majeun
door majeun Apr 30, 2009 om 12:04
Computers & telefonie

Virusscan enterprise

Hallo allemaal,

Bij het opstarten van mijn pc krijg ik telkens de melding van windows over virusscan enterprise, dat die niet beveiligd is, heb een update gedaan, maar de melding blijft komen.

Wie weet raad?

Alvast heel hartelijk bedankt,

Met vriendelijke groet, Marianne.

1706 40 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 30, 2009 om 13:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een virusscanner kan 2 soorten updates kennen: de vaak dagelijkse updates van de virusdatabase en de updates van de software zelf (nieuwere versie e.d.).

Ga eens naar je antivirus programma z'n instellingen en check of er nog iets te updaten valt, zowel programma als virusdatabase.

In geval dat je licentie vertreken is, dan gaat het updaten mis en zal Windows die melding blijven tonen, hoe vaak je ook update.

majeun
door majeun - Apr 30, 2009 om 13:24
110 Antwoorden / 43 Vragen

Dank U wel Eduardus voor Uw antwoord.

De licentie is een legaal gekochte van windows xp, kan die dan alsnog verlopen dan?

Groetjes Marianne.

dirck
door dirck - Apr 30, 2009 om 14:47
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marianne,

Welke Windows versie gebruik je? (XP of Vista)
En welke versie van McAfee VirusScan Enterprise gebruik je?

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Apr 30, 2009 om 14:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry, ik zie net dat je Windows XP gebruikt.

Edwardus bedoelt de licentie van je virusscanner, als het goed is dan moet je elk jaar weer opnieuw voor McAfee betalen.

majeun
door majeun - Apr 30, 2009 om 15:10
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo Dirck,

Bij mijn weten is het de melding van windows xp zelf, er staat virusscan enterprise is verouderd, en klik ik dan op aanbevelingen, dan komt microsoft.

Welke versie van McAfee ik heb weet ik echt niet, heeft een kennis van mij erop gezet.

Groetjes Marianne.

dirck
door dirck - Apr 30, 2009 om 15:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Maar het betreft wel de Virusscan Enterprise van McAfee?

Of betreft het een andere virusscanner?

Als het wel McAfee betreft, dan is het waarschijnlijk een illegale versie.
Als je Virusscan Enterprise opent, is het dan in het Nederlands of Engels?

Vraag anders je kennis even wat je moet doen.
Als het inderdaad een illegale versie betreft, dan kun je beter je kennis er even bijhalen.
Als ik het goed heb, dan is de McAfee Virusscan Enterprise meer bedoeld voor bedrijven en niet voor consumenten. (maar ik kan het mis hebben)

Persoonlijk zou ik je willen aanraden om Virusscan Enterprise eraf te halen en bijvoorbeeld, Avast, AVG of AntiVir te installeren.
gratissoftwaresite.nl/downloads/anti-virus

Groet, Dirck

majeun
door majeun - Apr 30, 2009 om 16:22
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo Dirck,

De melding is in het Nederlands, en komt van windows-beveiligingscentrum, dus van microsoft.

Ik vraag me af, of het wel met McAfee te doen heeft, maar weet het niet, ben echt een leek op dat gebied.

Ook heb ik via de zoekfunctie McAfee proberen te vinden, maar hij gaf niets aan, wat ik ook raar vind. Staat ook niet bij programma's. Toen gekeken bij revo-uninstaller, ook daarbij staat hij niet, maar als ik de pc opstart, zie ik wel iets van McAfee, dus snap er geen snars meer van, want kan zo dus niks verwijderen.

Groetjes Marianne.

dirck
door dirck - Apr 30, 2009 om 17:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dat die melding van het Beveiligingscentrum komt, dat snap ik.
Als je het Beveiligingscentrum opent, dan kun je daar zien welke virusscanner dit betreft.

Als je geen virusscanner hebt geïnstalleerd of de updates van een virusscanner zijn verouderd, dan krijg je automatisch bericht van het Beveiligingscentrum, zoals je nu dus ondervindt.
In de Opties van het Beveiligingscentrum kun je dit eventueel ook uitzetten, maar of dit verstandig is?

Ik bedoel met Nederlands of Engels dus niet de melding die je krijgt, maar of je virusscanner Nederlandstalig of Engelstalig is.
Volgens mij is McAfee Enterprise alleen in het Engels te verkrijgen.

