ga
door garrion Aug 5, 2005 om 18:07
Computers & telefonie

Vervangend programma voor DAVI-RECEPT

Ik maar al geruime tijd gebruik van deze recepten software en zal te wachten op een nieuwe XP versie. Helaas zag ik vandaag op de Davilex site dat ze deze software niet meer ondersteunen. Wie weet een goede vervanger voor dit programma dat geschikt is voor XP. Programma moet bij bijv. beschikken over een zoekfunctie op ingredient, bereidingstijd, keuken, seizoen, energie. Invoer van eigen recepten incl foto. Planning van recepten en het maken van boodschappenlijsten voor meerdere dagen.

2385 3 Rapporteer

freya
door freya - Aug 5, 2005 om 19:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo garrion,

Als ik even rondgoogle op 'receptenprogramma' dan kom ik bv. het programma Carta tegen. Gratis en uit te breiden. Ik zou zeggen downloaden en uitproberen maar. (klik op de rode link)

m.vr.gr. Freya

ka
door karekiet_1 - Aug 5, 2005 om 19:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als maker van Carta kan ik je die uiteraard ook aanraden ja ;-)

Niet al je genoemde functies zitten er echter in, maar ruim voldoende om goed uit de voeten te kunnen. We hebben naar een optimale verhouding functionaliteit/gebruiksgemak (invoergemak) gezocht. Er komen wel steeds functies bij, ik zou dus zeggen: download en probeer!

ga
door garrion - Aug 5, 2005 om 19:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Carta biedt geen planning van recepten voor achtereenvolgende dagen met bijbehorende boodschappenlijst. Enegie en bereidingstijd zijn maar zeer beperkt in te stellen. Slank of niet en snel of niet. De rest moet je blijkbaar kwijt in de bereidingstekst. En kan je dus niet simpel op zoeken.