co
door coupe Nov 27, 2007 om 13:40
Computers & telefonie

Verwijderen Kazaa uit software lukt niet.

Geachte experts,

Ik wil graag Kazaa uit mijn software verwijderen en ook van mijn harde schijf. Als ik naar software ga en druk op verwijderen krijg ik de melding installShield(R)setup launcher.  Daarna ben ik naar mijn computer gegaan en heb bij program files Kazaa verwijderd ( geen probleem ) Als ik nu echter weer naar software ga is de bestands grootte van 40 MB naar 1,4 MB gegaan( Kazaa is dus weg ) maar wat die 1,4 MB is weet ik niet en kan dat ook niet verwijderen. ( krijg dan weer dezelfde vermelding) Weet iemand een manier omdat te verwijderen.Graag wel een beetje in jip en janneke taal, want echt een expert op dit gebied ben ik niet. Met vr.gr. Coupe

477 9 Rapporteer

gsm
door gsm - Nov 27, 2007 om 14:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt CCleaner gebruiken (CCleaner is een gratis programma dat je kan downloaden).

In CCleaner klikken op de knop Gereedschap of Tools. Links bovenaan vind je dan een knop Deïnstalleer programma's.

Kies de juiste regel (Kazaa) en klik aan de rechter kant op Deïnstalleren of, als dat niet lukt, klik op Waarde verwijderen.

Kijk ook nog even in Program files\Common files of daar nog een Kazaa folder is die weg kan.
Je kunt ook CCleaner gebruiken voor verdere schoonmaak. Lees wel eerst de gebruiksaanwijzing voor CCleaner.

GSM

co
door coupe - Nov 27, 2007 om 15:06
14 Antwoorden / 41 Vragen

Beste GSM.

Het programma CCleaner was al op mijn PC geínstalleerd.

Bij deínstallatie lukte het niet maar bij wijzig waarde lukte het perfect.

Hartstikke bedankt. met vr,gr. Coupe

edwardus
door edwardus - Nov 27, 2007 om 18:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de volgende keer: bestanden vanuit de Program Files map in de prullenbak gooien is een slechte manier om software te verwijderen. In de registry blijven allerlei verwijzingen achter waardoor, zoals je nu hebt ondervonden, de software bijv. niet meer is te uninstallen, of erger, je systeem helemaal niet meer wil opstarten. Programmabestanden weggooien en daarna de registry schoonmaken had je laatste optie moeten zijn. Begin voortaan met Uninstall.

stacey
door stacey - Nov 27, 2007 om 19:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Jip en Janneke in het engels ook goed ?  ;-)

Misschien kun je hier even kijken;

--the fact that Kazaa bundles many other programs with it when it installs. These programs including TopSearch, RX Toolbar, Instafinder, Cydoor, Altnet Peer Points Manager, and Need2Find Bar –        Wellicht is dit gedeelte blijven zitten ?

PC Hell: How to Remove Kazaa

Succes,

stacey
door stacey - Nov 27, 2007 om 19:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik las ergens dat iemand voorstelde het programma opnieuw te installeren en het daarna dan alsnog wel via de Uninstall te verwijderen, zou dat een goede optie zijn ?

gsm
door gsm - Nov 27, 2007 om 19:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Opnieuw installeren en dan verwijderen is inderdaad vaak een goede methode, wanneer de eerste keer verwijderen is fout gegaan of niet lukte.

Daarbij natuurlijk wel de opmerkingen van edwardus serieus nemen en een  programma alleen verwijderen op de officiele manier of zoals aangegeven door de maker van het programma.

Van AVG is bijvoorbeeld bekend dat het soms niet goed te verwijderen is.
In dat geval kan je AVG het best verwijderen via de setup van het nieuwste, vers gedownloade, AVG installatiebestand.

GSM

gsm
door gsm - Nov 27, 2007 om 19:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kazaa is in feite dus een soort virus of spyware. Daarom is (was) er ook Kazaa Lite, zonder allerlei toegevoegde duistere programma's (=spyware).

GSM

vr1944
door vr1944 - Nov 28, 2007 om 15:50
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Kaaza opnieuw installeren PC daarna herstarten in de veilige modus en dan Kaaza  verwijderen via configuratiatiescherm>software> verwijden.Vervolgens zoeken>Kaaza >alle bestanden verwijderen die via deze zoekopdracht vind.Als je een beetje kundig bent alle Kaaza sleutels handmatig uit het register verwijderen.Uitvoeren>regedit>ok.Kaaza maakt diverse verbindingen met internet tijdens het opstarten van de PC en is dus aktief.Dat is de reden dat Kaaza zich niet laat verwijderen.

se
door seph1937 - Nov 28, 2007 om 19:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Software, in dit geval Kazaa, verwijderen via Configuratiescherm. Vervolgens bij "Registry Crawler" (een gratis programma) >Kazaa intikken bij "search for" en op "Go" klikken. Rechts in het schem "Delete" aanklikken. That's it !! Everything about "Kazaa" has removed.