Staat er niet een McAfee icoontje aan de rechterkant van je Taakbalk, naast het klokje?
Op onderstaande websites zie je hoe dat icoontje eruit ziet.
it.troy.edu/guides/antivirus/virus_scan_8_5_0_i_updates_check

Groet, Dirck

holpen
door holpen - Apr 30, 2009 om 21:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, weer de befaamde kennis die nog wel een goed programmaatje heeft, illegaal en wel!

In dit geval helpt slechts één ding: McAfee (zeer waarschijnlijk een illegale versie) er ogenblikkelijk af gooien en een goede gratis scanner (zie het lijstje van Dirck) erop zetten.

pb
door pbarendse - May 1, 2009 om 00:20
406 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk VSE 8.0... McAfee is op een nieuw formaat DAT-files overgestapt. Sindsdien hapert de update van vooral VSE8 nog wel eens. Oplossing is verbazend simpel:

Haal bij McAfee de SuperDat file op (dat-files + engine) en installeer die met als optie /force. Dan zal de update weer gaan lopen.

majeun
door majeun - May 1, 2009 om 10:34
110 Antwoorden / 43 Vragen

Na het opstarten daarnet, zag ik inderdaad versie 8.0 van McAfee, maar via de zoekfunctie kan ik hem niet vinden, om hem er af te gooien.

Overigens hartelijk bedankt dat jullie me willen helpen. Nu kan ik dus wel een andere versie downloaden, maar moet eerst die McAfee er af gooien, maar vind hem niet, ook niet bij revo-uninstaller

Naast het klokje staat :virusscan on-Access scan is enabled, wat dat betekent weet ik helaas niet (bloos)

Groetjes Marianne.

ar
door arie44 - May 1, 2009 om 11:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

Er is waarschijnlijk een trial of illegale kopie van McAfee geinstalleerd.
Ik zou gewoon met behulp van Revo Uninstaller, McAfee geheel verijderen van mijn computer. McAfee is gweeon geen goed programme om je computer goed te beschermen
http://www.revouninstaller.com/

Ik zou in plaats van McAfee het volgende programma installeren.
Comodo Internet Security Free
http://comodo-internet-security.en.softonic.com/

Je  computer zal hermee veel beter beschermd zijn, dan met McAfee.

pb
door pbarendse - May 1, 2009 om 12:04
406 Antwoorden / 1 Vragen

Arie44, mag ik vragen waar je deze bewering op stoelt? Het is wel leuk dit soort dingen te beweren, maar zonder ze te onderbouwen maak je jezelf niet echt geloofwaardig.

Ik heb door mijn werk bijna dagelijks met diverse antivirusproducten te maken, en heb nog geen enkel bewijs kunnen vinden dat McAfee niet doet wat het behoort te doen. Wel heb ik heel slechte ervaringen met het gebruik van diverse gratis virusscanners in netwerkomgevingen. Dat het hier een illegale versie betreft zou kunnen, maar is aan de hand van bovenstaande berichten op geen enkele wijze te staven. Het kan net zo goed een legale versie zijn waar bij de installatie wat misgegaan is. Bovendien gaf TS al aan dat zelfs met Revo de software niet te verwijderen was, dus je advies raakt werkelijk kant nog wal.

Marianne, als je nog over de originele software beschikt zou ik die nogmaals installeren, waarschijnlijk vind je dan de uninstaller vanzelf terug. Probeer anders een nieuwere versie van VSE te installeren, dat zou moeten werken.

ar
door arie44 - May 1, 2009 om 12:20
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste uit eigen ervaring. McAfee trial was op mijn computer geistalleerd.  Vond het maar niets en ben geen experimenteren met internet security programma's en enkele gratis anti virus programma's
De gratis programma's geven een matige bescherming, met als uitzondering Comodo Internet Security Free

Ten tweede,  Ik beantwoord al meer dan een jaar vragen by Yahoo Answers over computers en internet. met hoofdzakelik vragen over software en beveiliging.
Ik doe dit ongeveer 4  uur per dag en heb zelf honderden antwoorden gegeven, maar heb duizenden vragen zien stellen en daaruit bleek, dat ik niet de enige was die McAfee en ook Norton zeer slechte programmas vinden.  Zo mijn bewering is niet zo maar uit de lucht gegrepen.
De vraagstellers by Yahoo Answers komen van miensen  over de hele wereld.  Amarika, Australie,  Europa, Zuid Amerika.
Ik geef alleen  maar een suggestie, en die kan worden opgevolgd of niet.

