door 316 Jan 19, 2019 om 12:46
Computers & telefonie

Waar zit de harde schijf in mijn Philips laserfax 5120?

Ik wil mijn fax apparaat naar het afvalverwerkingsbedrijf brengen, maar wil eerst de harde schijf eruit halen vanwege de privacy. Ik neem aan dat alle faxen die ik verstuurd en ontvangen heb, daarin zijn opgeslagen? Kan iemand mij zeggen of mijn fax, een philips laserfax 5120, een harde schijf of geheugenkaart heeft en waar die zit? Alvast bedankt.

1009 10 Rapporteer

pe
door peentjes - Jan 19, 2019 om 12:54
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie een flash geheugen, maar u heeft uiteraard de gebruiksaanwijzing...

ja
door janf43 - Jan 19, 2019 om 13:01
733 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de specificaties is het geheugen maximaal 200 pagina's. Daar zit echt geen harde schijf in of losse geheugenkaart in. De faxen die u ontvangen en verstuurd heeft zijn niet opgeslagen in uw apparaat.

tenormin
door tenormin - Jan 19, 2019 om 13:05
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Edit*

costnix
door costnix - Jan 19, 2019 om 13:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze worden wel in het apparaat opgeslagen, maar na het printen worden de pagina’s uit het geheugen verwijderd.
Dat geheugen zit er alleen maar in om faxen te kunnen ontvangen, als er een storing in het printgedeelte van de fax zit.
U hoeft zich geen zorgen te maken, dat iemand die berichten terug kan lezen.
Als u zich nog niet gerustgesteld voelt, kan de fax opensleutln en en paar flinke tikken met een hamer op de printplaten geven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2019 om 14:13
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Het staat mij bij dat ik deze fax heb gehad. Er zit geen harde schijf in zoals al gemeld.

Er is wel een faxjournaal opgeslagen dat u volgens mij kunt wissen.
Mogelijk heeft u hier iets aan, al is het in de Duitse taal. (Als u de gebruiksaanwijzing niet meer heeft)
http://download.p4c.philips.com/files/l/lpf5120_deb/lpf5120_deb_dfu_deu.pdf

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 19, 2019 om 15:34
509 Antwoorden / Vragen

De benodigde ruimte voor de opslag van van 200 pagina's tekst is hooguit een paar mb en wordt opgeslagen op een chip of interne flashgeheugen.Er zit zeker geen harde schijf in. Voor de zekerheid een paar keer laten vallen is afdoende.

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2019 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar wil eerst de harde schijf eruit halen vanwege de privacy.
Dat wordt lastig aangezien er geen harde schijf in zit. ;-)

Geheugen
Opnieuw kiezen/oproep lijst
Opnieuw kiezen/oproeplijst.............................50 records
Telefoonboek
Telefoonboek........................................... tot 250 records
Faxberichten
Faxberichten............tot 200 pagina’s (standaardtestbrief

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2019 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor het wissen van de invoergegevens: zie blz.20 van de handleiding:
https://www.gebruikershandleiding.com/Philips-LPF-5120/preview-handleiding-296224.html?page=0060

gerbera
door gerbera - Jan 19, 2019 om 16:08
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Uw fax heeft geen "harde" schijf of geheugenkaart. Wat wel in het geheugen wordt opgeslagen zijn de nummers in het telefoonboek. Lijkt mij dat u deze dan even moet verwijderen.

door 316 - Jan 19, 2019 om 16:08
35 Antwoorden / 22 Vragen

Hartelijk dank allemaal, voor alle reacties. Wat een opluchting, scheelt weer veel werk van openbreken en harde schijf zoeken, die er niet is.

edrick3
door edrick3 Jan 19, 2019 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Graag gedaan. ;-)