Li
door Linda1974 Sep 7, 2020 om 15:36
Computers & telefonie

Vreemde werkwijze Coolmix

Ik heb anderhalf jaar geleden een refurbished telefoon gekocht bij Coolmix. Toestel met plezier gebruikt, alleen na een paar maanden begonnen mijn klanten te klagen dat ik slecht verstaanbaar was. Coolmix gecontacteerd, toestel teruggestuurd en nieuwe gekregen. Maanden ging het weer goed, toen hetzelfde probleem. Coolmix gecontacteerd, toestel teruggestuurd en binnen 3 dagen weer gerepareerd retour ontvangen. Nu vorige maand weer hetzelfde euvel. Ik Coolmix benaderd en gezegd dat dit nu de derde keer was en dat ik er weinig vertrouwen in had dat een reparatie of nieuw toestel nu wel langere tijd goed zou blijven. Of ze geen andere toestellen hadden waar dit probleem minder vaak voor kwam. Ze boden mij een "upgrade" aan. Ik kon een ander toestel uitkiezen, de orderbevestiging opsturen, het oude toestel retourneren en dan zou ik het aankoopbedrag van de defecte telefoon terug krijgen. Leek mij een hele nette oplossing en zo ook gedaan. Nu krijg ik vandaag een mail dat het toestel wat ik geretourneerd heb helemaal niet defect is en ze de upgrade daarom niet aan kunnen bieden. Ik heb ze gebeld en uitgelegd dat ik dit een hele rare gang van zaken vind. Als ik had geweten dat er bepaalde voorwaarden aan de upgrade hadden gezeten (bijv. dat deze niet gegeven kan worden als het toestel bij retour toch blijkt te werken), dan had ik een andere werkwijze voorgesteld. Namelijk is de defecte opsturen en dan pas een nieuw bestellen. Het is nu hun woord tegen het mijne. Zij zeggen doodleuk, ja maar mevrouw waarom zouden wij daar om liegen? Nee, net of ik sta te liegen......Ik ben van mening dat ik hun procedure naar behoren heb opgevolgd en zij niet van bepaalde voorwaarden hebben gesproken en dus ook gewoon hun afspraken na moeten komen. Mijn vraag is, kan Coolmix dit zo maar maken?

1297 5 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 7, 2020 om 16:11
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Linda1974 ,

Coolmix is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolmix/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Li
door Linda1974 Sep 8, 2020 om 11:54
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor deze uiterst nuttige tip! Ga het gelijk doen.

marita5
door marita5 Sep 8, 2020 om 12:05
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan suc6 .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2020 om 16:28
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Naast de al gegeven reactie: het toestel terugvragen en ermee naar een gehoortoestelwinkel gaan met de vraag voor een tweede opinie. Als men daar ook consteert dat het toestel defect is staat u veel sterker. Vraag dat dan wel 'zwart op wit'.

Het is de mening van 'Coolmix' tegenover uw menig en helaas zien wij (beter gezegd misschien zie ik) wel vaker van dit soort reacties waarvan het dan de grote vraag is of het geen smoes is. U kreeg al een verwijzing dat Coolmix een erkend keurmerk heeft met daarbij een geschillencommissie waar u dus (ook) met uw klacht terecht kunt. Maar ook dan is hebben een tweede opinie in de zin dat het toestel wel degelijk defect is ook zinvol.

diumenge
door diumenge Sep 7, 2020 om 17:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met een telefoon naar een gehoortoestelwinkel voor een tweede opinie? Wonderlijk...

Donuts
door Donuts Sep 7, 2020 om 17:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat kan. Ik ga voor problemen aan mijn bril altijd naar Beter Horen...

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2020 om 18:01
16858 Antwoorden / 202 Vragen

@SPRIETJE, zelfs een fout is menselijk! (Ik had mij even laten afleiden met dus genoemd gevolg). Op zich dan goed dat de 'BeterHoren vestiging kennelijk bij u ook 'in brillen doet'. Het gaat evenwel over een telefoon en ik denk niet dat uw Beetr Horen vestiging dat ook levert. Niets is evchter onmogelijk. :-) :-)

rj
door rjw Sep 7, 2020 om 18:28
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Maar jij maakt dit soort fouten bij vrijwel alle onderwerpen. Misschien eerst eens lezen. Dan iets anders gaan doen. Dan nog een keer lezen, en dan pas reageren.

Donuts
door Donuts Sep 7, 2020 om 18:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

HK, u begrijpt toch hopelijk wel dat mijn opmerking niet serieus was?

