anita555
door anita555 Nov 29, 2014 om 17:30
Computers & telefonie

Waarom doet de NPO app het niet meer?

Ik heb een Samsung Galaxy s advance smartphone. De versie van Android is 2.3.6. Ik kon altijd via de app nog naar een programma gemist kijken, maar sinds dat de app automatisch is bijgewerkt doet het niks meer en lees ik dat er een fout in de app zit. Heeft dat misschien te maken dat de versie van Android van mijn smartphone te laag is?

14584 31 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2014 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens de informatie zou de app wel moeten werken onder Android 2 en 3, maar dan zonder live functionaliteit. Maarja, met al die verschillende apparaten die op Android werken is het een helse klus een app overal te laten werken. Stuur een mail naar webredactie@omroep.nl, misschien hebben ze een oplossing.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2014 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anita555,

Wat info: lees hier.

(Deze vraag van jou?) ;-)

App verwijderen en opnieuw installeren? Klik hier.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Nov 29, 2014 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer anders Gemist! eens?
Klik-> Gemist!

NPO werkt bij mij goed, maar hogere Android versie

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2014 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de toekomst: ik zou het automatisch bijwerken van apps uitzetten en pas updaten als een app problemen gaat geven.
Is het probleem met live tv kijken al opgelost?

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 20:14
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 18:05]Voor de toekomst: ik zou het automatisch bijwerken van apps uitzetten en pas updaten als een app problemen gaat geven.
Is het probleem met live tv kijken al opgelost?Ik zal het automatisch bijwerken van apps uitzetten. Waar kan ik dat zien bij instellingen van Samsung Galaxy?
Wat betreft live tv kijken is het probleem nog niet opgelost helaas.

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 20:25
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 17:45]Hallo anita555,

Wat info: lees hier.

(Deze vraag van jou?) ;-)

App verwijderen en opnieuw installeren? Klik hier.

Suc6De app heb ik verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dan krijg ik de melding dat er een fout is in de app. Dan gaat het scherm weer automatisch terug naar het startscherm.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2014 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anita555,

Zou nog eens verwijderen en via deze site downloaden. Wie weet.

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 20:33
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 17:54]Probeer anders Gemist! eens?
Klik-> Gemist!

NPO werkt bij mij goed, maar hogere Android versieBedankt voor uw antwoord want de app gemist werkt gelukkig wel goed! Ben er blij mee!

gompy2
door gompy2 - Nov 29, 2014 om 20:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anita555 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 17:30]Ik heb een Samsung Galaxy s advance smartphone. De versie van Android is 2.3.6. Ik kon altijd via de app nog naar een programma gemist kijken, maar sinds dat de app automatisch is bijgewerkt doet het niks meer en lees ik dat er een fout in de app zit. Heeft dat misschien te maken dat de versie van Android van mijn smartphone te laag is?
Met jouw Android versie 2.3.6 (Gingerbread) die er nu op jouw smartphone zit kun je het vaak allemaal wel vergeten als er nieuwe update's voor applicatie's komen..
Het enige wat je kunt doen is de software van je Samsung Galaxy S Advance updaten.
Er is voor die Samsung Galaxy S Advance een officiële upgrade naar Android 4.1.2 Jelly Bean.
Daarvoor moet je het programma Samsung Kies installeren, en via dat programma kun je de software updaten.
Als je dat gedaan hebt heb je weer een puike smartphone waar je goed mee uit de voeten kunt.
Mijn advies is gewoon doen

Lees het hier, een hele uitleg van de officiële Samsung site.
Klik hier-> Galaxy S Advance software update Android 4.1.2 (Jelly Bean)

Ik weet niet of je het wilt, of zelf wilt doen, maar laat in ieder geval degene die het doet even een back-up maken van je (contact) gegevens, maar dat kan allemaal heel simpel met het programma Kies.