vr1944
door vr1944 - May 1, 2009 om 12:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

hallo,

MC Afee is een goed virusprogramma.Je kunt via de website aan je probleem aanmelden met je wachtwoord en gebruikersnaam en vervolgens je probleem melden bij MC Afee.Meestal ben je niet de enige die met dit probleem zit.Het installeren van een een gratis virusprogramma is onzin als het om je een legale versie van MC afee hebt.Bovendien werken ze over het algemeen matig.Als je op het MC afee taakbalk icoontje klikt krijg je een pop upscherm van MC afee met een herstelknop.Het verwijderen en nogmaals installeren is ook een goede optie.

pb
door pbarendse - May 1, 2009 om 12:29
406 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een groot verschil tussen de McAfee variant die als trial wordt geinstalleerd en VirusScan Enterprise. De trial-versie is de home-variant, en die kent zo inderdaad zijn issues. Ditzelfde verschil geldt trouwens ook tussen Norton Antivirus en Symantec Antivirus.

Aangezien TS het hier over Virusscan Enterprise heeft zie ik geen reden het er af te halen, daar dit pakket zich in de loop der jaren binnen de zakelijke wereld wel degelijk bewezen heeft.

Bovendien, als u zo vaak vragen beantwoordt op Yahoo Answers, vind ik het des te frappanter dat u blijkbaar niet eerst de moeite neemt om voorgaande posts te lezen, gezien uw advies om Revo Uninstaller te gebruiken terwijl TS daarvoor al aangaf dat dit reeds geprobeerd was en niet werkte.

vr1944
door vr1944 - May 1, 2009 om 12:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

MC Afee is een goed virusprogramma.Je kunt via de website aan je probleem aanmelden met je wachtwoord en e-mailadres en vervolgens je probleem melden bij MC Afee.Meestal ben je niet de enige die met dit probleem zit.Het installeren van een een gratis virusprogramma is onzin als je een legale versie van MC afee hebt.Bovendien werken ze over het algemeen matig.Als je op het MC afee taakbalk icoontje klikt krijg je een pop upscherm van MC afee met een herstelknop.Het verwijderen en nogmaals installeren is ook een goede optie.

audb
door audb - May 1, 2009 om 12:34
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een antivirus programma op zich is niet (meer) voldoende om vrij te blijven van palen ook een aparte trojan/spyware scanner blijkt heel erg hard nodig te zijn.

Waarom ik dit u vertel is om het volgende, er zijn trojans die een virus scanner uit kunnen schakelen of om de tuin kunnen leiden en mogelijk is dat bij u het geval.

U kan dan ook eens proberen om met dit programma eens te scannen

http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe

het programma is niet gratis maar heeft wel een proef periode.

En welke antivirus programma het beste is? eigelijk geen enkele zelfs de beste laten wel eens een steekje vallen maar welke veel vuldig als goed naar voren komet zijn AGV , Nod32, Panda en de door mij gebruikte AVAST!.

En wat de bekende Norton betreft..... zonde van het geld die laat gewoon heel veel door.

vr1944
door vr1944 - May 1, 2009 om 12:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@arie44,

Heel mooi dat je al veel vragen beantwoord hebt op diverse platforms.Maar roepen dat MC Afee een slecht programma is om dat jij de trial versie slecht is ,is geen antwoord op de gestelde vraag.Bovendien vergeet je dat dit soort programma's bijna dagelijks geupdated en verbeterd wordt.Een betaald virus programma vervangen door een gratis versie is daarom onzin en het roepen dat MC afee slecht programma ook

dirck
door dirck - May 1, 2009 om 13:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Arie, Gratis virusscanners matig???

Als je de testen wel eens leest, dan zie je dat de betaalde versies van Avast en AntiVir altijd steeds hoog eindigen.
En de gratis versies krijgen precies dezelfde updates en hebben dezelfde scanengine dan de betaalde versie.

In tegenstelling tot de consumenten versies van McAfee is de zakelijke versie van McAfee (Virusscan Enterprise) wel goed.
Deze versie is daarom ook meer geschikt voor Werkstations en Servers, daarom zie je deze versie ook veel in bedrijven terug.

En Comodo mag dan een pracht product zijn, vooral de Firewall, maar om die nou aan te raden voor een volslagen computerleek?
Vooral de Firewall van Comodo moet je goed kunnen instellen en als je hier totaal geen kaas van hebt gegeten, dan kan dit verdomd lastig zijn.

jvdorst
door jvdorst - May 1, 2009 om 13:06
186 Antwoorden / 5 Vragen

Als je mcafee hebt staat er rechtsonderin een mcafee icoontje (schiltje). Als je op dat schiltje gaat staan en je klikt met je rechtermuisknop kan je kiezen voor "nu bijwerken" probeer dat zelf ook eens. Ook kan je op dezelfde manier zien van wanneer de bestanden zijn , hiervoor moet je dan "info over virusscan" aanklikken. Laat maar weten !

dirck
door dirck - May 1, 2009 om 13:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Een betaald virus programma vervangen door een gratis versie is daarom onzin.

Dit ben ik niet helemaal met je eens.
Zelf heb ik 2 jaar McAfee gebruikt (gratis bij xs4all), maar had vaak problemen met die scanner.
Om de 2 maanden kon ik McAfee weer compleet opnieuw installeren omdat hij aangaf dat ik niet meer beveiligd was, hij was ineens de datum kwijt wanneer mijn McAfee afgelopen was.
Ook gaf hij false positives aan, bijvoorbeeld dat hij iexplore.exe als een virus zag, terwijl dit gewoon de internet explorer was.
Ook vertraagde hij mijn systeem behoorlijk.

Avast gebruikte ik al voor McAfee en had daar nooit problemen mee, daarom gebruik ik nu al 1½ jaar weer Avast.
En sinds Januari dit jaar ook op Vista met volle tevredenheid.

Dat gratis virusscanners matig zijn, is gewoon een fabeltje!

edwardus
door edwardus - May 1, 2009 om 17:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

"...heeft een kennis van mij erop gezet..."

Dat betreft dan zo goed als zeker een illegale versie. Ondertussen is McAfee 8 al stokoud, kennelijk is de ondersteuning voor deze versie nu definitief gestaakt (heb ik niet geverifieerd hoor).

Zelf heb ik ook McAfee gehad (ook xs4all) en die was behalve vreselijk vertragend ook nog eens niet zo erg goed in het opsporen van virussen enzo. Ik heb 't vervangen door Avira AntiVir (gratis én goed).

do
door dolcevita81 - May 2, 2009 om 11:38
22 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb gewerkt voor een anti-virus producent. Bij dit merk kwam ook regelmatig de opmerking binnen dat de betaalde versie niet beveiligde of uigeschakeld was, of iets van die strekking. Deze melding werd veroorzaakt doordat het veiligheidscentrum van Windows eerder opgestart wordt dan het andere anti-virus programma. Zo lang het icoontje van (in jullie geval McAfee) nog gewoon rechtsonderin beeld staat, is er niets aan de hand en bent u nog steeds beveiligd. Het grote Microsoft mag andere software namelijk graag overrulen...

Dat McAfee geen fijne scanner is, ben ik met de meeste mensen eens. Zo staat McAfee bekend om de zware systeembelasting. Daarentegen leveren ze weinig false positives. Echter blijkt dat ze ook weinig bedreigingen en trojans opsporen, dus dat zou het lage false positive rate kunnen verklaren. Ook staat de helpdesk niet heel erg positief bekend... Al met al is McAfee een scanner die ik niet zou adviseren.

Ondanks alles wat mensen hier roepen dat het een fabeltje is dat gratis virusscanners niet zo goed zijn als de betaalde, wel ik even kwijt dat dit pertinent ONJUIST is. Een gratis scanner update misschien 1 keer per 2 dagen, een betaalde versie update ongeveer 3 à 4 keer per dag. Daarnaast hebben de gratis scanners vaak geen anti-rootkit en/of anti-spam module. Tot slot, als je een probleem krijgt met je gratis versie, moet je je in het algemeen maar zien te redden, want de helpdesk is alleen voor de betaalde versies.

BETAALDE virusscanners die ik zou adviseren zijn:

- NOD32 (Goedkoop en redelijk goed, alleen installatie is wat lastiger)

- AVG (Goede prijs/kwaliteit verhouding, weinig systeembelasting en erg gebruiksvriendelijk)

- Kaspersky (Goedkoop, pakt veel bedreigingen, maar is wel wat zwaarder voor het systeem)

ef
door eftee - May 2, 2009 om 11:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben even voor je aan het zoeken gegaan.
Op de site van McAfee staan een aantal oplossingen. Hier de link:
http://service.mcafee.com/FAQSearch.aspx?lc=1033&sg=TS&pt=1
Er staat een reparatietool en een uninstalltool tussen.
Ik hoop dat je engels goed genoeg is om het antwoord te vinden.
Zo niet meldt het dan even.

