ge
door gerurg Feb 15, 2004 om 13:36
Computers & telefonie

Verwijderen regels in "opstarten"

Via Systeeminfo - Extra - Hulpprogramma's voor systeemconfiguratie - Opstarten kom je bij de mogelijkheid om programma's automatisch te laten opstarten. Via vinkjes aan en uit te zetten. Nu staat er inmiddels een hele rij programma's die overbodig zijn (vinkje uit).
Hoe kan je die regels uit dat opstart menu verwijderen ? (Windows 98).

988 5 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:40
402 Antwoorden / 0 Vragen

Er zal ongetwijfeld een methode voor zijn maar waarom zou je dat willen? Ze staan uitgevinkt dus doen niets. Het is ook beter om ze te laten staan zodat je ze weer kan aanvinken als je dat wil indien je ze nodig mocht hebben. Daarbij zijn er programma's die zichzelf ook weer automatisch aanvinken (bijv quicktime) dus dat kun je dan ook in de gaten houden.
Mocht je ze nog steeds perse wegwillen dan zoek ik het voor je uit.

ge
door gerurg - Apr 16, 2004 om 12:40
10 Antwoorden / 5 Vragen

Perse is overdreven, maar ik vind het slordig staan. Volgens mij vinkt Realplayer ook steeds zichzelf aan en blijft er over zeuren dat niet alle mediabestanden via Realplayer lopen.
Toch bedankt voor het antwoord.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:40
402 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt. Voor dat soort mediaplayers zijn trouwens alternatieven die al die problemen niet geven. Hoe dan ook. Hier is een lijst met de msconfig uitvink mogelijkheden: http://www.sysinfo.org/startupinfo.php

poiter
door poiter - Apr 16, 2004 om 12:40
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan via de registry.
Start via start -> uitvoeren -> regedit
Zoek naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Hier staan alle programma's die tijdens het opstarten worden geladen, en hier kun je ze ook verwijderen door rechts de gewenste regel te verwijderen.
De uitgeschakelde programma's staan in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

Succes

wa
door wazige - May 10, 2004 om 01:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt hier het beste het programma Regcleaner voor gebruiken. Daarin kun je de programma's die opstarten definitief weghalen maar ook een backup maken voor het geval je dit ongedaan wilt maken.