ba
door banjertje Dec 22, 2007 om 19:54
Computers & telefonie

Videokaart

hallo,

Ik heb vista op mijn pc. maar nu werkt de videokaart niet. Ik heb wel geluid maar geen beeld. Is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?

Hartelijk dank, Banjertje

503 10 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 22, 2007 om 20:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Banjertje,
Geen beeld kan komen door:

- Kabel van beeldscherm niet goed vast.
- Beeldscherm niet geselecteerd (Functietoets, alleen op Laptops).
- Resolutie of verticale frequentie te hoog (voor LCD op 60Hz).
- Videokaart zit los of is defect.

is er ook geen beeld tijdens het opstarten of als je het beeldscherm losneemt van de PC?

Start anders eens op in de Veilige mode (herhaald op F8 drukken meteen na opstarten).
In de veilige mode de resolutie en de verticale frequentie niet te hoog instellen.

GSM

door 4711 - Dec 22, 2007 om 20:09
885 Antwoorden / 2 Vragen

Wat heb je gedaan, alleen een nieuwe Video kaart?

Meestal is geluid apart en als je eerst vertel wat dit voor PC is, oude of nieuwe en verder....?

En welke moederbord en kaart en kan dat wel samen? Soms moet je eerst de op de moederbord aanwezige uitschakelen voordat de extra sterke en grote kan werken dus eerst graag iets meer!

akkefiet
door akkefiet - Dec 23, 2007 om 17:24
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Vanmiddag hetzelfde aan de hand gehad bij iemand.
Andere monitor geprobeerd, andere videokaart...hielp niets.
Uiteindelijk de knoopcel batterij op het moederboard even losgehaald en er weer in gedrukt en het probleem was opgelost. Dus wie weet ....

Vrgr. AF

vin100
door vin100 - Dec 24, 2007 om 12:43
35 Antwoorden / 2 Vragen

Kunt u duidelijker zijn? Werkte het beeld eerst wel? of heeft u iets nieuws aangeschaft? (vista of videokaart)

Het is bekend dat niet alle -oude- (meer dan 2 jaar) hardware een geschikte driver heeft voor vista. Over het algemeen kan vista desondanks toch met de hardware overweg door zelf een vervangende driver te gebruiken. Het zou kunnen dat uw videokaart een update nodig heeft of niet ondersteund wordt... bekijk de site van de producent van uw videokaart voor deze informatie.

labren
door labren - Dec 24, 2007 om 12:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

kunt U wat meer informatie geven , had de computer al het besturingssysteem van vista of heeft U eerst een ander besturings systeem erop gehad zoals xp en daarna vista erop gezet , want niet alle video kaarten werken op vista of stond vista eral op en heeft de videokaart toen wel gewerkt anders is het gissen wat het probleem is.

ro
door ronjits - Dec 24, 2007 om 13:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zoveel problemen gehad met Vista, alle dingen werkten niet, maar na wat puzzelen heb ik de nieuwe drivers voor Vista gedownload en daarna werkt alles prima. Dat gaat zo, ga naar Google typ daar in naam_van_printer + vista (dat is heel belangrijk) en hij werkt.

Groet Ron Meijer.

qa
door qarack - Dec 24, 2007 om 13:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even wat het merk van de videokaart is.Zoek daarna op het internet de juiste driver op die onder Windows Vista werkoot. Zo heb ik al eens wat problemen opgelost.

Succes Qarack

gsm
door gsm - Dec 24, 2007 om 13:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dat was dus een BIOS reset. Het kan inderdaad nog een verkeerde BIOS instelling zijn, waarbij een adapter is uitgeschakeld of iets dergelijks.

GSM

jvdorst
door jvdorst - Dec 24, 2007 om 14:28
186 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is een vraag waar geen antwoord op gegeven kan worden. Stel uw vraag eens opnieuw. Bovendien heeft geluid niets met de videokaart te maken.

Vermeld !!! Betreft het een nieuwe PC met Vista ? Is het een bestaande PC waar u nu Vista op geïnstalleerd hebt ? Welk merk en type videokaart betreft het ? Wat voor monitor heeft u ? Heeft het altijd gewerkt onder Vista en nu ineens niet meer ? Kortom, leg uw probleem goed uit en dan kunnen wij u misschien van een goed antwoord voorzien en is het niet nodig dat diverse personen hier iets gaan gissen.

capibo
door capibo - Dec 25, 2007 om 15:31
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Ronjits

Kun je mij vertellen waar ik de nieuwe drivers voor vista kan downloaden en wat bedoel je met: naam_van_printer + vista.

Alvast bedankt Capibo