lekkerisdat
door lekkerisdat Apr 16, 2011 om 01:19
Computers & telefonie

"vraag" van bvandenb - Simyo, 50%(!) duuurrderrerr ineens

bvandenb Je tekst hier... stelde de volgende vraag hier;

k klikte vlak voor ik dit ging intypen op 'stel een vraag', echter ik heb een mededeling.

Als simyo klant van voor 2008, blijkt dat ik niet de makkelijk te vinden en geadverteerde/gepubliceerde 10 cent per minuut betaal, maar VIJTIEN cent p/m, da's 50% meer !

Na diepgaand zoeken blijkt dit, geheel nieuw voor mij, dat dit is voor OUDE TROUWE klanten van vOOr 2008...!

Het viel me op omdat ik iets meer prepaid belde dan normaal en het ging te snel op dat geld. Toen eens even online in de 'factuur gebruik' gekeken en ja dan ben je er snel uit dat je 50% meer dokte dan je dacht te hebben aangegaan...

Ik ga maar een andere prepaid zoeken, 1 die trouwe klanten juist korting geeft per jaar actief of zo...

Enne, mag dit zo maar? 1 product en dan middels 2 tarieven 'discrimineren op 'lid zijn' leeftijd' ?

Ook gaf hij nog de volgende reacties

Voorheen betaalde ik 10 cpm swat1500, ook toen al was ik voor 2008 lid :)

En

@birdies, dank je wel, lukt het niet dan blijf ik noodgedwongen, want ik bel amper en ben er vooral bereikbaar op. Toch was het jammerlijk, ineens 50% meer moeten dokken, zo maar omdat je lang klant bent, en dat dit in NL mag..

Echter ziet hij nu ook in dat die totaal verkeerd ziet en verwijderd het topic (reageren is niet mogelijk), aangezien ik het zonde vind om me antwoord verloren te gaan, zie hieronder me reactie

554 4 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 16, 2011 om 01:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

bvandenb is een goed voorbeeld die niet even de moeite neemt om op de site van Simyo te lezen hoe het nu werkelijk in elkaar steekt. Maar gelijk hier gaat roeptoeteren dat ze gaat "opzeggen".

Terwijl het echt heel duidelijk op de site staat (complimenten aan Simyo, vaak zijn tarieven terug vinden onbegonnen werk).

Je hoeft maar naar simyo.nl te gaan en op prepaid te klikken en dan op tarieven.
Bij overige tarieven staat toch echt heel duidelijk; Tarieven als je klant bent geworden voor 1 juli 2008
Je tekst hier...

Oftewel je bent gewoon klant geworden voor 1 juli 2008, wat ik zo uit je teksen opmaak klopt dit ook helemaal.
Je hebt dus altijd al 15 cent per minuut betaald, zoals birdies al opmerkte.
Later heeft Simyo de tarieven aangepast, hier over zijn netjes mails verzonden ter info, dat je kon overstappen na het nieuwe tarief.
Nu roepen dat je 50 procent meer zou betalen slaat als een tang op een varken. Terwijl je het zelf met 3 klikken had terug kunnen vinden hoe het zit..

Overigens heeft het oude tarief ook voordelen, aangezien je goedkoper kunt bellen en sms'en naar andere Simyo klanten.

Ik ben een redelijk tevreden klant van Simyo (oude tarief) al laten ze ook zo af en toe hun steekjes vallen. Maar bel er weinig mee, zoveel goedkopere alternatieven anno 2011 om mee te bellen en te sms'en, Voip.. Tot nu toe is het voor me de beste prepaid aanbieder die ik heb kunnen vinden..

Wat ik wel één heel groot nadeel vind is het starttarief, met 10 euro cent ligt dit veel te hoog. Als ze dit zouden schrappen en per minuut blijven afrekenen, zouden ze zoveel meer klanten binnen halen, maar het blijft onderdeel van KPN, die zien dit soort dingen nu eenmaal niet in..

birdies
door birdies - Apr 16, 2011 om 02:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

............Echter ziet hij nu ook in dat die totaal verkeerd ziet en verwijderd het topic (reageren is niet mogelijk)..........

Geen idee waar je nu allemaal mee bezig bent, behalve dan met forumvervuiling.

Je kunt bij het betreffende topic gewoon reageren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 16, 2011 om 08:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad nu gaat het wel, gisteren absoluut niet mogelijk, bovenstaande kan weg.