dh
door dhoogenraad May 21, 2007 om 14:11
Computers & telefonie

Verwijdering updates

Regelmatig ontvang ik (gelukkig) allerlei updates van microsoft voor windows XP. Na installatie hiervan zie je die updates terugkomen op het configuratiescherm onder software. Kun je nu zonder risico's deze updates gewoon verwijderen van dit scherm of gaan dan de geinstalleerde updates verloren? Misschien een stomme vraag maar ik ben maar een eenvoudige computeraar.

536 10 Rapporteer

birdies
door birdies - May 21, 2007 om 14:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Voor alle duidelijkheid: alles wat je uit de softwarelijst verwijderd, wordt dus van je p.c. verwijderd.

birdies
door birdies - May 21, 2007 om 16:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je ze verwijderd uit de softwarelijst, dan worden ze dus ook verwijderd van je p.c.! Je kunt ze wel verbergen door het vinkje uit te zetten bij: updates verbergen (zie config-software bovenin).

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2007 om 16:00
16950 Antwoorden / 202 Vragen

en als u ze verwijdert, dan komen ze, als u automatisch update heeft ingeschakeld wel weer terug. verbergen kan onhandig zijn. Er zijn wel eens updates die achteraf niet goed zijn en problemen geven. In fdat geval kunt u die update verwijderen.

dh
door dhoogenraad - May 21, 2007 om 16:00
15 Antwoorden / 18 Vragen

bedankt voor uw snelle info

dh
door dhoogenraad - May 21, 2007 om 16:01
15 Antwoorden / 18 Vragen

bedankt voor de snelle info

dh
door dhoogenraad - May 21, 2007 om 16:01
15 Antwoorden / 18 Vragen

bedankt voor de snelle info

birdies
door birdies - May 21, 2007 om 16:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Wat je verbergt, kun je binnen een fractie van een seconde ook weer tevoorschijn toveren!

alarm1233
door alarm1233 - May 21, 2007 om 16:24
74 Antwoorden / 4 Vragen

wees reeel als je je updates verwijdert  , heb je het risico datje pc trager loopt of vastloopt, ik verwijder nooit updates maar omdat ze een bepaalde ruimte innemen op je schijf is af en toe een goede ccleaner en schijfopruiming de oplossing en heb je er naderhand ook geen last van , mijn pc loopt als een trein .. als je je updates hebt aangevinkt komen ze wel weer trug dat is geen probleem , maar blijf uit je software uit en verwijder geen updates  in een periode van 2 maanden de rest kun je gewoon verwijderen , vermits alles in je systeemstaat als je systemmherstel doet , ben je niet op de hoogte van jepc blijf er dan af, grts

fe
door ferdinandbol - May 22, 2007 om 11:47
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben geëmigreerd naar een Noord Afrikaans land. Mijn provider beschermt me niet tegen allerlei virussen dat moet ikzelf doen. Regelmatig dus moet ik (nood)gedwongen de hardeschijf formateren en opnieuw Windows XP installeren.  Een van de problemen bij het automatisch ophalen van updates is, dat Microsoft je dwingt tot het toevoegen van zijn EULA programma dat hierna onderdeel wordt van (alle) Microsoft programma's. Microsoft vraagt om toestemming om het EULA programma te mogen implementeren. Geweldig. Nochtans als je NEEN zegt, dan worden ook (alle) overige updates gestopt.

Los hiervan ben ik er fel op tegen dat mijnheer Bill Gatess inzage heeft in MIJN administratie boekhoudingen en documenten.

Bij mij is (automatsche) updates domweg afgevinkt als niet-gewenst. Ik bescherm mezelf met ZoneAlarm, AntiSpyBlaster, AintiSpyGuard, AVG, AVG AntySpyRoot, Ad-Aware, CCleaner, Registry Mechanic en EasyCleaner, en gebruik regelmatig Schijfopruimen en Defragmenteren.

Ik wordt er doodziek van als ik weer eens de filmrollen van méér dan 82 updates op mijn scherm het voetlicht zie betreden. Het ronduit beschamend dat mensen door Microsoft gedwongen worden om zoveel updates op de halen. Microsoft zou er goed aan doen er eens over na te denken om (gratis) een Service Pack 3 uit te brengen.

Fernidand Bol, Mauretanie

varabas
door varabas - May 22, 2007 om 11:59
450 Antwoorden / 35 Vragen

Mijnheer ferdinandbol, u bent wel erg bang voor mijnheer Bill Gates.

Ik haal gewoon alle updates van XP binnen en heb niets te maken met de overige Microsoft updates. haalt u niet Windows updates en Microsoft updates door elkaar?

Ik denk niet dat Bill Gates interesse heeft in mijn administratie boekhouding.

Bassie