respect
door respect Jan 7, 2010 om 13:22
Computers & telefonie

Verzenden van mail's

kan er wat aan de hand zijn met mijn email instellingen? en hoe kan ik dat veranderen? als ik een mail verzend komt die op de één of andere manier niet aan (bij instantie's),maar als ik die zelfde mail(doorsturen) naar een msn persoon stuur komt hij wel over begrijp er niks meer van

875 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 7, 2010 om 13:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--als ik een mail verzend komt die op de één of andere manier niet aan (bij instantie's) --

Die willen hem dan zeker niet ontvangen ?!

Hoe weet je dat hij niet aankomt ?

Aan Jouw instellingen kan het dan niet liggen, want wordt gewoon wel verstuurd ,
ligt aan de instelling van ontvanger verwacht ik, komt wellicht wel aan maar misschien komt ie daar in Spam map ?

respect
door respect - Jan 7, 2010 om 13:41
35 Antwoorden / 34 Vragen

bedankt stacey voor je snelle antwoord maar het zit zo iemand die bij de instantie werkt heeft een mail adres op de instantie waar de mail's niet binnen komen op zijn eigen mail adres komt het wel binnen, ook die meneer begrijpt het dus niet

stacey
door stacey - Jan 7, 2010 om 13:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zou wel aan je mailadres kunnen liggen, zou je bv een hotmailadres met naam waarin viagra of iets dergelijks zou voorkomen dan zal hij bij instanties waar spam filter wellicht strenger staat dan bij personlijke mail per direct verwijderd worden.

respect
door respect - Jan 7, 2010 om 13:48
35 Antwoorden / 34 Vragen

ik gebruik m'n eigen mail adres geen g.mail/hotmail o.i.d zou het dan aan hunnie kunnen liggen? of moet ik het toch bij m'n eigen lappie zoeken

stacey
door stacey - Jan 7, 2010 om 13:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Laat die persoon jou anders eens mailen en kijken of beantwoorden dan wel goed gaat en als je hem dan opslaat als contactpersoon en dan opnieuw mailt of het dan lukt.

mabureau
door mabureau - Jan 7, 2010 om 14:15
102 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik het goed begrijp verstuur je vanaf je laptop ! Ga je een draadloze router of via draadloos internet ? In het laatste geval mogelijk via Vodafone ???

In het laatste geval kan je het schudden.

Bekend is dat een van de IP adressen die Vodafoon gebruikt om het bericht door te sturen op een zwarte lijst staat, oa KPN en T-Mobile accepteert berichten van dit IP adres niet en Vodafoon wil hier niets aan doen !!!!

Als de berichten echter via Hotmail, Gmail of MSN verstuurt, ontwijk je dit IP probleem en komen de berichten wel aan !!!

Hierover is in het verleden al een uitgebreide discusse geweest.

Groet,

birdies
door birdies - Jan 7, 2010 om 14:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kan ook zijn dat de systeembeheerder v.h. bedrijf de beveiliging zo heeft ingesteld dat mailtjes met bijlagen en/of foto's, filmpjes e.d. geblokkeerd worden.

respect
door respect - Jan 7, 2010 om 14:51
35 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mabureau schreef op donderdag 7 jan 2010, 14:15]Als ik het goed begrijp verstuur je vanaf je laptop ! Ga je een draadloze router of via draadloos internet ? In het laatste geval mogelijk via Vodafone ???

In het laatste geval kan je het schudden.

Bekend is dat een van de IP adressen die Vodafoon gebruikt om het bericht door te sturen op een zwarte lijst staat, oa KPN en T-Mobile accepteert berichten van dit IP adres niet en Vodafoon wil hier niets aan doen !!!!

Als de berichten echter via Hotmail, Gmail of MSN verstuurt, ontwijk je dit IP probleem en komen de berichten wel aan !!!

Hierover is in het verleden al een uitgebreide discusse geweest.

Groet,

werken draadloos met router geen vodafoon/kpn/tmobiel ging altijd goed heb op de stie van die instantie een bericht gestuurd (online vraag)zou het wel horen

respect
door respect - Jan 7, 2010 om 14:53
35 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 7 jan 2010, 14:35]Kan ook zijn dat de systeembeheerder v.h. bedrijf de beveiliging zo heeft ingesteld dat mailtjes met bijlagen en/of foto's, filmpjes e.d. geblokkeerd worden.

bijlagen werden vorig jaar (2009)normaal geopend / sinds dec 2009 komt de mail op een één of ander manier niet over.?

freya
door freya - Jan 7, 2010 om 15:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo respect,

Om kort te gaan. Als jij gewoon mailtjes naar verschillende personen kunt sturen en je ziet ze ook na verzending in de map 'verzonden items' staan, dan is er aan jouw kant niets mis met je e-mailinstellingen.

Je zult het dan dus aan de ontvangende kant moeten zoeken en daar zijn hierboven al verschillende mogelijke oorzaken van genoemd.

m.vr.gr. Freya

birdies
door birdies - Jan 7, 2010 om 15:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=respect schreef op donderdag 7 jan 2010, 14:53][quote=birdies schreef op donderdag 7 jan 2010, 14:35]Kan ook zijn dat de systeembeheerder v.h. bedrijf de beveiliging zo heeft ingesteld dat mailtjes met bijlagen en/of foto's, filmpjes e.d. geblokkeerd worden.

bijlagen werden vorig jaar (2009)normaal geopend / sinds dec 2009 komt de mail op een één of ander manier niet over.?

Misschien de beveiliging strenger gezet of een ander beveiligingspakket aangeschaft.

ch
door chroome - Jan 8, 2010 om 14:25
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een Hotmail adres hebt ,kunnen er problemen zitten de SMTP server intern Microsoft. Dit probleem speelt op zich al langer, maar zou geen directe invloed moeten hebben op individuele gevallen.
Ik verwacht dat Microsoft hiervoor wel een hotfix gaat uitbrengen,
ik adviseer je ene gmail adres aan te maken en te kijken of het probleem zihc nog steeds voordoet.