ha
door hapeter Feb 20, 2006 om 17:12
Computers & telefonie

Vreemde tekens toetsenbord ...

Beste mensen, ook ik heb problemen met 'vreemde' LEEStekens op het toesenbord, zowel in Word als in Outlook Express. Het ontstaat plotseling. Opnieuw opstarten van het programma lost het probleem op, tot de volgende keer. In IncrediMail is het probleem ook plotseling ontstaan, maar dit wordt niet opgelost door afsluiten en opnieuw opstarten.

Graag jullie reactie, bij voorbaat dank!

1051 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 20, 2006 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit komt de laatste tijd nogal veel voor dus ik heb nu maar een aantal antwoorden bij elkaar gevoegd en mogelijk zit de juiste oplossing voor jou er ook bij.

Je zou als eerste het volgende kunnen proberen voor Outlook Express.

Extra - Opties

Tabblad 'Spelling', hier moet bij taal ingesteld zijn 'Nederlands (Nederland)'.

Tabblad 'Lezen', de knop Lettertypen Instellen West Europees en bij Codering West Europees (Windows).

Tabblad 'Verzenden' de knop Internationale Instellingen
West-Europees (ISO)

Daarna zou het toch op de normale manier moeten werken, wel even afsluiten en opnieuw openen.

Mocht dit niets oplossen dan het volgende en mogelijk zit het dan toch nog hier.

Ga naar 'Start - Instellingen - Configuratiescherm'. Kies daar toetsenbord en op het tabblad Taal daar zou dan moeten staan Nederlands(Standaard) en daarachter Verenigde staten 101, staat daar wat anders dan kun je dat met de knop eigenschappen wijzigen.

Ik hoop dat het gaat lukken.

Oracle

ve
door verwijderd - Feb 20, 2006 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt de runtime toetsenbordinstelling (taalinstelling) soms door een bepaald programma veranderd?

GSM

ve
door verwijderd - Feb 21, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het komt wel eens voor dat je andere tekens krijgt wanneer je de SHIFT toets en de CTRL toets perongeluk tegelijk in drukt.

Probeer eens de beide toetsen in te drukken (tegelijk) wanneer dit weer voorkomt.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, daar heeft het niets mee te maken. Helaas.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2006 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de uitgebreide tips maar helaas, de oplossing zit er niet bij. Ik vind het niet zo'n probleem de programma's opnieuw te starten wanneer het weer voorkomt, maar IncrediMail blijft een probleem en gebruik ik ook niet meer om die reden.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2006 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga ik proberen. Dank.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2006 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt inderdaad:
Er wordt dan heen en weer geschakeld tussen een VS (internationaal) en een Nederlandse toetsenbordindeling.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2006 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het ook veel de laatste tijd die vreemde tekens, maar incredimail is niet het probleem dus die kun je gewoon weer terug zetten, tenzij je er al vanaf wilde natuurlijk ;O)

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Nederlands toetsenbord komt bijna niet voor.
In Nederland wordt bijna altijd het Amerikaanse toetsenbord gebruikt.
Dit is o.a. herkenbaar aan het @ boven op de '2' toets.

Om van het probleem van het verspringen van de tekens verlost te worden kun je het volgende doen:
Open het Configuratiescherm.
Dubbelklik op Landinstellingen.
In Landinstellingen klikken op het tabblad Talen.
Klik op de knop Details en let op de volgende regels:

NL Nederlands (Nederland)
   Toetsenbord    (voorafgegaan door een toetsenbordje)
   . Nederlands
   . Verenigde Staten (internationaal)

De regel onder Toetsenbord (met daarin:   . Nederlands ) is de boosdoener.

Klik op deze regel (indien aanwezig) en klik dan op Verwijderen.

Daarna moet er nog staan:
NL Nederlands (Nederland)
   Toetsenbord    (voorafgegaan door een toetsenbordje)

   . Verenigde Staten (internationaal)

Klik OK enz.

Hierna kan perongeluk tegelijkertijd drukken op de Ctrl en Shift toets geen kwaad meer.

Groet,
GSM