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 21:33
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 20:57][quote=anita555 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 17:30]Ik heb een Samsung Galaxy s advance smartphone. De versie van Android is 2.3.6. Ik kon altijd via de app nog naar een programma gemist kijken, maar sinds dat de app automatisch is bijgewerkt doet het niks meer en lees ik dat er een fout in de app zit. Heeft dat misschien te maken dat de versie van Android van mijn smartphone te laag is?
Met jouw Android versie 2.3.6 (Gingerbread) die er nu op jouw smartphone zit kun je het vaak allemaal wel vergeten als er nieuwe update's voor applicatie's komen..
Het enige wat je kunt doen is de software van je Samsung Galaxy S Advance updaten.
Er is voor die Samsung Galaxy S Advance een officiële upgrade naar Android 4.1.2 Jelly Bean.
Daarvoor moet je het programma Samsung Kies installeren, en via dat programma kun je de software updaten.
Als je dat gedaan hebt heb je weer een puike smartphone waar je goed mee uit de voeten kunt.
Mijn advies is gewoon doen Bedankt voor uw tip. Ik wist niet dat dit mogelijk was. Ik dacht eigenlijk eerder dat ik aan een nieuw smartphone toe was, maar nu ik het instructiefilmpje bekeken heb lijkt het allemaal wel geweldig dat dit kan. Hopelijk gaat het me lukken!

Lees het hier, een hele uitleg van de officiële Samsung site.
Klik hier-> Galaxy S Advance software update Android 4.1.2 (Jelly Bean)

Ik weet niet of je het wilt, of zelf wilt doen, maar laat in ieder geval degene die het doet even een back-up maken van je (contact) gegevens, maar dat kan allemaal heel simpel met het programma Kies.

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 21:35
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 20:57][quote=anita555 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 17:30]Ik heb een Samsung Galaxy s advance smartphone. De versie van Android is 2.3.6. Ik kon altijd via de app nog naar een programma gemist kijken, maar sinds dat de app automatisch is bijgewerkt doet het niks meer en lees ik dat er een fout in de app zit. Heeft dat misschien te maken dat de versie van Android van mijn smartphone te laag is?
Met jouw Android versie 2.3.6 (Gingerbread) die er nu op jouw smartphone zit kun je het vaak allemaal wel vergeten als er nieuwe update's voor applicatie's komen..
Het enige wat je kunt doen is de software van je Samsung Galaxy S Advance updaten.
Er is voor die Samsung Galaxy S Advance een officiële upgrade naar Android 4.1.2 Jelly Bean.
Daarvoor moet je het programma Samsung Kies installeren, en via dat programma kun je de software updaten.
Als je dat gedaan hebt heb je weer een puike smartphone waar je goed mee uit de voeten kunt.
Mijn advies is gewoon doen

Lees het hier, een hele uitleg van de officiële Samsung site.
Klik hier-> Galaxy S Advance software update Android 4.1.2 (Jelly Bean)

Ik weet niet of je het wilt, of zelf wilt doen, maar laat in ieder geval degene die het doet even een back-up maken van je (contact) gegevens, maar dat kan allemaal heel simpel met het programma Kies.

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 22:07
47 Antwoorden / 45 Vragen

@gompy2
Vraagje:
Voordat ik de nieuwe software op mijn telefoon zet, moet ik dus een backup maken. Heb ik dan voor mijn foto's en video's een aparte sd card nodig?

gompy2
door gompy2 - Nov 29, 2014 om 22:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoeft niet persé, je kunt alles ook op je PC of laptop of wat dan ook neerzetten, dat lijkt me veiliger.
Op de link die ik aangaf kun je ook een video bekijken, maak het beeld groot en je kunt duidelijk zien wat er gebeurd en hoe het gebeuren moet.
Kind en de was doen en zo... ;-)
Zorg dat de batterij volgeladen is, maar als die aan een usb-aansluiting hangt wordt ie meestal toch wel opgeladen.
Zorg dat je het programma Kies even goed doorsnuffeld, maar dat stelt ook niks voor en is erg duidelijk, en ga na de video een paar keer goed bekeken te hebben lekker updaten.
Ik lees je straks of morgen wel met je nieuwe Android 4.1.2 (Jelly Bean)
;-)
Suc6
Toedeloe

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 22:53
47 Antwoorden / 45 Vragen

@Gompy2

Ik heb de software KiesSetup op mijn laptop (Windows Vista) gedownload maar het is mislukt (geblokkeerd). Wat kan ik doen?

anita555
door anita555 - Nov 29, 2014 om 23:14
47 Antwoorden / 45 Vragen

@Gompy2

Ik kan het bestand helaas niet op mijn laptop krijgen. Er staat dat ik geen toegang tot het opgegeven apparaat of bestand kan krijgen. Mogelijk heb ik geen toegangsmachtiging voor dit item. Wel vervelend, want ik had me wel verheugd op de nieuwe software :)

gompy2
door gompy2 - Nov 29, 2014 om 23:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik geen Vista, maar deze melding komt ook bij andere versie's voor, kijk eens of je hier wijzer kunt worden?