Succes!

ef
door eftee - May 2, 2009 om 11:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Oeps, zie ik nu pas, de site is er ook in het Nederlands.
http://service.mcafee.com/TechSupportHome.aspx?lc=1043&sg=TS

ra
door ralph73 - May 2, 2009 om 11:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Majeun,
Het lijkt er op dat je virus enterprise licentie van mcafee verlopen is en daardoor geen updates meer kunnen worden opgehaald. Windows geeft vervolgens een beveiligingswaarschuwing (vanwege verouderde virusdefinities). Ik heb McAfee tijdlang gebruikt toen ik tegen zelfde probleem aanliep. Heb het vervangen voor Avast, dit is een gratis virusscanner. Deze werkt perfect (voor mij in ieder geval) en is minder 'zwaar' dus beter voor prestaties van mijn pc. McAfee wilde nog wel eens m'n pc ontzettend vertragen.
Succes,
Ralph

dirck
door dirck - May 2, 2009 om 12:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Een gratis scanner update misschien 1 keer per 2 dagen, een betaalde
versie update ongeveer 3 à 4 keer per dag. Daarnaast hebben de gratis
scanners vaak geen anti-rootkit en/of anti-spam module. Tot slot, als
je een probleem krijgt met je gratis versie, moet je je in het algemeen
maar zien te redden, want de helpdesk is alleen voor de betaalde
versies.

@dolcevita,
Je loopt helaas alweer een paar jaar achter.
Gratis scanners updaten net zo vaak als hun betaalde variant, dus ook minimaal 1x per dag.
Avast update soms zelfs 2x per dag.
Ik weet nog dat McAfee een paar jaar geleden maar 1x in de 5 dagen een update had, terwijl Avast toen elke dag een update deed.

Avast heeft naast de virusscanner ook nog een spywarescanner, rootkitscanner, trojanscanner en een e-mailscanner in zich.

Je hebt wel gelijk wat betreft de helpdesk, die is er alleen voor de betaalde versies.

majeun
door majeun - May 2, 2009 om 15:08
110 Antwoorden / 43 Vragen

Allemaal heel hartelijk dank voor Uw antwoorden.

Dus als ik alles goed begrijp, even zodat ik niks verkeerds doe, McAfee uninstalleren, en dan een gratis virusscanner downloaden?

Groetjes Marianne.

pb
door pbarendse - May 2, 2009 om 20:43
406 Antwoorden / 1 Vragen

@Ralph73: Licenties van VSE verlopen niet. Dat kan het dus niet zijn.

aurora1
door aurora1 - May 2, 2009 om 22:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@marianne, kijk ook nog eens via start - configuratiescherm - software of je daar de McAfee/enterprise vindt.

Voor gratis virusscanners kun je nog kijken op de site: gratissoftware.nl

vr.gr.

majeun
door majeun - May 3, 2009 om 10:46
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo Aurora1,

Dat is net het probleem, vind McAfee niet bij de software en ook niet bij revo-uninstaller.

Maar als ik mijn pc opstart, zie ik wel een plaatje van McAfee.

Groetjes Marianne.

aurora1
door aurora1 - May 3, 2009 om 16:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kriijg je het weg dmv de McAfee removal tool of met de Windows Installer Cleanup Utility? via google te vinden.

majeun
door majeun - May 3, 2009 om 21:35
110 Antwoorden / 43 Vragen

Die kennis van mij, werkt zelf bij een computerfirma, en vertelde me dat het een legale versie van McAfee is.

Begrijp ik het goed, ook al is het de McAfee, dat windows dan aangeeft dat het verouderd is, daar je eerder zou verwachten dat dan McAfee het zelf dan zou aangeven. Sorry, zoals al gezegd, ben een leek.

