ma
door madnav Mar 28, 2004 om 13:25
Computers & telefonie

Vervolg pixelgarantie TFT monitor

Beste....,
In vervolg van mijn vorige bericht toch een toevoeging. Je kan bij resellers zg. pixelgarantie afkopen, maar dit is een extra service van de verkopende partij waarbij de fabrikant niets mee te maken heeft. Een 17" tft kost gemiddeld 400 euro en voor dat geld mag je toch verwachten dat er een produkt gefabriceerd wordt dat iets van kwaliteit met zich meebrengt...

621 5 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:07
763 Antwoorden / 1 Vragen

ja inprincipe mag je dit van de fabrikant verwachten in de praktijk blijkt het bijna onmogelijk om foutloze schermen te produceren, veel fabriekanten vinden helaas een aantal beschadigde pixels normaal.

re
door rejaho - Apr 16, 2004 om 13:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

er al eens bij stil gestaan dat schermen van 400 euro zoveel kosten omdat er wel eens een kapotte pixel in zit zouden ze er niet inzitten dan zou de prijs van deze schermen vele malen hoger liggen

jo
door johattje - Apr 16, 2004 om 13:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

volgens afgesproken regel van fabrikanten mag er voor 8% aan pixels defect zijn, dat verkopers pixelsgaranties verkoopt verbaasd mijn want defecte pixels onstaan tijdens de productie van TFT schermen en het komt zeer zelde voor dat later pixels kapot gaan.

re
door redskin01 - Apr 16, 2004 om 15:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde met mijn TFT scherm gehad (een door pixel) De fabrikant van mijn scherm heeft echter wel een dode pixel policy, binnen acht dagen na aankoop bellen en het scherm wordt thuis omgerolen voor een nieuwe. Let op het gaat dan wel alleen om dedode pixels (zwart of wit) en niet om de "luie" pixels (rood, groen of blauw)

mo
door monsan - Apr 27, 2004 om 17:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

het hangt natuurlijk ook af welk merk, type etc scherm je hebt gekocht. B*nq en S@msung om maar een voorbeeld te noemen liggen kwalitatief ver uit elkaar en koop je een Iiy@ma of Ph8lips dan heb je ook kwaliteits verschil, in de zin van een bepaalde verwachting van het scherm. uiteraard brengen dit de prijsverschillen met zich mee. mijn ervaring met tft schermen is plenty enuiteindelijk hebben wij voor S@amsung's gekozen; je betaald iets meer, maar ik heb nog niet 1 dooi pixel gezien. Iiy@ma, daarentegen, kan je heel wat voor verwachten, maar zij hebben 2 soorten garantie; direct na aankoop een dode pixel geconstateerd? Iiy@ma bellen (breda) : wordtie omgeruild. Dit kan soms ook bij de reseller, ik benadruk soms. en dan de 2e standaard garantie binnen een jaar meer dan 6 dode pixels: ff bellen en wordtie omgeruild. ( dit waren de gegevens een jaar geleden toen ik iiy@ma schermen had).

De verwachting is gekoppeld aan de prijs/kwaliteit en aan de service die de fabrikant of reseller verleend. een scherm is maar een ding en kan altijd tijdens de transport iets gebeuren.