Klik-> Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen.

gompy2
door gompy2 - Nov 30, 2014 om 00:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Of anders eens rechtsklikken en op "Als administrator uitvoeren" ?

gompy2
door gompy2 - Nov 30, 2014 om 01:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Anders probeer je eerst even de UAC (user account control) even uit te schakelen.
Windows Vista geeft vaak een melding om te vragen of iets uitgevoerd mag worden of niet. Dit kan heel lastig zijn, op de volgende manier krijg je geen melding meer van UAC.

Ga naar het startmenu, en klik op Configuratiescherm.
Ga naar gebruikersaccounts
Klik vervolgens op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.
Haal het vinkje weg en klik op OK.
Daarna kun je het weer inschakelen.

Durf je het niet aan, heb je geen familielid, kennis, vriend(in) of wie dan ook met een klein beetje kennis, die even op de PC van die persoon het programma Kies kan installeren en zo je smartphone kan updaten met gebruik van de bijbehorende USB-kabel?
Ik kan van hieruit niet zien wat er allemaal loos is met jouw laptop, het niet kunnen uitvoeren van een *.exe bestand kan ook op iets minder leuk duiden vandaar.
Heb je een virusscanner in gebruik?

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2014 om 01:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarschijnlijk kunt u rechtstreeks met het toestel updaten: via instellingen naar Toestel info/Over het toestel gaan (even naar beneden scrollen) en dan software update.
Als u geen uitgebreide handleiding heeft, die kunt u o.a. klik hier (pdf) op uw pc downloaden.
Als u geen automatische updates van apps wilt ontvangen moet u automatisch synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren uitschakelen. Dat gaat via instellingen - Account en synchronisatie, daar de vinkjes weghalen.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2014 om 01:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: u kunt dan bijv. Gmail handmatig synchroniseren en berichten van Whatsapp e.d. blijft u dan gewoon ontvangen.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2014 om 01:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eventueel ook nog even klik hier.
Overigens is het naar mijn mening altijd verstandig om voordat u apps of de besturing gaat updaten even op internet of bij de reviews van apps te lezen wat die updates behelzen en of die eventueel problemen opleveren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2014 om 08:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

tl;dr

Beter is om het te downloaden, je hebt dan 'n hogere kwaliteit (al blijft het nog bedroevend) en kunt het tenminste offline kijken (in praktijk kost het zo ook nog eens minder data, echter dat gaat er niet in bij de NPO..).

pi
door pieterwolters - Nov 30, 2014 om 10:35
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anita555 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 22:07]@gompy2
Vraagje:
Voordat ik de nieuwe software op mijn telefoon zet, moet ik dus een backup maken. Heb ik dan voor mijn foto's en video's een aparte sd card nodig?

[off-topic] Een backup is niet alleen nodig als je nieuwe software wilt installeren.

anita555
door anita555 - Nov 30, 2014 om 11:35
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 30 nov 2014, 01:10]Anders probeer je eerst even de UAC (user account control) even uit te schakelen.
Windows Vista geeft vaak een melding om te vragen of iets uitgevoerd mag worden of niet. Dit kan heel lastig zijn, op de volgende manier krijg je geen melding meer van UAC.

Ga naar het startmenu, en klik op Configuratiescherm.
Ga naar gebruikersaccounts
Klik vervolgens op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.
Haal het vinkje weg en klik op OK.
Daarna kun je het weer inschakelen.

Durf je het niet aan, heb je geen familielid, kennis, vriend(in) of wie dan ook met een klein beetje kennis, die even op de PC van die persoon het programma Kies kan installeren en zo je smartphone kan updaten met gebruik van de bijbehorende USB-kabel?
Ik kan van hieruit niet zien wat er allemaal loos is met jouw laptop, het niet kunnen uitvoeren van een *.exe bestand kan ook op iets minder leuk duiden vandaar.
Heb je een virusscanner in gebruik?

anita555
door anita555 - Nov 30, 2014 om 11:42
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 30 nov 2014, 01:10]Anders probeer je eerst even de UAC (user account control) even uit te schakelen.
Windows Vista geeft vaak een melding om te vragen of iets uitgevoerd mag worden of niet. Dit kan heel lastig zijn, op de volgende manier krijg je geen melding meer van UAC.

