Virus in laptop??
Waarschijnlijk heb ik een virus in mijn laptop.
Als ik m aandoe, en wachtwoord heb in getoetst, krijg ik de melding:
De service User Profile Service verhindert het aanmelden.
Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.
Moet ik computer winkel binnen lopen om te vragen of ze er iets aan kunnen doen, of is er meer aan de hand?
Alvast bedankt voor de reacties.
Probeer onderstaande oplossing eens, dit is één van vele tips van het Windows Forum KLIK
Om het probleem te verhelpen zou je het profiel in de veilige modus moeten verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vergeet niet je huidige documenten te kopiëren naar het nieuwe profiel.
Ga als volgt te werk:
1. Opstarten in de veilige modus.
I. Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.
II. In het scherm geavanceerde opties kiest u voor "veilige Modus"
III. Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u in.
2. Aanmaken van een nieuwe gebruiker.
Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op andere accounts beheren. Klik op “nieuw account maken”. Klik daarna op OK sluit alle schermen af en log uit.
3. Kopiëren van huidige documenten naar het nieuwe account.
Log in op het nieuwe account.
Klik op start, configuratiescherm, gebruikersaccounts. Klik vervolgens op “Geavanceerde eigenschappen van gebruikersprofielen configureren”. Vervolgens selecteer je het oude profiel en klik je op “kopiëren naar” Klik dan op Bladeren. Navigeer dan naar bijvoorbeeld C schijf (Windows) / “nieuwe gebruikersnaam” / mijn documenten en klik op OK.
Klik dan op Wijzigen. Typ in het nieuw venster de nieuwe gebruikersnaam. Klik op OK.
Daarna klikt u nog 2 maal op OK. Nu is het profiel met de documenten gekopieerd.
4. Verwijderen van het corrupte profiel.
Sluit alle vensters. Klik op Start, bij “zoek opdracht” typt u: “control userpasswords2” Dan drukt u op Enter. Selecteer het corrupte gebruikersprofiel en kies verwijderen. En klik 2 maal op OK.
Herstart de computer en log in op uw nieuwe profiel.
Hallo snoerp,
Probeer dit eens:
start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)
(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.
Suc6
[quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 11:53]Hallo snoerp,
Probeer dit eens:
start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)
(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.
Suc6
Dat antwoord stond er al (+ link naar meer tips) om 11.37!
@snoerp,
Al eens gewoon opnieuw opgestart?
Dus eerst stroom er af en dan opnieuw opstarten.
Dat wil ook nog wel eens helpen.
@carola.83,
Best mogelijk. Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede.
[quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 12:06]@carola.83,
Best mogelijk. Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede.
Valt wel op als men zelf op dit soort antwoorden steeds reageert.
@ snoerp,
Heb daar echt niet alle 192 antwoorden gelezen. Beetje veel van het goede.
?? deze reactie snap ik dus niet, van een beetje kennis wordt je niet moe, ik mag hopen dat U de antwoorden van de experts wel leest. het ligt anders als je door alle ingewikkelde antwoorden het je gaat duizelen, en je écht het spoor bijster raakt, wat ik wel graag wil weten, heeft U de vraag via dezelfde laptop gesteld??
[quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 11:53]Hallo snoerp,
Probeer dit eens:
start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)
(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.
Suc6
[quote=joycemildred schreef op maandag 13 jan 2014, 14:38][quote=edrick3 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 11:53]Hallo snoerp,
Probeer dit eens:
start op in veilige modus via
zet een ander wachtwoord op het account van de gebruiker die problemen heeft
ga naar “User Account Control” en vink deze uit. Herstart de laptop
log in met het probleem account, die zou weer moeten werken
zet eventueel het wachtwoord terug en zet “User account Control” weer aan.
(Bron)
(Nog) makkelijker (?): opstarten in veilige modus en systeemherstel met een eerdere datum.
Suc6
@@joycemildred
uw probleem ????
of had U gewoon zin om wat te gaan zitten kopiëren en plakken ?? lees even door eer U knipt en plakt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Behandelen jullie nog klachten mbt Ryan air?
onterechte fee gevraagd bij incheck balie eindhoven, door fout in systeem van Ryan air.
Om in te checken moet je land van uitgifte van je paspoort opgeven .
Onze paspoorten zijn uitgegeven in Curacao, maar het systeem van Ryan air geeft die optie niet.
Dus konden we niet online inchecken
Nadat we onze bagage hadden afgegeven bij de drop off balie, zijn we naar andere bali
...
Lees meer
Problemen met zichtgarantie bril
Eind 2022 meting voor bril gehad in optiekwinkel en begin 2023 bril met enkelvoudige glazen ontvangen. € 238 per glas. Vanaf begin aangegeven hier niet goed mee te kunnen zien. En ook verergering van zicht en hoofdpijn klachten.
Vaak gemeld ook per mail. Werd telkens aangegeven dat bril goed is. Uiteindelijk werd het geschoven op een hersen probleem, te hoge eisen aan gezichtsvermoge
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer