door wielk62 Oct 29, 2008 om 12:10
Computers & telefonie

Vista

hoe gaat het verder met Vista als de nieuwe Windows 7 op de markt komt .

ik vindt het erg snel Vista is er net, en er zijn een hoop mensen die Vista gekocht hebben en nu komt er weer een andere Windows 7

wat nu moeten we weer over gaan naar Windows 7 om bij te blijven en wie betaald ons dat .

245 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wielk62,

Zo'n vaart loopt het echt niet hoor. Windows XP kun je toch ook nog steeds gebruiken? En ook Windows 98 kun je nog steeds gebruiken hoor. Bovendien duurt het nog minstens een jaar vóórdat het uitkomt en Microsoft kennende, zal het nog wel wat vertraging oplopen ook.
Geen paniek dus.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 98 Windows ME windows NT Windows  XP Windows vista en ga zo maar door .Een melk koetje van micro soft.Gek word je er van .En dan op een gegeven moment kan je geen updates meer op halen.Wat dus betekent dat je windows programma  achterhaalt is en waardeloos.Ik zelf vind dat microsoft maar eens een goed programma op de markt moet brengen zonder kinderziektes.En dat echt tien of meer jaren mee gaat en echt goed produkt.Het is tenslotten duur genoeg...

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Voordat het echt gaat uitkomen is het zeker 2010. Voorlopig kunnen XP en Vista en ook 98, me (zonder updates) gewoon gebruikt worden. Tja wanneer je bij wilt blijven en de nieuwste snufjes wilt gebruiken, zal je daarvoor moeten betalen, dat is in elke sector zo. De nieuwste autos de nieuwste tv's nieuwste inrichting.. er moet voor worden betaald.. wanneer je dat niet wilt moet het niet aanschaffen en doe je het nog maar even met het oude.

Laaglander

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nagaat dat er voor XP in elk geval tot april volgend jaar nog updates gemaakt worden (en dan nog 5 jaar maar tegen betaling) zal het inderdaad zo'n vaart niet lopen.
Als de volgende Windows versie uitkomt zal Vista dus ook nog wel een aantal jaren ondersteund worden.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste wielk62,

je zegt: ik vindt het erg snel Vista is er net, ik vindt het erg snel Vista is er net,

dat valt best wel mee hoor, Microsoft komt gemiddeld elke 3 jaar met een nieuw besturingssysteem.Vergelijk maar eens:

W 95, W 98 (dus met drie jaar) W 2000 (dus na 2 jaar) W XP in 2002 (dus weer 2 jaar daarna), W Vista in 2007 (dus "pas" na 5 jaar)

Dat we al zoooooolang "doen" met XP is eigenlijk volledig NIET in overeenstemming met de werkwijze van microsoft. Het verschijnen van W 7 (3 jaar na de introdcutie van Vista) ligt weer geheel binnen de normale afgifteprocedure van besturingssystemen.

Ik hoop trouwens dat W 7 ook in 64 bits versie komt zodat er eindelijk ook daarvoor software geschreven gaat worden. Jammer dat vista niet meteen al in de 64 bits versie isuitgezet, dat had de softwaremakers wellicht wat meer aangespoord!!.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kytoma: Windows is niet zomaar even "een programma", zoals jij het stelt. Het gaat om de complete aansturing van je computersysteem. En dat is wel even heel wat meer dan een simpel programmaatje. Je hebt werkelijk geen idee van de complexiteit van deze materie, anders had je deze opmerking niet gemaakt.

Zoals je misschien weet, staat techniek nooit stil, maar ontwikkelt zich steeds verder. Er wordt steeds weer nieuwe hardware ontwikkeld en mensen willen ook steeds meer dingen - liefst op supersimpele wijze - met hun computer kunnen doen. Gevolg: fabrikanten ontwikkelen steeds nieuwe producten die nauw aansluiten bij de nieuwe ontwikkelingen in de markt.
Vergelijk het maar met een autofabrikant: die maakt ook steeds nieuwe modellen, soms alleen een facelift, soms een compleet nieuwe auto.
Overigens is er niemand die jou verplicht Windows te gebruiken als je het te duur vindt: er zijn diverse Linux-varianten beschikbaar (Ubuntu, SuSE, Mandriva, Fedora, e.v.a.) die je gratis en voor niets mag gebruiken. En als jij een oude computer met Windows 3.11 wilt inzetten, prima, ga je gang! Verwacht alleen niet dat je dan dezelfde mogelijkheden hebt als iemand met een gloednieuw Vista-systeem....

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, dit historisch overzicht klopt niet helemaal. Bovendien is Windows 2000 niet de opvolger van 98.
Als we even teruggaan in de geschiedenis, dan stamt de eerste versie van Windows al uit 1985; niemand die dit kent, hoor, maar het is een feit. Pas in 1990 werd Windows populair met versie 3.0.
Vanaf 1993 ontwikkelde Microsoft een aparte reeks Windows-versies voor professioneel gebruik (Windows NT) en een serie voor thuisgebruik (Windows 3.1x). En hier lopen de sporen uiteen:
Professioneel: NT 3.1 (1993), NT 3.5 (1996), Windows 2000 (2000)
Thuisgebruik: Windows 3.1x (1993), Windows 95 (1995), 98 (1998), 98SE (1999), ME (2000).

En dan opeens in 2001(!) wordt Windows XP uitgebracht, gebaseerd op de techniek van Windows 2000. Hiermee komt effectief de ontwikkeling van de thuisgebruikersversies tot een eind en wordt dit verwerkt in de XP-productlijn (home/pro-versies).

Pas 7 jaar later wordt een nieuwe Windows op de markt gebracht: Vista. Dat het zo lang geduurd heeft, zegt waarschijnlijk wel iets over de acceptatie en kwaliteit van XP.

Voor een volledig overzicht, kijk hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

7 jaar later moet natuurlijk zijn: 6 jaar later...

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wielk62: OF U neemt een ander besturingssysteem dan Microsoft.....Microsoft brengt, als je goed hebt gelezen, windows 7 'pas' eind 2009-2010 uit, eerst zal de beta versie wel komen, pas veel later weer windows 7 officieel, dan zijn er weer 'kinderziektes'en zo is dan het cirkeltje weer rond, Microsoft geeft zelf aan, dat ze het 'slechte imago' van Vista 'op willen poetsen' , neemt niet weg, dat Vista slecht werkt, ja, ook kinderziektes, en inderdaad, ook servicepack(s)...Geld, alles draait toch om geld, vooral Microsoft KAN er wat van, da's een feit....zelf heb ik Vista Home Premium, en na anderhalf jaar begint het wat beter te werken, maar echt super vindt ik het dus niet, in vergelijking met windows xp-proffessioneel, want DAT draait wel erg fijn, vindt ik persoonlijk dan, zeker als je het op de nieuste quad-core cpu's van nu kunt laten draaien, met zo'n 4 gb werkgeheugen, dat werkt!!