door wijkjes Jun 3, 2010 om 08:06
Computers & telefonie

Vreemd nummer

Krijg vreemde sms op mobile met als afzender een 4-cijferig nummer, geen 0900 of 0800. 2 nullen en dan 2 andere cijfers.Weten ook mijn voornaam, maar als ik vraag om zich bekend te maken doen ze dat natuurlijk niet.Weet iemand hier misschien meer over ?! Kan het natuurlijk negeren, maar eigenlijk wil ik toch wel weten, want ze zijn best persoonlijk. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Tetje

1230 11 Rapporteer

wi
door wijkjes - Jun 3, 2010 om 08:08
91 Antwoorden / 75 Vragen

SORRY, maar het moet zijn 2 cijfers en dan 2 nullen! [Is nog vroeg zullen we maar zeggen}
Tetje

pino123
door pino123 - Jun 3, 2010 om 09:22
2775 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik begrijp (vindt het verhaal wat vaag) is dat u per sms berichten krijgt, aan uw persoonlijk gericht, met als afzender 4 cijfers, eindigend op twee nullen.

Bent u eventueel ergens lid van geworden, sms-dienst o.i.d.?

freya
door freya - Jun 3, 2010 om 09:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wijkjes,

Dat zal dan wel één of andere SMS-dienst zijn waar je je voor hebt aangemeld. Beschrijf dus eens de inhoud van het berichtje en van welk mummer het afkomstig is. Meestal kun je je weer afmelden door het woordje 'stop' te SMSsen naar dat nummer.
Doe dit wel zo snel mogelijk vóór de kosten de pan uit rijzen.

En dat je geen reactie krijgt op een verzoek om zich bekend te maken is logisch. Het zijn immers geautomatiseerde systemen en daar komt dus geen mensenhand aan te pas.

m.vr.gr. Freya

wi
door wijkjes - Jun 3, 2010 om 10:03
91 Antwoorden / 75 Vragen

nee geen sms dienst en ben nergens lid van. Misschien zijn ze lollig bedoeld maar ik vind ze sex. getint. Het is ook geen stem en niet geautomaniseerd. Kan het nr wel vermelden maar kan ook goed zijn dat het dan toch een bekende is. Als ik hierop antwoord heb gehad verwijder ik dus dit berichtje. 7700 is het nummer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 3, 2010 om 10:11
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Tetje:

Houd zekerheidshalve je beltegoed of de rekening in de gaten. Kijk wat je gesprekken kosten. Omdat je naar het nummer reageerde, kan het zijn dat je omgeleid wordt via een duur nummer. Kan zijn dat ik het mis heb, doch controle kost je niets.

Hardware ERror MAN.

freya
door freya - Jun 3, 2010 om 10:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij toch gewoon een SMS-dienst hoor. Google maar eens op "smsdienst 7700" en je kunt er genoeg over vinden.

Freya

yke
door yke - Jun 3, 2010 om 10:15
82 Antwoorden / 0 Vragen
focus33
door focus33 - Jun 3, 2010 om 10:17
16 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo wijkjes

Google eens op 7700 sms en je zult genoeg hierover vinden incl. afmeld codes

Gr. Focus33

freya
door freya - Jun 3, 2010 om 10:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geloof dat ik een echo hoor......

wi
door wijkjes - Jun 3, 2010 om 10:23
91 Antwoorden / 75 Vragen

Dank jullie voor de antwoorden, ga ff pluizen.
Tetje

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 3, 2010 om 10:50
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Freya;

Dat zou wel een erg "L.D.E." zijn.....;-)

Ik houd het er op dat een aap niet zo vlug kan typen. Vijf minuten over één regel is voor een aap nogal vlug, lijkt me. Dus de berichten kunnen zich gekruist hebben.

H.