sa
door sabrina1981 Feb 11, 2006 om 14:43
Computers & telefonie

VODAFONE!!!!

Geachte experts,

Ik ben op 6-10-2005 overgestapt van T-mobile naar Vodafone nooit moeten doen (maar ja).

Nu is het volgende het geval ik heb een UMTS abonnement genomen en nu heb ik sinds de ingang daarvan alleen nog maar ellende ermee gehad. Bellen en gebeld worden is niet tot niet normaal mogelijk. Ik krijg in mijn brieven tot antwoord dat het aan mijn omgeving ligt waar ik woon. Nou met mijn T-mobile toestel kon ik in mijn kelderkast gaan staan en nog normaal bellen.

Mijn vriend heeft een nokia toestel van Vodafone en geen problemen.

Ik heb al 4 brieven verzonden, 10 keer de klantenservice gebeld en 4 keer bij de citypoint langsgeweest. O ja en 1 keer mijn toestel ter reparatie verzonden naar Samsung.

Dit alles leidde tot nul op mijn vragen en klachten.

Wat moet ik nu doen ik zit nog ruim anderhalf jaar vast aan dit k**-abonnement en ben een beetje aan het eind van mijn latijn. Ik sta nu op het punt om naar geschillencomissie te stappen.

Aub help mij met deze kwestie.

Gr.

Sabrina1981

Ps. Mijn dekking was optimaal zei de klantenservice

706 9 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 12, 2006 om 12:39
646 Antwoorden / 8 Vragen

UMTS werkt op een andere frequentie dan GSM, daar kan qua ontvangst een verschil in kwaliteit uit voortkomen.

U geeft echter aan dat de ontvangst voldoende is, dus aan het signaal zal het waarschijnlijk niet liggen. Heeft u al eens geprobeerd uw SIM-kaart in de telefoon van uw vriend te plaatsen en te kijken wat het resultaat is? Een Nokia met een Samsung vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken namelijk. Nokia is kwalitatief beduidend beter.

sa
door sabrina1981 - Feb 12, 2006 om 12:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Toen mijn toestel weg was voor reparatie heb ik de sim-kaart in het nokia toestel en een ander samsung toestel gedaan het resultaat was hetzelfde.

us
door user999 - Feb 12, 2006 om 18:21
143 Antwoorden / 0 Vragen

Uit het antwoord op de vraag van iemand anders blijkt dat het toestel dus niet het euvel is. Vodafone zelf stelt blijkbaar dat de dekking optimaal is - dat wil dus zeggen dat je hoe dan ook buiten moet kunnen bellen en binnen bellen zou onder normale omstandigheden ook geen probleem op mogen leveren.

Dus een paar vragen: heb je dit probleem altijd, op alle lokaties of bijvoorbeeld alleen als je thuis bent? Als je dit probleem altijd hebt, laat dan eens een nieuwe SIMkaart naar je opsturen, aangezien je oude dan wellicht defect zou kunnen zijn (productiefout of zo).

us
door user999 - Feb 12, 2006 om 18:23
143 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een reactie: de stelling dat Nokia beduidend beter is dan Samsung slaat nergens op. Het ligt meer aan de toestellen; Nokia heeft, net zoals Samsung, goede en minder goede toestellen.

Punt 2: ik lees net (sorry, had ff niet goed gelezen) dat de vriend van TS geen problemen heeft met het Vodafone abonnement. Dus is de kans groot dat de SIMkaart de problemen veroorzaakt.

sa
door sabrina1981 - Feb 13, 2006 om 12:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn sim-kaart is 3 keer vervangen en mijn toestel heeft overal hetzelfde slechte bereik

Maar vodafone blijft volhouden dat ik op deze gronden mijn contract niet kan opzeggen dus nog anderhalf jaar met afgebroken niet te verstane conversaties voeren!!!!

pl
door plop1234 - Feb 17, 2006 om 02:04
31 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Sabrina, een UMTS toestel van Vodafone zal altijd eerst naar het UMTS netwerk proberen te zoeken. Als het bereik hiermee niet goed is, is het wellicht nuttig om het type netwerk in de instellingen te veranderen. Je kan dan kiezen om het toestel alleen naar het gangbare netwerk (900/1800) te laten kiezen.

Je zegt  niet welk toestel je hebt, maar bij de meeste toestellen kun je de type netwerk vinden onder instellingen / verbindingen / netwerk. (of iets dergelijks)

Als je daar eenmaal bent, moet je dus UMTS uitzetten; het netwerk op op 900/1800 zetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat je bereik nu wel goed is.

ja
door jacoby - Feb 19, 2006 om 11:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sabrina,

Mijn ervaringen met Vodafone zijn praktisch hetzelfde als de jouwe. Ook ik heb thuis (zowel binnen als buiten!) zeer slecht bereik. Een fatsoenlijk gesprek voeren is niet mogelijk. Een paar km verderop gaat het wel goed, dus aan het toestel of SIM-kaart ligt het niet. Vodafone zegt dat volgens hun metingen het bereik goed is en verwijzen naar hun (zeer eenzijdige) voorwaarden waarin staat dat ze het bereik niet kunnen garanderen. Zo lust ik er nog wel een paar! Zou je bijvoorbeeld ook een TV kunnen verkopen en in je voorwaarden uitsluiten dat het toestel überhaupt beeld geeft??

Ook ik overweeg naar de geschillencommissie te stappen, maar zou eerst willen weten of deze dan niet reageren met zoiets als "dan had u maar beter naar de voorwaarden van Vodafone moeten kijken". Als dit nl. het geval is dan vind ik dat zonde van de €35 klachtengeld. Misschien kan de ombudsman nog soulaas bieden.

Ondertussen ga ik maar zoveel mogelijk mensen waarschuwen tegen Vodafone.

Succes met je strijd.

Groeten,

Jaap

morrigan
door morrigan - Feb 19, 2006 om 12:18
87 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een goed punt! Als je geen gebruik maakt van UMTS, laat je toestel dan ook niet zoeken naar UMTS-masten, maar naar de gewone GSM-masten. Daar zijn er veel meer van in Nederland, dus je hebt dan veel beter bereik!

sa
door sabrina1981 - Feb 19, 2006 om 16:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen alle pogingen en oplossingen op 1 rij:

- 3 nieuwe sim-kaarten

- 1x toestel reparatie naar Samsung

- 2x mijn dekking laten wijzigen (1x voor en 1x na de reparatie)

- ongeveer 10x met de klantenservice gebeld (dekking steeds optimaal)

- 3 a 4 keer naar de citypoint gegaan

- en 4x schriftelijk mijn klachten voorgelgd (op de laatste brief nog geen antwoord gehad, hoe bedoel je onbeschoft)

O ja, nog een tegenvaller voor mij als UMTS'er dan de UMTS-masten in Heemskerk zijn geweigerd door de gemeente!!!!!

Dus ik denk dat ik toch maar naar de Geschillencommissie ga (jammer van de € 35 dan maar beter dan nog anderhalf jaar voor jan *** betalen)

In elk geval bedankt voor de reacties en mocht er iemand nog iets weten wat ik mogelijk nog niet geprobeerd heb dan hoor ik dat graag.

Gr.

Sabrina