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2020 om 19:37
16858 Antwoorden / 202 Vragen

@SPRIETJE, :-) is bedoeld als knipoog en bij u dus ook nog eens dubbel! Ik had het dus begrepen en zo'n reactie als de uwe kan ik ook best waarderen, vandaar opnieuw :-)

En @RJW, doe nu ook niet mee met dit niet relevante gedoe of geef dan maar eens aan op welke vrijwel alle onderwerpen ik dus dit soort fouten maak. Als er incidenteel inderdaad sprake is van een fout correigeer ik dat ook meteen en bedank de tipgever. Ontgaat u dat? 'Wie zonder zonden is werpe de eerste steen'.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2020 om 17:42
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Ik bedoelde uiteraard een:  telefoonwinkel. (Met dank aan @DIUMENGE voor de opmerking)

Tr
door Trostomaat - Sep 7, 2020 om 18:15
239 Antwoorden / Vragen

'Als ik had geweten dat er bepaalde voorwaarden aan de upgrade hadden gezeten (bijv. dat deze niet gegeven kan worden als het toestel bij retour toch blijkt te werken), dan had ik een andere werkwijze voorgesteld.'

Dat snap ik niet. Waarom zou u dan een andere werkwijze hebben voorgesteld? Het toestel was toch defect volgens u?

Li
door Linda1974 Sep 8, 2020 om 11:54
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat we dan deze discussie niet zouden hebben :-) Ik werd gevraagd, in het kader van de zonder voorwaarden aangeboden upgrade, allereerst een nieuw toestel te bestellen. Heb toen de orderbevestiging door moeten sturen, alvorens ik de retourbon voor de defecte telefoon kreeg. En dan nu met de melding komen dat hij naar behoren werkt terwijl het exact dezelfde symptomen vertoond als de vorige twee keer.....dat kan ik alleen uiterst merkwaardig noemen....

Topantwoord

panter22
door panter22 - Sep 7, 2020 om 18:16
6599 Antwoorden / Vragen

De werkwijze is niet vreemd. Als het toestel het goed is, dan kun je het nog gebruiken en krijg je geen upgrade,
Maar het is vreemd dat het probleem zich voordoet met 2 toestellen en al 4 keer hetzelfde probleem,
Is dat vaker zo met het toestel van dit merk?
Misschien moet je eens informeren bij de klantenservice van de fabrikant?

Li
door Linda1974 Sep 8, 2020 om 11:50
Antwoorden / 1 Vragen

Als het toestel had gewerkt dan had ik hem helemaal niet ter reparatie aangeboden ;-) In die zin vind ik de werkwijze vreemd dat ze dan voor hadden moeten stellen om het toestel na te laten kijken en als het weer hetzelfde defect was er een upgrade aangeboden kon worden. Nu werd de upgrade zonder voorwaarden aangeboden en is het mijn woord tegen het van Coolmix. De vorige twee keren waren de symptomen exact gelijk en is er een vervanging / reparatie door Coolmix uitgevoerd. Wel heel toevallig dat hij nu opeens goed blijk te werken terwijl er diverse klanten aan hebben gegeven me niet te verstaan tenzij ik de headset gebruikte. Identiek aan de vorige twee keren. Het is overigens een Iphone 6s waar het probleem zich volgens Coolmix vaker voor doet. Vandaar dat ze ook een upgrade voorstelde, aangezien ik aan gaf geen vertrouwen te hebben dat dit nu de laatste keer zou zijn dat de microfoon kapot gaat en het een zakelijke telefoon is.

panter22
door panter22 Sep 8, 2020 om 15:28
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je die Iphone weer terug gekregen?
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.iculture.nl/tips/slecht-verstaanbaar-iphone/

Li
door Linda1974 Sep 8, 2020 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

nee nog niet, want het gesprek werd te moeilijk voor de klantenservice (omdat ik me niet zomaar af laat schepen met die mooie standaard verhaaltjes) en toen hebben ze gewoon de verbinding verbroken.... Dankjewel voor het delen van de link, maar had destijds zelf al onderzoek gedaan, maar de microfoon was echt kapot en daarom had Coolmix ook al twee keer een vervanging/reparatie doorgevoerd. Zoals al geschreven, met een headset totaal geen problemen en werkte alles perfect

panter22
door panter22 Sep 8, 2020 om 17:35
6599 Antwoorden / Vragen

Wat nu. Misschien ligt je probleem nu onder in een la bij de klantenservice.
Je zou een mail kunnen sturen waarin je alles nog eens uitlegt en vraagt binnen bv 14 dagen om een oplossing.
https://www.coolmix.nl/garantie-defecten