cr
door crepe Sep 29, 2009 om 18:59
Computers & telefonie

Verwijderen website

ik heb ergens in 2005 een website "gelanceerd" via zonnet.nl.

de homepage kon je toen met WS_FTP online zetten.

daarvoor moest je wel een FTP-prog. downloaden.

maar nu wil ik daarop een wijziging toepassen.

maar ik kom er niet meer in omdat, zo zegt TELE2 (die toen zonnet.nl onder zijn heeft genomen), dit FTP-prog. niet meer bestaat.

'k heb ook nog overwogen de hele website te verwijderen; maar ook dat is niet mogelijk.

Tele2 zegt me niet te kunnen helpen omdat dit FTP-prog. er niet meer is en zij afhankelijk zijn van aanwijzingen uit het moederbedrijf (! ? ).

Wie o wie kan mij helpen met aanwijzingen of advies ? ? ? ? Want ik heb weinig vertrouwen meer in Tele2 dat zij dit voor me willen oplossen.

2088 11 Rapporteer

holpen
door holpen - Sep 29, 2009 om 19:50
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het schijnt dat als je inlogt op je webmail, je daar via de knop Bestanden (of Bestandsbeheer o.i.d.) je nog wel bij je bestanden kunt. Je kunt dan de bestanden schijnbaar nog wel verwijderen.

holpen
door holpen - Sep 29, 2009 om 19:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Momenteel ligt de Tele2 webmail er trouwens zo te zien uit.... Krijg een foutmelding na het inloggen.

freya
door freya - Sep 29, 2009 om 20:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo crepe,

Wel een heel erg vaag verhaal van Tele2. Bovendien, je zit toch niet vast aan dat ene bepaalde FTP-programma? Als je je inloggevens hebt voor die FTP-server en je weet in welke map je moet zijn voor je website, dan kun je met elk willekeurig FTP-programma bij je bestanden op de FTP-server komen.
Mocht je toch persé dat WS_FTP programma willen gebruiken, dan kan ook dat nog steeds hoor. Ik gebruik het zelf ook nog steeds en het werkt ook onder Windows Vista nog prima.

m.vr.gr. Freya

holpen
door holpen - Sep 29, 2009 om 21:26
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@freya:
Ik vermoed dat de vraagsteller een paar begrippen door elkaar haalt:

De oude zonnet-ftp-server is namelijk uit de lucht. En is dus met WS_FTP (of welk ander ftp-programma dan ook) niet te benaderen.

holpen
door holpen - Sep 29, 2009 om 21:28
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is het zojuist gelukt om toch in te loggen via FTP op mijn oude Zonnet-homedir!!!

Je moet alleen een ander server-adres gebruiken:
ftp.home.versatel.nl

Dan het gedeelte voor het @-teken van je mailadres als inlognaam en je Tele2-wachtwoord opgeven en hoppekee....

Ik hoop dat het je hiermee lukt!

tr
door trappist - Sep 30, 2009 om 13:24
240 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad, zoals Holpen aangeeft inloggen op tele2 webmail, dan Bestandsbeheer aanklikken en daar kunt u de gewenste acties uitvoeren zoals verwijderen, hernoemen en uploaden.

op deze wijze onderhoud ikzelf ook nog steeds mijn website.

me
door meij4169 - Sep 30, 2009 om 21:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

er is helemaal niets mogelijk bij tele 2.ik zit al 2 weken zonder telefoon en internet.beloven en beloven maar er gebeurd helemaal niets.ik moet steeds beltegoed kopen voor mijn mobiel.wat is dit een slecht bedrijf zeg.ik raad ook iedereen aan niet met tele 2 in zee te gaan.zolang als het werkt is het prima hoor,maar je moet geen storing krijgen.

peter meijers

holpen
door holpen - Sep 30, 2009 om 21:47
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peter,

Fijn dat je even je hart lucht, maar je reageert hier op een gerichte vraag van iemand. Jouw bijdrage helpt de vraagsteller in het geheel niet.

Heb je problemen met de klantondersteuning van Tele2, neem dan eens contact op met webservice@tele2.nl

Vermeld daarbij heel simpel je klacht, zonder gescheld, gewoon droog de feiten. Daarbij duidelijk aangeven hoe vaak je al contact gezocht hebt, wat je wel of niet is toegezegd en een duidelijke beschrijving van het probleem.

Let wel: dit mailadres alleen gebruiken als je er met de helpdesk van Tele2 echt niet meer uitkomt, anders heeft het geen zin!

peedee
door peedee - Oct 2, 2009 om 10:58
96 Antwoorden / 10 Vragen

Als je even gaat naar:

http://se.tele2.nl/klantenservice/start_webmail.html

Log hier in met je oude Zonnet gegevens. JE komt dan in je webmail.

Helemaal bovenaan zie je staan (in het rijtje): Bestandbeheer. Klik dat aan. De rest lijkt mij voor zich te spreken.

Groet, PeeDee

er
door erky - Oct 7, 2009 om 23:17
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Crepe,

Ja, Zonnet is Versatel geworden en eigendom van Tele2. Je kan nog steeds bij jouw oude website op de servers van Tele2, maar dan (zoals hierboven aangegeven) via het FTP adres: ftp.home.versatel.nl.
Dan moet je ook nog opgeven dat de map waarin jouw site staat /jouwinlognaam is. Als voorbeeld /crepe. De poort is 21.

Met elk FTP programma en de gegevens van hierboven kan je contact maken en weer bij je site. Weghalen is een optie, vernieuwen, enz.

Het andere advies (van Holpen), namelijk naar Tele2 webmail gaan en zoeken naar de knop bestandsbeheer klopt ook. Dit is een erg langzame methode omdat je hier maar 1 file tegelijk kan aanpakken, maar het is mogelijk.

Het is een feit dat Tele2 slechte service biedt op dit gebied. Er is nergens op hun website iets over te vinden. Noem het maar een ontmoedigingsbeleid. Sorry sheep!

Succes!
Erky

cr
door crepe - Oct 7, 2009 om 23:21
5 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Erky,

bedankt voor de aanwijzingen.

het is me gelukt.

alleen: als ik op google het zoekwoord van mijn site intik, dan komt dit site-adres toch nog wel tevoorschijn; als je dat dan aanklikt komt de pagina  "Webpagina niet gevonden" tevoorschijn. Wanneer verdwijnt dat onjuiste website-adres dan ? ?

Groet,

Erpee