Groetjes Marianne.

holpen
door holpen - May 4, 2009 om 00:19
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Daar hebben we het al! De kennis zou beter moeten weten: als je het niet zelf hebt aangeschaft, dan is het geen legale versie; dit is een kopie van een versie die op een andere plek legaal gebruikt wordt, maar voor jouw systeem niet. Op zich zegt legaal of illegaal niets over de werking, trouwens. Echter, de betreffende kennis verdient ontslag op staande voet wegens het verspreiden van illegale kopieën. Waarschijnlijk een kopie van een pakket waar het bedrijf waarvoor hij werkt vele eurootjes heeft neergeteld. Elke zichzelf respecterende IT-er zou iets dergelijks nooit doen.

VSE is een versie van McAfee die gericht is op gebruik in grote bedrijven met veel werkstations en servers, in een beheerde omgeving. Wanneer er dan problemen zijn, staat er deskundig personeel klaar.

McAfee heeft op de eigen site instructies voor de handmatige verwijdering van VSE 8.0 staan: How to manually remove VirusScan Enterprise 8.0i (KB58597)
Deze informatie is weliswaar in het Engels, maar wellicht wel goed uit voeren.

holpen
door holpen - May 4, 2009 om 00:20
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@eftee: Dit gaat niet werken, want dit is een removal tool voor de home-versies, niet voor de Enterprise-versie.

ikbenik
door ikbenik - May 4, 2009 om 01:32
2845 Antwoorden / 27 Vragen

McAfee een goed virusprogramma?

Ahum, uit ervaring weet ik dat het gewoon troep is.

Als monteur zijnde kom ik vaker tegen dat op een computer McAfee volledig geïnstalleerd en geupdate is en dat er problemen zijn.

Als ik dan McAfee eraf pleur en er vervolgens Kaspersky erop zet en laat scannen, dan vindt Kaspersky toch heel wat virussen en trojans.

holpen
door holpen - May 4, 2009 om 07:52
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat je je mening ook even deelt, maar wat schiet de vraagsteller hiermee op? Bovendien ondersteunen allerlei tests je mening niet.

Het Duitse AV-test, dat regelmatig virusscanners volgens standaard-procedures test, laat heel duidelijk zien dat de meeste virusscanners elkaar weinig ontlopen qua beveiliging. McAfee is op sommige fronten wellicht iets slechter dan Kaspersky, maar op soomige andere punten juist weer beter (bijvoorbeeld false positives). Door de bank genomen maakt het echter allemaal niet zoveel uit. Vrijwel alle populaire paketten ontlopen elkaar weinig

Grote virusscanner-test

O ja, als je Kaspersky erop zet, wijs je dan de mensen er wel even op dat dit ook een betaald pakket is?

ikbenik
door ikbenik - May 4, 2009 om 07:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Quote: O ja, als je Kaspersky erop zet, wijs je dan de mensen er wel even op dat dit ook een betaald pakket is?

Zeker.

Mijn bevindingen is gewoon gebaseerd op wat ik in de praktijk zie en meemaak.

me
door metha - Jun 5, 2009 om 09:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Deze reactie:

Waarschijnlijk VSE 8.0... McAfee is op een nieuw formaat DAT-files overgestapt. Sindsdien hapert de update van vooral VSE8 nog wel eens. Oplossing is verbazend simpel:

Haal bij McAfee de SuperDat file op (dat-files + engine) en installeer die met als optie /force. Dan zal de update weer gaan lopen.

klinkt mij het meest zinnig in de oren. Ik heb hetzelfde probleem als Marianne. Al een aantal jaren heb ik een legale versie van McAfee virusscan Enterprise op mijn pc. Maar de laatste maanden krijg ik van Windows beveiligingscentrum de melding dat het verouderd zou zijn. Ik ben een leek en niet thuis in deze dingen, maar als ik op het icoontje klik van de virusscan, kan ik laten updaten (hetgeen standaard dagelijks gebeurd) en dan wordt er aangegeven dat de update is gelukt. Maar bij de info zie ik wel iets 'raars' staan:

gemaakt op: 2 februari 2009

Ik weet niet waar dat op duidt, maar het zou best eens kunnen zijn dat ik sinds die tijd de meldingen ontvang van het Windows beveiligingscentrum.

Ik wil maar zeggen: niks illegale versie en al dat gedoe, het heeft gewoon een tijd goed gefunctioneerd maar sinds kort dus die meldingen. De bovenstaande aangegeven oplossing zal ik voorleggen aan iemand die er meer verstand van heeft dan ik. :-) Ik durf dat niet goed op eigen houtje te doen.

Dank voor uw antwoord dat hier al stond nog voordat ik mijn vraag gegoogled had. ;-)