eclips , als dit Haags is dat ken ik niet ;-))
Geen idee wie Eclips is, maar was geërgerd door het onderwerp, controleerde daardoor niet wat ik getikt had.
Ben trouwens Rotterdams, dus het was wel echt Rotterdams. :-))
Wel typisch al die hypes op tv, de staatsloterij, interbank, rentemiddeling, en ga maar door.
Ik vraag me af wanneer de leden van de KRO en Vara een deel van hun lidmaatschapsgeld gaan terugeisen, ivm de overmatige betaling van Annette en Matthijs.
Claimen.:-))
Eclips vroeger forumlid , schreef ook altijd ken , ergeren heeft geen zin is het te warm voor .
Ja, natuurlijk. Suf. Maar "iedereen" voelt zich ergens door "benadeeld". Grote onzin.
Gewoon antwoord geven is het beste , en de rest naast u neerleggen . u ergert zich in de plaats van iemand anders , is het mij niet waard
Dank voor uw wijze raad. Zal die ter harte nemen. :-))
Graag gedaan , maar zal een opgave worden ;-))
@tijger1: zeer herkenbaar wat je schrijft. Erger me steeds meer aan het hoge Calimero gehalte van die consumentenprogramma's / de NPO. Maar ja, scoort natuurlijk wel voor de kijkcijfers.
@carola.83: +1
Toch handig die notificaties bij je avatar die niet werken.
Bij mij werken ze wel. :-))
Opschepper!;-))
Bij mijn avatar staan nu al een hele sliert mooie poesjes. :-)) Interressant voor mijn Tijger als hij er nog zou zijn.:-))
Mooi toch, een zwarte kat. Helaas na 18,5 jaar in moeten laten slapen. Overigens gebruik ik nu de tablet, ook hier GEEN notificaties.
Misschien een I-pad aanschaffen?
@Carola.83 , dat probleem had ik een tijdje geleden , werd profiel opnieuw ingesteld notificaties werkt nu wel .
Tijger, wil je niet vloeken! Komt niks van Apple in mijn huis, al kreeg ik het gratis. @marita: dan laat ik het maar zo, want het werkt dan zolang het duurt.
Door bij mij het profiel opnieuw in te stellen , heb ik dit probleem niet meer op hoop van zegen
Apple, superspul. :-))
"wil je niet vloeken! Komt niks van Apple in mijn huis, al kreeg ik het gratis." Hehe plusje voor u. Kun je inderdaad beter 4,8 Android tablets voor kopen, dat MOS is ook niet echt geweldig (lees; bras), echter bij iOS kun je de meest simpele dingetjes nog niet eens uitvoeren..
Bovenstaande komt waarschijnlijk ook opdat ¿ook? ik niet mijn status hoef op te krikken, die is uitzichzelf gewoon al super niet meer normaal goed. *snif snif, uhm stinkt hier*
@akkerdistel: Geef niets om status, maar was superblij met mijn eerste I-pad in 2011 en heb kortgeleden de tweede aangeschaft. Eerste weggegeven, aan iemand die er ook blij mee is. Prima toch? En alles wat ik wil kan hij, en ongetwijfeld nog veel meer, maar dat kan ik dan weer niet. :-))
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer