Vodafone toestel verzekering
Afgelopen november heb ik bij Vodafone een twee jarig abbo afgesloten voor mijn toen nog 17 jarige dochter met een HTC telefoon. In januari werd zij 18 en het abbo zou dan ook na haar 18de verjaardag worden overgezet. Omdat dit haar eerste abonnement is, en dan ook nog een van twee jaar + dure telefoon , heb ik in de winkel gevraagd hoe het zat met een eventuele verzekering van het toestel. De jongeman vertelde me dat het verstandig was om de Garant verzekering af te sluiten. ik heb hem uitdrukkelijk gevraagd of het toestel dan verzekerd was voor diefstal, schade en bij vochtschade. Dit was allemaal het geval en dus sloten we een verzekering bij het toestel af. Helaas begon het toestel vrij snel kuren te vertonen. Alle oproepen werden doorgeschakeld naar de voicemail en dit kon niet worden opgelost + er ontstond een spontane scheur in het scherm. Toestel ging voor reparatie terug. Groot was onze verbazing toen bleek dat de er een eigen risico van 45 euro is. Scherm was gemaakt en de instellingen gereset. Twee weken geleden is mijn dochter beroofd. O.a. is haar telefoon uit haar broekzak (voorkant) gerold. We hebben natuurlijk aangifte gedaan en deze ingestuurd naar Marsh (verzekeraar Vodafone). Helaas is diefstal alleen verzekerd als er geweld aan te pas is gekomen!!!! En dus heeft mijn dochter nu een twee jarig abonnement en geen (eigen)telefoon. Ik vraag me af of dit allemaal zomaar kan? Ik heb uitvoerig navraag gedaan in de winkel bij de medewerker en me laten informeren door hem toen ik het abonnement afsloot. Verder kregen wij de voorwaarden pas nadat er betaald was en het abonnement was afgesloten. Deze zit namelijk in het Vodafone mapje dat je mee naar huis krijgt.Op geen enkele manier zijn we geattendeerd op de voorwaarden terwijl ik heb uitgelegd voor welke zaken we het toestel wilde verzekeren en waarom. Het kan toch niet zo zijn dat een medewerker staat te liegen en je er later pas achter komt dat de voorwaarden geheel anders??? Ik voel me enorm besodemieterd en vind het erg vervelend voor mijn dochter. Wat kan ik doen?
[quote=ditje66 schreef op woensdag 9 mei 2012, 09:46]. Ik vraag me af of dit allemaal zomaar kan? Ik heb uitvoerig navraag gedaan in de winkel bij de medewerker en me laten informeren door hem toen ik het abonnement afsloot. Verder kregen wij de voorwaarden pas nadat er betaald was en het abonnement was afgesloten. Deze zit namelijk in het Vodafone mapje dat je mee naar huis krijgt.Op geen enkele manier zijn we geattendeerd op de voorwaarden terwijl ik heb uitgelegd voor welke zaken we het toestel wilde verzekeren en waarom. Het kan toch niet zo zijn dat een medewerker staat te liegen en je er later pas achter komt dat de voorwaarden geheel anders??? Ik voel me enorm besodemieterd en vind het erg vervelend voor mijn dochter. Wat kan ik doen?
Voorwaarden kun je zo op internet nakijken Voor je iets besluit af te sluiten, verzekering kun je ook achteraf nog afsluiten of je zegt in de winkel `geef mij even die voorwaarden te lezen voor ik iets teken`
Dus beetje eigen verantwoording geldt hier ook.
Dat er een snotneus in de winkel wat staat te verkopen met mooie praatjes komt veel voor, maar daar ben je zelf bij, niet alles blind geloven, die praatjes kun je niet bewijzen dus daar kun je verder niets mee.
Bovendien had je die voorwaarden thuis alsnog moeten lezen dan had je geweten dat dat voor diestal verzekerd zijn beetje waardeloos geregeld was en had je de verzekering wellicht nog op kunnen doeken........
Klopt helemaal. De verzekering is inmiddels ook opgezegd.
Wat mij alleen enorm steekt is dat je juist naar de winkel gaat om goed en correct te worden geinformeerd en het eigenlijk van de zotte is dat je daarna nogmaals alles moet controleren en verifieren om niet gewoon opgelicht te worden.
Dat is toch niet haalbaar als we allemaal op deze manier te werk gaan.
[quote=ditje66 schreef op woensdag 9 mei 2012, 10:00]Wat mij alleen enorm steekt is dat je juist naar de winkel gaat om goed en correct te worden geinformeerd en het eigenlijk van de zotte is dat je daarna nogmaals alles moet controleren en verifieren om niet gewoon opgelicht te worden.
