varatje
door varatje Jul 25, 2010 om 20:04
Computers & telefonie

Videofilm op dvd branden

Ik heb geen ervaring met video film. Maar ik wil proberen een met de camcorder opgenomen film op dvd te branden. Ik kan de film gewoon niet branden. Wat kan er verkeerd gaan? Ik gebruik Vista en pinnacle video spin.

4329 12 Rapporteer

pakopako
door pakopako - Jul 26, 2010 om 13:15
9 Antwoorden / 0 Vragen

Met Videospin kan je geen DVD branden. Dit kan wel met Pinnacle Studio maar die is niet gratis. Videospin is een uitgeklede versie van Studio.

varatje
door varatje - Jul 26, 2010 om 13:26
237 Antwoorden / 144 Vragen

Maar dan zou ik de met video spin gemaakte compilatie dus niet kunnen branden. Kan ik de compuilatie dan gewoon met Nero branden?

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2010 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo varatje,

Waarom gebruik je niet gewoon Windows Movie Maker?
Eventuele handleidingen zijn via Google te vinden, als je hier klikt en de 4e mogelijkheid aanklikt kun je een handige info openen.
Neem aan dat je een brandprogramma hebt? Anders is daar ook een gratis mogelijkheid voor: klik hier.

Suc6

varatje
door varatje - Jul 26, 2010 om 13:32
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ik heb uiteraard geprobeerd het bestand via moviemaker, waarin ik ook de compilatie heb gemaakt, te banden maar die houdt het na ca 60% voor gezien.

edrick3
door edrick3 - Jul 26, 2010 om 13:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@varatje,

Dat komt waarschijnlijk omdat het bestand te groot is om in éénmaal weg te schrijven.
Doe het eens in stukken.
Sla die op: onder 3. Film afwerken - opslaan op deze computer, etc.
Deze opgeslagen stukken in Nero importeren en daar als één geheel branden.

Suc6

varatje
door varatje - Jul 26, 2010 om 13:43
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ik ga het proberen bedankt voor de tips.

br
door brink01 - Jul 26, 2010 om 16:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon met Nero branden. Onder data, gegevens Dvd. Deze brandt gewoon alles en de meeste dvd speler kunnen deze gewoon lezen. Brand hier zelf ook alles mee.
Sterkte.

ni
door nicom - Jul 26, 2010 om 21:55
1 Antwoorden / 17 Vragen

Om te beginnen zou ik een goed programma aanschaffen waarmee je je films kunt monteren en er een geheel van maken.
Je zou bijvoorbeeld "Magix Video de luxe 16" kunnen proberen. Als je lid bent van een bibliotheek zijn er vaak tal van verschillende programma's gewoon in de uitleen. Je kunt dan op je gemak uitproberen wat je het best bevalt.
Zelf ben ik op deze manier heel goedkoop, voor de kosten van een abonnement, in het bezit gekomen van dit programma. Daarnaast zijn er uiteraard ook veel boeken over het branden en monteren van films te leen.
Na het instaleren van zo'n programma wijst het branden van je dvd's vaak zelf de weg. Vereiste is natuurlijk wel een goeie brander op je pc. Succes.

knoop4x9
door knoop4x9 - Jul 26, 2010 om 23:50
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik hiervoor nero 6 camera aansluiten met een fire wire en het gaat perfekt. .eventueel kun je ook nog naar gratis software .nl kun je vergelikbare nero vinden.

Mvrgrt Nico

wj
door wjansen - Jul 27, 2010 om 13:22
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb hiervoor Magix de luxe 2006.
Ook Eminent EM3705 Video grabber,maar niets werkt zoals het moet.
Alles wat ik opneem, ziet er bij het afspelen rasterig en onduidelijk uit.
Dit heeft mij al een paar honderd euro gekost,maar ik kan er geen goed beeld uitkrijgen.Je mag ze bij mij voor de helft van de prijs overnemen,want ik hou er mee op.(ben 71 jaar)
Groeten WCJM jansen 0135132255

varatje
door varatje - Jul 27, 2010 om 16:07
237 Antwoorden / 144 Vragen

Ik heb inmiddels een trial version van Magix de luxe 16 gedownload en uitgeprobeerd, dat werkt fenomenaal die ga ik voorlopig gebruiken.

ke
door keeskist - Jul 28, 2010 om 19:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook Magix Video deLuxe en het bevalt me PRIMA

Kees Kist uit Nijmegen