hv
door hvdgron Oct 30, 2012 om 21:04
Computers & telefonie

Vodafone € 1700

Hallo,

Mijn vriendin heeft al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijgt zij dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte.

Dit tot dat zij gisteren een rekening kreeg van bijna € 870, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij ons oproept, zeker omdat wij thuis gewoon een wifi verbinding hebben, en omdat ze de 3g data eigenlijk alleen gebruikt om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. het verhaal word nog vreemder als we bedenken dat ze precies hetzelfde 3g gebruik heeft vertoond als de maanden waar ze wel een normale rekening heeft gekregen.
Ook vinden wij het vreemd dat de specificatie zegt dat ze iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat toch echt onmogelijk is aangezien wij net als alle andere mensen gewoon slapen 's nachts.
***Het geheel werd nog mooier toen we er achter kwamen dat er op de 12e van de maand volgens Vodafone 294 MB is gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en dat zij op de 13e van de maand een smsje kreeg van Vodafone dat haar databundel (200MB) voor 90% is gebruikt***. Wat dus volgens de eigen beweringen van Vodafone niet klopt.

*** het argument van de klantenservice medewerker voor het feit dat dit dus een dag later gebeurde was: dat het voor Vodafone technisch niet mogelijk is om op het moment van bundel overschrijding zelf een smsje te versturen (wat ik zeer betwijfel aangezien mij dit ±seconden kost). maar buiten dat was het de 13e geen 90% maar 100% dus als dit wel waar is hebben ze nog steeds foutieve informatie doorgespeeld!***

Gisteren is de data verbinding van de telefoon overigens volledig geannuleerd.

Nu kijken we net op mijn Vodafone (ik weet zelf niet hoe dit heet bij Vodafone) en zien we hier dat er voor deze maand ook al ± 930 euro is gebruikt. Dit weer voor Datagebruik buiten de bundel. dit keer kreeg ze de 25e van de maand een smsje dat ze 75% van haar databundel had gebruikt. De 29e (gister) is het dataverkeer volkomen uitgezet. wat dus betekend dat ze voor ongeveer € 900 3g data verkeer heeft gebruikt in 4 dagen tijd(terwijl zij in haar tentamen week zit, en dus sowieso bijna geen internet gebruikt, wifi of 3g).

Nu heb ik net uiteraard gebeld naar de klantenservice, maar die vonden het maar vreemd dat ik belde over iets dat ik toch echt gebruikt heb. (ik zal voor de rest niet uitwijken over het gebrek aan kwaliteit van deze klantenservice, aangezien dit mij normaal gesproken eigenlijk niks zou kunnen schelen)

Ik snap ook dat het wellicht vreemd is dat ik dit hier plaats voor mijn vriendin ipv dat zij het zelf doet, maar het heeft haar toch wel geraakt. Wat u wellicht wel zult begrijpen.


Heeft iemand tips of heeft iemand in zo'n zelfde situatie gestaan? Dan hoor ik het graag!
(Wilt u wel reageren maar snapt u mijn verhaal niet helemaal, dan hoor ik het ook graag)

Edit, wat ik vergeten te vermelden was:
Ik wil u in ieder geval bedanken dat u de tijd heeft genomen mijn (enigszins lange) bericht te lezen!

Mvg,
H. van der Gronden

502 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Nov 1, 2012 om 11:12
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste hvdgron,

Dat klinkt erg vervelend! Ik kan me voorstellen dat jullie hierdoor geschrokken zijn. Ik wil graag voor je na gaan kijken wat er gebeurd is, zodat ik kan kijken of ik dit voor je kan oplossen. Ik heb hiervoor het één en ander aan gegevens nodig. Vraag je vriendin even een e-mail te sturen naar webcare.nl@vodafone.com. Zet hierin een kopie van je bericht en het 06-nummer, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van het rekeningnummer. Daarnaast mag ze in de onderwerp de volgende test kopieren: Kassa | hvdgron | 01-11-2012. Ik zie je e-mail graag tegemoet.

Groetjes, Annabelle
Vodafone, 24/7 Webcrew

ja
door janjaapplaizier - Nov 28, 2012 om 23:25
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste H. van der Gronden,

Mijn broertje heeft precies het zelfde probleem. Rekening maand september ongeveer 600 euro en de maand oktober 1000 euro. Hij was dag en nacht aan het internetten als je de specificaties van zijn rekening bekijkt. Wij hebben een aangetekende brief naar vodafone gestuurd. Hier werd na 30 dagen nog niet op gereageerd. Uiteindelijk na veel moeite hebben we contact met ze gehad. Ze hebben een voorstel gedaan om 50% van elke rekening te betalen.

Hiermee gaan we natuurlijk niet akkoord.

Ik zou dan ook graag willen weten of jullie probleem met vodafone al is opgelost?

Met vriendelijke groet,

Jan-Jaap Plaizier

superspeedy
door superspeedy - Feb 19, 2013 om 01:32
7 Antwoorden / 7 Vragen
0

ik zou zowieso direkt mijn lidmaatschap opzeggen bij vodafone; ik weet zeker dat als u de belbus erop af stuurt u niks hoeft te betalen; er zijn al diverse uitzending hierover geweest en de opta is ook met dit probleem bezig; ik heb daarom zelf ook gekozen voor een Simpel abonnement,zodat ik zeker weet dat ik niet meer kan bellen dan ik zelf wil en op het eind van de maand staat mijn teller op 0; dus geen verassing; en aangezien je vriendin ook niet zoveel gebruik maakt van alle dingen zou ik dat voor haar zeer zeker adviseren; dan heb je het zelf onder controle en hoef je niet steeeds achter dit soort dingen aan; want als je niks betaald en de zaak laat voorkomen WIN je. vodafone zit fout en zal dit uiteindelijk ook wel toegeven. dus NIKS betalen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Bereket - Jun 20, 2024 om 12:19
Vakantie & reizen

Ik wil graag weten of er meer klachten zijn over Canal Digitaal

Hallo ik heb een flex abonnement bij Canal Digitaal. Nu hebben zij in mei bij de Astra Sateliet de transponders veranderd waardoor ik geen ontvangt meer heb. Om weer via de sateliet te kunnen kijken moet eerst de software geupt-date worden via de dealer. Ik heb extra kosten moeten maken om tijdens de vakantie TV te kunnen kijken. Nu krijg ik wel een maand extra voor mijn flex abonnement maar mijn ... Lees meer

He

Heeft iemand ervaring met een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart bij Argonaut?

Heb op 27 mei j.l. een aanvraag ingediendt voor een gehandicaptenparkeerkaart. Tot op op heden geen enkele reactie van Argonaut. Er over gebeld, maar je wordt er niets wijzer van.

Met vriendelijke groet

Herman van der Poort Lees meer

Ro
Rob Talma - Jul 1, 2024 om 14:06
Huishouden & energie

Aanvraag subsidie

Hallo,

Ik heb in 2021 mijn dak van het huis laten isoleren en hiervoor subsidie ontvangen. In verband met mijn financiele situatie destijds heb ik in juni 2024 mijn dak van de keuken laten isoleren en opnieuw subsidie aangevraagd. 
Tot mijn verbazing is deze afgewezen omdat ik al eerder subsidie had aangevraagd, maar het betrefd een ander dak Lees meer