Ga naar het startmenu, en klik op Configuratiescherm.
Ga naar gebruikersaccounts
Klik vervolgens op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.
Haal het vinkje weg en klik op OK.
Daarna kun je het weer inschakelen.

Durf je het niet aan, heb je geen familielid, kennis, vriend(in) of wie dan ook met een klein beetje kennis, die even op de PC van die persoon het programma Kies kan installeren en zo je smartphone kan updaten met gebruik van de bijbehorende USB-kabel?
Ik kan van hieruit niet zien wat er allemaal loos is met jouw laptop, het niet kunnen uitvoeren van een *.exe bestand kan ook op iets minder leuk duiden vandaar.
Heb je een virusscanner in gebruik?

Ik heb een virusscanner in gebruik. Maar ik denk dat ik toch maar iemand vraag die er meer verstand van heeft dan ik, want alleen durf ik dit eigenlijk niet dat updaten naar de nieuwe versie van Android.

gompy2
door gompy2 - Nov 30, 2014 om 11:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anita555 schreef op zondag 30 nov 2014, 11:42]Ik heb een virusscanner in gebruik. Maar ik denk dat ik toch maar iemand vraag die er meer verstand van heeft dan ik, want alleen durf ik dit eigenlijk niet dat updaten naar de nieuwe versie van Android.
Is oké.
Je kunt die persoon de Samsung site laten zien waar de beschrijving van die update staat, die kan dan Kies installeren en jouw smartphone voorrzien van de update als je dat wilt.
Vergeet niet je USB-kabeltje mee te nemen en eventueel back-up te maken.
Suc6

anita555
door anita555 - Nov 30, 2014 om 11:56
47 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 30 nov 2014, 01:43]Waarschijnlijk kunt u rechtstreeks met het toestel updaten: via instellingen naar Toestel info/Over het toestel gaan (even naar beneden scrollen) en dan software update.
Als u geen uitgebreide handleiding heeft, die kunt u o.a. klik hier (pdf) op uw pc downloaden.
Als u geen automatische updates van apps wilt ontvangen moet u automatisch synchroniseren/op de achtergrond synchroniseren uitschakelen. Dat gaat via instellingen - Account en synchronisatie, daar de vinkjes weghalen. Ik ben naar Toestel info gegaan, vervolgens naar software update en ik krijg een melding dat er geen software update beschikbaar is.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2014 om 19:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u zeker dat u niet al een nieuwere versie van androïd op de gsm heeft staan? Als automatisch updaten altijd aan staat dan zou dat met de besturing ook gebeurd moeten zijn.

Wat staat er qua versie bij de toestelinformatie?

Kijk eens op deze klik hier site van Samsung, iets onder het midden op de blauwe balk.
Met nog verder naar beneden scrollen vindt u links de software van Kies voor o.a. Vista.

Via die site kunt u ook ondersteuning krijgen via bijv. live chat, dan moet u bovenaan op Contact klikken. Dat alles zal morgen pas werken neem ik aan.

Heeft u de uitgebreide handleiding al op de pc gezet als u die niet had? Daarin is informatie over allerhande te vinden zoals updaten uitzetten etc.

anita555
door anita555 - Nov 30, 2014 om 20:55
47 Antwoorden / 45 Vragen

@ aurora1

Ik heb gekeken op mijn telefoon bij instellingen welke versie van Android ik heb en dat is versie 2.3.6
Gingerbread.bolk1

anita555
door anita555 - Nov 30, 2014 om 21:12
47 Antwoorden / 45 Vragen

@aurora1

Hier even een link dat het downloaden steeds mislukt door beveiligingsinstellingen op mijn computer. Dat is het probleem dus.
chrome://downloads/

anita555
door anita555 - Nov 30, 2014 om 21:48
47 Antwoorden / 45 Vragen

@ aurora1

Bovenstaande reactie van mij is een fout.