ro
door ronvonck Sep 6, 2012 om 13:05
Computers & telefonie

Vodafone service

Omdat de capaciteit van de accu en de vrije ruimte op het interne geheugen van mijn mobieltje behoorlijk waren afgenomen besloot ik in te gaan op een aanbieding van Vodafone voor het verlengen van mijn abonnement.
Deze verlenging heb ik via hun website gedaan. De volgende dag werd deze verlenging per e-mail bevestigd waarbij tevens het afleveradres (met huisnummer 46 C) werd vermeld.
Een week later ontvang ik een brief met de gegevens van een telefoontoestel. Dit toestel had ik nog niet ontvangen. Toen viel mijn oog op de datering en het adres. De brief was een week eerder gedateerd en achter het huisnummer stond niet de toevoeging 'C'. Toen rook ik onraad.
Ik heb toen de klantenservice gebeld met de mededeling dat ik het toestel niet had ontvangen. Het toestel was inderdaad naar nummer 46 gezonden. Ze zouden een vermissingstraject opstarten.
Na een week niets te hebben gehoord, heb ik de klantenservice weer gebeld. Die vertelden me dat de telefoon terecht was, er was voor getekend dus probleem opgelost. Niks probleem opgelost. Het pakje is aangeboden op nummer 46 en er is door een voor mij volledig onbekend voor ontvangst getekend. Ik had op dat moment nog steeds niets ontvangen.
Vodafone zou een nieuw vermissingstraject opstarten, tot zo lang moest ik geduld hebben. Inmiddels is echter het maandbedrag al op de nieuwe (hogere) stand gezet.
Zo lang de telefoon niet terecht is krijg ik geen nieuwe telefoon.
In hun algemene voorwaarden staat dat ik na levering van de telefoon zeven dagen heb om de verenging op te zeggen. Ik heb de verlenging schriftelijk en telefonisch afgezegd, maar ze tot het moment dat de telefoon gevonden is nemen ze geen actie.
Ik krijg ook geen ander telefoontoestel want die dingen zijn te duur.
Ik kan ook niet naar een andere provider want ik heb nu bij Vodafone een abonnement tot 2014.
Wat kan ik doen?

Kortom, ik kan geen kant uit. Wat nu?

1608 9 Rapporteer

ro
door ron530 - Sep 6, 2012 om 13:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nooit bij u op gekomen om eens bij de bewoners van nummer 46 aan te kloppen, zover moet het niet bij u vandaan zijn. Zij hebben de telefoon in ontvangst genomen er is immers voor getekend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 6, 2012 om 15:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 6 sep 2012, 13:32]Nooit bij u op gekomen om eens bij de bewoners van nummer 46 aan te kloppen, zover moet het niet bij u vandaan zijn. Zij hebben de telefoon in ontvangst genomen er is immers voor getekend. Gek!
Het is 2012, je buren ken je niet, dat zijn alleen maar lastige mensen die teveel lawaai maken, laat staan dat je contact hebt met mensen van 4 huizen/blokken verderop.*

*

ro
door ronvonck - Sep 6, 2012 om 15:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

Zeker heb ik dat gedaan. De bewoners spreken geen Nederlands, Engels of Duits. Met handen- en voeten-taal heb ik begrepen dat ze ontkennen een pakje te hebben ontvangen.

ro
door ron530 - Sep 6, 2012 om 15:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nogmaals langs gaan geheid dat de telefoon wel daar is afgeleverd.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Sep 6, 2012 om 17:24
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ronvonck,

Ondanks dat je al meerdere malen contact gehad hebt, wil ik graag het een en ander voor je nakijken. Dit is natuurlijk een hele vervelende situatie en ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden. Zou je ons een e-mail kunnen sturen? Stuur de e-mail naar webcare.nl@vodafone.com en vermeld hierin je 06 nummer, klantnummer, naam, adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Gebruik als onderwerp: Kassa - ronvonck. We proberen de e-mail dan zo snel mogelijk te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Robbie
Vodafone 24/7 Web Crew

ro
door ronvonck - Sep 7, 2012 om 21:14
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op donderdag 6 sep 2012, 17:24]Beste ronvonck,

Ondanks dat je al meerdere malen contact gehad hebt, wil ik graag het een en ander voor je nakijken. Dit is natuurlijk een hele vervelende situatie en ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden. Zou je ons een e-mail kunnen sturen? Stuur de e-mail naar webcare.nl@vodafone.com en vermeld hierin je 06 nummer, klantnummer, naam, adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Gebruik als onderwerp: Kassa - ronvonck. We proberen de e-mail dan zo snel mogelijk te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Robbie
Vodafone 24/7 Web Crew

Vanochtend kreeg ik een SMS van Vodafone "klantenservice" dat de verlenging van het abonnement pas ongedaan kan worden gemaakt als het toestel is gevonden.
Dus kan ik concluderen dat als het aan Vodafone ligt ik twee jaar zal moeten betalen voor een telefoontoestel dat zij naar een ander adres hebben gestuurd.

pino123
door pino123 - Sep 7, 2012 om 21:18
2772 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 6 sep 2012, 15:47]Nogmaals langs gaan geheid dat de telefoon wel daar is afgeleverd.

Duh......
En dan? weer nul op het rekest krijgen. Laat vodafone even lekker zijn werk doen, zij hebben het fout afgeleverd, niet TS

wi
door witchy1970 - Sep 7, 2012 om 21:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

OK, dit is zoals ik het zie:
Je hebt zo wie zo recht op een nieuw toestel.
De aflevering is fout gegaan door de bezorgdienst (afwijkende naam pakket en naamplaatje) en door Vodafone die het pakketje verkeerd heeft geadresseerd.
Doordat het pakketje niet is afgeleverd op het juiste adres is Vodafone in gebreken gebleven en kan het contract worden ontbonden.
Maar dat wil je waarschijnlijk ook niet, dus lijkt het mij dat je in de gelegenheid moet worden gesteld een nieuw toestel op te halen in de winkel.

Vodafone kan hierover een klacht indienen bij de bezorgdienst die weer de verzekering inschakeld.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2012 om 22:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moeten ze de rekeningen ook maar naar nr. 46 sturen.