Vervalt de garantie van oordopjes door oorsmeer?
Hallo,
Mijn samsung galaxy buds 2 pro gekocht op 1 april is midden juni defect geraakt. Het linker oortje deed het veel minder goed, denk aan volume en noice cancellation. Ik heb deze ter reperatie aangeboden bij dynafix via samsung. Ik heb te horen gekregen dat de garantie vervalt omdat er oorsmeer gevonden is. Hier hebben ze ook fotos van. Zij hebben niet bewezen of de oorzaak dit is. Ook heb ik met juristen van het consumentenbond gebeld en zei zeggen dat oortjes van bijna 200 euro bescherming moet bieden tegen oorsmeer en niet binnen amper 3 maanden kapot mag gaan. Zij benadrukken dat ik beschermd ben door de wettelijke garantie. Ik heb de buds bij de samsung webshop zelf gekocht, dus zij zijn ook de verkoper. Ik heb al veel dingen geprobeerd bij samsungaar ze blijven erbij dat het niet onder de garantie valt en ik of 180 euro of 40 euro kosten moet betalen. Iemand advies?
Mijn kennis van oortjes is 0,0, maar als u last heeft van extreem oorsmeer zou dat wel een oorzaak kunnen zijn dat het geluid van het ene oortje niet meer goed is.
Als een jurist van de consumentenbond zegt dat u beschermd bent door de wettelijke garantie, wat let u dan om via de consumentenbond of het juridische loket een procedure op te starten?
Lijkt me een aannemelijk argument. Dynafix vind altijd wel iets waar de consument niets mee kan. Maar oorsmeer vinden? Zeker als ze er foto's van hebben lijkt het mij moeilijk om te gaan argumenteren. Consumentenbond mag dat wel vinden dat oortjes van die prijs bescherming moeten bieden, maar ook, diezelfde consumentenbond weten niet of u meer dan normaal oorsmeer produceert. Ben bang dat ik u adviseer het hierbij te laten. Denk niet dat u gaat "winnen". En ik moet er ook niet aan denken dat een ander een refurbished buds ga aanschaffen, met oorsmeer (waar ik dan niets van weet).
Oorsmeer is toch gewoon normaal? Ik heb mijn best gedaan voor de onderhoud. Na 3 maanden is het wel zuur om oortjes van bijna 200 euro defect te hebben
Geachte R05017,
Oordopjes vallen onder een hygiëne-product.
Het is niet slim om hieraan teveel geld uit te geven omdat er altijd moeilijk wordt gedaan bij garantie erover.
Bij Mediamarkt krijg je een stempel op de bon ,dat er helemaal geen garantie zit op een hygiëne product.
Het hygiëne aspect is alleen van belang mocht je het online hebben gekocht en binnen 2 weken wilt retourneren omdat het niet bevalt. Het ontslaat een leverancier niet van de garantieplicht.
En die stempel van MM verzin je gewoon zelf. Ik heb al zo vaak oortjes bij MM gekocht en nooit zo'n stempel gehad. Wel de opmerking bij de kassa dat de kassabon het garantiebewijs is.
Je zit er dus wederom volkomen naast met je antwoord.
Geachte RJW,
Ik zal even kijken of ik die MediaMarkt bon nog kan vinden.
Mediamarkt kan op de factuur stempelen wat ze willen. Dat ontrekt ze niet aan de wettelijke garantie.
Ik zou het netjes van Samsung vinden als ze gewoon nieuwe oortjes leveren. Het kan toch niet zijn dat de dingen na 3 maanden al defect zijn en dat die dingen niet tegen een beetje oorsmeer kunnen. Ze zijn gemaakt om in de oren te stoppen. De kans dat ze dan in contact komen met wat oorsmeer is heel groot. Als ze daar niet tegen kunnen lijkt me dat gewoon een ontwerpfout en zijn ze dus niet conform wat je er van mag verwachten.
Uit onderstaande link van Marita:
U hoefde niet te verwachten dat het al zo snel kapot zou gaan.
U hebt het product op een normale manier gebruikt.
U hebt het product niet zelf kapot gemaakt of beschadigd.
Het is geen normale slijtage.
U hebt het product goed onderhouden.
U hebt de updates die u kreeg goed geïnstalleerd.
U klaagt bij de verkoper binnen 2 maanden nadat u ontdekte dat het product niet goed is. Werkt een digitaal bestand of digitale dienst niet goed? Dan geldt deze voorwaarde niet.
Aan al deze voorwaarden voldoet TS
Hallo Ro5017 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Neem eens contact op met het Juridisch Loket ,
https://www.juridischloket.nl/contact/
Het is mogelijk dat bij het gebruik van de oordopjes de oorsmeerproductie toeneemt, daarom is het belangrijk om deze na gebruik goed schoon te maken anders kan het verharden met verstopping tot gevolg.
https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/wat-moet-ik-doen-als-de-microfoon-van-de-galaxy-buds-niet-werkt/
het kan door de oorsmeer komen natuurlijk maar dan heeft u wel een non-conform product, je mag immers verwachten dat oortjes die IN oren geplaatst MOETEN worden hier tegen kunnen, meld hen dit ook en als ze niet willen bewegen dan zult u juridische hulp in moeten schakelen zoals juridisch loket!
Speciaal voor RJW.
Naar welke Mediamarkt gaat u?
Er stast dus "na opening niet retour"
Er staat niets over garantie
Geachte Kemperman,
Ik ga ervanuit ,dat Mediamarkt je niet wilt terugzien met het product.
.
Daar kunt u wel vanuit gaan maar die conclusie klopt niet. U heeft gewoon wettelijke garantie en MM zal zich daar ook aan houden
Ik heb zojuist met het ACM gesproken en een melding gemaakt. Zij bevestigen dat ik gewoon zoals het consumentenbond ook zei recht heb op een kosteloze vervanging maar onafhankelijk moeten blijven. Ook kreeg ik vanochtend een bericht van samsung dat mijn klacht voor de 2de keer gesloten is. Wat zij nog adviseren om te doen is of naar het geschillencommissie of naar de rechter. Hebben jullie nog andere adviezen? Samsung geeft gewoon geen gehoor aan de wettelijke garantie en ik kan daar eigenlijk niks aan doen zonder extra kosten te maken.
Ga gewoon naar de geschillencommisie. Als u in het gelijk wordt gesteld krijgt u die kosten vergoed
Zo kunt u die bereiken:
https://www.degeschillencommissie.nl/
Heb de reactie gelezen, hoe bewijzen ze dat de foto's van Uw apparaat zijn?? Kan wel willekeurig foto's hebben die vaker gebruikt zijn,om de tekortkomingen bij de klant neer te leggen....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer