kr
door krukas_1 Feb 6, 2009 om 22:10
Computers & telefonie

Video's openen

Gaarne hulp bij het oplossen van het volgende probleem.

Ik onvang een video/film bij een e-mail als bijlage.

Ik kan hem zonder problemen openen en bekijken. Dan sla ik hem op in Mijn Documenten in de map Mijn Video's.

Daarna stuur ik hem door als bijlage in een andere e-mail aan verschillende adressen. Dan blijkt dat de één hem wel kan openen en de ander niet. Sommigen krijgen een soort geheimschrift te zien, anderen meerdere verknipte delen, en bij sommigen is het onmogelijk om hem te openen of op te slaan.

Wat is de oorzaak hiervan en hoe kan ik deze video/film zo verzenden dat hij voor iederéén te openen is.

Vast bedankt voor de uitleg en hulp

Toby

796 10 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 7, 2009 om 00:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Toby,

Heel vaak worden dit soort zaken veroorzaakt door instellingen van programma's, virusscanners en/of firewalls. Daar komt nog bij dat sommige providers ook scannen. Ik denk dat het probleem dus [bijna] altijd bij de ontvanger ligt. U kunt met iemand eens een afspraak maken, de ontvanger zet dan de scanner en firewall even uit en op dat moment stuurt u het mailtje met bijlage. Wellicht dat dan [nog] duidelijker wordt waarom het niet werkt.

Succes, poltol

kiran
door kiran - Feb 7, 2009 om 00:18
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@krukas

Denk niet dat het probleem bij u ligt.

Video/filmpjes open je doorgaans met Windows Media Player.

Ontvangers misschien even nakijken .........

holpen
door holpen - Feb 7, 2009 om 08:35
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord is simpel: dat kun je niet!

Of iemand een bepaald filmpje kan afspelen, wordt bepaald door de software die op zijn/haar computer is geïnstalleerd. Jij weet niet welke programma's men heeft. De een gebruikt misschien Mediaplayer, de ander wellicht een andere speler.
Dan zijn er ook nog de codecs. Als de ontvanger slechts enkele codecs heeft geïnstalleerd, is de kans groot dat een groot aantal filmpjes niet afgespeeld kan worden. Installatie van het K-Lite codec pack kan dan uitkomst brengen.

Overigens is - zoals hierboven al gezegd - het versturen van filmpjes per e-mail geen goed idee. Ten eerste zijn het vaak enorm grote bestanden. Veel mailboxen hebben slechts een beperkte opslagcapaciteit (20MB of zoiets). Dan zit er vaak ook nog een limiet op de grootte van bestanden die men kan ontvangen (5 of 10MB). Als jij dan 2 filmpjes stuurt, plemp je meteen de mailbox van de ontvanger vol. Als deze niet meteen de mail ophaalt (en dus de mailbox leeghaalt), loopt deze het risico dat andere mailtjes niet meer bezorgd kunnen worden en dus loopt de ontvanger andere berichten, die misschien wel veel belangrijker zijn, mis.
Stuur je een bestand dat groter is dan de limieten van de ontvanger toestaan, dan krijgt deze hem al helemaal niet.

edwardus
door edwardus - Feb 8, 2009 om 21:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Video's en filmpjes zijn bestanden die je niet moet willen versturen als bijlage. Omdat bij veel providers deze bestanden te groot zijn en/of geweerd worden uit beveiligingsoogpunt. Verder zijn bij heel veel mensen de mail clients zo ingesteld dat dit type bestand niet zomaar geopend wordt vanuit een email.

Je kunt veel beter zo'n bestand online zetten bij een site zoals yousendit.com of photobucket.com (er zijn er talloze) en dan alleen de link naar het bestand emailen. Dat kan iedereen wel ontvangen.

kr
door krukas_1 - Feb 8, 2009 om 21:48
30 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Poltol

Hartelijk bedankt voor je antwoord op mijn vraag.

Het heeft mij behoorlijk geholpen.

Toby

kr
door krukas_1 - Feb 8, 2009 om 21:50
30 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Kiran

Ook hartelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Het helpt allemaal

Toby

kr
door krukas_1 - Feb 8, 2009 om 21:58
30 Antwoorden / 6 Vragen

Edwardus

Bedankt voor je hulp en advies.

Ik heb een video on line gezet bij www.yousendit.com, en dat werkt.

Het openen op de site duurt alleen heel erg lang. Ik heb zowel Adobe reader 9 als Mozilla Firefox geïnstalleerd.

Photobucket accepteert alleen video's met afbeelding op vignet.

Verder veel informatie waar ik van kon leren.

Nogmaals bedankt

Toby

kr
door krukas_1 - Feb 8, 2009 om 22:02
30 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Holpen

Ook bedankt voor je nuttige informatie.

Van Codecs had ik nog nooit gehoord.

Ook de waarschuwing om andermans mailbox niet vol te proppen met video's en filmpjes is waardevol.

Toby

pu
door puursang - Feb 13, 2009 om 22:24
23 Antwoorden / 11 Vragen

Heb hetzelfde probleem.Wanneer ik het paperclipje aantik om te openen, verschijnt er een venster met de mededeling: maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen via het configuratiescherm.In het configuratiesysteem kan ik echter het onderdeel niet vinden.Kan iemand mij daar misschien een oplossing voor geven? m vr.gr.

edwardus
door edwardus - Feb 13, 2009 om 22:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is eigenlijk een heel ander probleem. Je kunt dat ook oplossen door het bestand op te slaan, via de Windows Verkenner naar de locatie van het opgeslagen bestand gaan, rechtermuisknop op het bestand en dan kiezen voor Openen Met... en dan het vinkje 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' aankruisen en het gewenste programma kiezen (indien nodig Bladeren gebruiken).

Is Openen met... niet aanwezig, dan kun je kiezen voor openen en verder zoals hierboven aangegeven.