sloterplas
door sloterplas Jan 18, 2007 om 14:18
Computers & telefonie

Vreemd print resultaat

Beste helpers.Van de ene dag op de andere wordt de tekst van deze webside in hele kleine lettertjes afgedrukt.( ik selecteer kies alleen selectie printen).Alle andere print opdrachten b.v van andere webpagina's en ook in Word worden goed afgedrukt( lettergrootte 12 punten).Ik heb in de instellingen niets veranderd.Dit gebeurd echt alleen als ik de vraag en antwoorden afdruk.De tekengrootte onder beeld staat op normaal.Het gebeurd echt alleen op deze webside.Hoop op een goede tip want hier snap ik niks van ,heb ook geen dakpan op mijn hoofd gekregen door de storm dat ik het daardoor niet meer weet.

305 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sloterplas,

Zet de cursor-pijl op de bewuste tekst.
Dan even de linker Ctrl-toets ingedrukt houden en tegelijkertijd aan het muis-wiel draaien voor vergroten of verkleinen, afhankelijk van de draairichting.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sloterplas,

Hoe groot iets wordt afgedrukt is afhankelijk van het gebruikte lettertype/grootte en is dus op iedere website weer anders. En wat is precies 'hele kleine lettertjes'? In hoeverre verschilt het van de grootte zoals dat op het beeldscherm wordt weergegeven? Het is een bekend gegeven dat het gebruikte font op deze website 'aan de kleine kant' is. Zelf moet ik ook de weergave 'groter' instellen om het nog een beetje leesbaar op m'n scherm te krijgen.
Overigens heb ik dat probleem ook alleen maar op deze website en nergens anders, een kwestie van ermee leren leven.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het afdrukken wordt tegenwoordig door IE7 en Firefox 2.0 rekening gehouden met het papierformaat. Hierdoor kunne de letters kleiner uitvallen. Als ik er niet uitkom kopieer en plak ik de tekst soms naar kladblok of Word(pad). Van daaruit is het dan goed te printen.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,gsm,bedankt voor de snelle reactie,dat groter maken van de tekst zoals U schrijft lukt mij wel,maar als ik het uit print zijn de letters op papier héél klein (kleiner denk ik zelfs dan 8punt).Moet een loupe gebruiken om te lezen.En het gekke is dat ander printopdrachten wel goed zijn .Print ook van dagbladen en andere webside's. Dus denk ik dat het niet ligt aan mijn printer.(hp7260)

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het nog even geprobeerd, maar het veranderd inderdaad niets aan het font, alleen de beeldweergave wordt aangepast.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie op dit moment geen betere oplossing dan kopieer- en plakwerk via een tekstverwerker.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inderdaad kortgeleden explorer 7,en dat werkt overegens heel goed.Als ik nu in mijn ordnermap de afdrukken vergelijk , die ik heb bewaard , met de afdrukken van nu is dat wel een groot verschil. Maar er is inderdaad mee te leven.Ik dank u allemaal voor de hulp.Groeten.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bij het afdrukken de printeigenschappen op Liggend zet wordt het lettertype ook groter.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,akkefiet,heb het even uitgeprobeerd,en het scheelt inderdaad een heel stuk , daar had ik nou net even niet aangedacht , wel wat meer papier , maar alles heb zijn voor en nadelen , ook U bedankt voor de tip.Groetjes .

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo sloterplas,

wanneer je inderdaad ie7 gebruikt, dan moet je op driehoekje klikken naast het printertje in de balk hierboven. Daarna op print preview. Nu krijg je het voorbeeld te zien hoe de printer het gaat uitprinten. in de bovenste balk zie je nu ook: Print to fit staan. Dit kun je aanpassen naar bijvoorbeeld 100%, volgens mij is dat wat uit de printer komt rollen weer redelijk leesbaar.

succes, Laaglander

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmorgen laaglander.Als ik boven naast het printerje op pijltje klik krijg ik  Afdrukvoorbeeld en Paginainstelling .Wel kan ik onder in de statusbalk zoals u zegt veranderen van b.v. 100%  naar 150% maar dat heeft geen efect op het papier , wel op het beeldscherm.Toch vriendelijk bedankt voor uw reactie.Groeten.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ben ik maar een eenvoudige ouwe grijze Vrije Vogel maar daar is toch een makkelijke oplossing voor met Kopieëren - Plakken (in Word bijv.)
Probeerde dit zelf even en kon na de tekst geplakt te hebben die tekst in alle soorten lettertypes,opmaak en grootte gewoon aanpassen.

Kortom, waar zit nu het probleem?
P.s. Bovendien kun je zo ook interessante stukjes uit Vr&Antw bewaren.

de Vrije Vogel dus.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, Grootvader ,ik heb heus wel de alternatieve oplossingen gevonden.Mijn vraag was gewoon waar dat aan lag en of dat veranderd kon worden zonder kopieëren plakken enz.Prettige dag verder,groetjes Sloterplas.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede morgen,

ik heb het bij mij zelf uitgeprobeerd en ik zie toch wel degelijk een verschil van grote, misschien een instelling van de printer zelf?