.
Dat je in de winkel voorgelicht wilt worden over je gsm begrijp,
maar dat je verwacht dat ze ook alle verzekeringsvoorwaarden ( van extern bedrijf) ook allemaal exact uit hun hoofd kennen........
En je bent niet opgelicht, je bent verzekerd voor diefstal onder bepaalde voorwaarden.........
Je bent en blijft zelf uiteindelijk altijd verantwoordelijk dus ja je moet altijd alles zelf controleren
ongeacht wat een ander zegt of belooft en hoe mooi zijn blauwe ogen ook zijn.............. Dat is niet echt iets nieuws.
En anno 2012 kun je heel simpel jezelf heel goed Vooraf informeren
over mogelijkheden ed op interner dus maak daar gebruik van zou ik zeggen.
" heb ik in de winkel gevraagd hoe het zat met een eventuele verzekering van het toestel. De jongeman vertelde me dat het verstandig was om de Garant verzekering af te sluiten. ik heb hem uitdrukkelijk gevraagd of het toestel dan verzekerd was voor diefstal, schade en bij vochtschade."
hij had geen ongelijk. alleen zitten er meer voorwaarden aan vast zoals een eigen risico en alleen bij diefstal met geweld. vrees helaas dat u had moeten lezen waarvoor u tekent.
daarom mogen kinderen zelf ook niet zo een contract afsluiten, omdat ze niet weten waar ze zich aan verbinden omdat ze het niet doorlezen.
Nogmaals..klopt allemaal en zal ook nooit meer gebeuren.
Maar...de voorwaarden krijg je pas in handen nadat je hebt afgerekend.
Daarbij verwacht ik gewoon een volledig en eerlijk antwoord.
Misschien naief maar het verbaasd me dat dit soort praktijken als 'normaal' en "eigen schuld dikke bult" worden gezien.
Dat je niet klakkeloos alles maar moet geloven of aan moet nemen ok maar waarom bestaan er dan nog services points of winkels waar je je kan laten informeren?
Ja mevr. u bent verzekerd tegen diefstal maar dit geldt alleen bij diefstal met geweld. Ja u bent verzekerd bij schade er is echter wel een eigen risico.
Zo moeilijk is dat toch niet? Dat noemen ze klantenservice...je weet wel...die service die niet meer schijnt te bestaan..
[quote=ditje66 schreef op woensdag 9 mei 2012, 10:58]Nogmaals..klopt allemaal en zal ook nooit meer gebeuren.
Maar...de voorwaarden krijg je pas in handen nadat je hebt afgerekend.
Daarbij verwacht ik gewoon een volledig en eerlijk antwoord.
De voorwaarden kun je ook gewoon vragen voor je iets tekent...........
Dat is wat je Hoort te doen, Lezen/Weten Wat je precies teklent.
Je hoeft toch niet alles uitgespelt te krijgen ?
Je hebt een eerlijk antwoord gehad, ja het is verzekerd, ze hebben alleen niet alle voorwaarden en uitsluitingen erbij gemeld, die zullen ze wellicht ook niet allemaal kennen.
Maar had je er op gaan wachten als hij het je even een half uurtje had gaan voorlezen dan ?
Het is toch ook wel algemeen bekend dat niet alles onbeperkt verzekerbaar is en er altijd voorwaarden en uitsluitingen zijn die je even goed moet bekijken om te bepalen of het het verzekeren waard is.
Overigens had je vanaf November tot aan de reparatie en diestal nu nog de tijd het eens rustig door te nemen allemaal en dan had je dus ook (op tijd) geweten hoe het zat met eigen risico en uitsluitingen.......
Je heb het zo in de kast gegooid en gedacht mooi ik ben verzekerd en nu is het de fout van een ander.........
Beste Ditje66,
Ik vind het erg vervelend om te horen dat je je bedonderd voelt door onze medewerkers. Helaas zitten er voorwaarden aan de Vodafone Garant verzekering. Er staat duidelijk in vermeld dat je niet verzekerd bent tegen zakkenrollen. En dat er een eigen risico is van €45,-. ik kan me voorstellen dat je dochter nu in een vervelende situatie zit doordat ze haar telefoon kwijt is, maar helaas kan ik haar geen vervangend toestel aanbieden. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik deze graag.
Met vriendelijke groet,
Joyce
Vodafone 24/7 Web Crew
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer