door 316 Sep 13, 2018 om 12:33
Computers & telefonie

Waarom verandert mijn Word document op mijn Samsung tablet na opslaan in een alleen-lezen document?

Na registratie heb ik een Word app van Office kunnen downloaden op mijn Samsung tablet. Ik sla mijn documenten op op een micro SD kaart. Als ik de volgende dag weer verder wil werken in het document, is het veranderd in een alleen-lezen document. Ik krijg dat niet van het document af. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik eraan doen? Is upgraden de enige manier om het op te lossen?

8163 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Sep 13, 2018 om 12:39
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Zoek met de verkenner het bestand op, (rechtermuisknop (weet niet hoe dat met tablet gaat)
dan eigenschappen, helemaal onderaan bij kenmerken vinkje bij alleen lezen weghalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2018 om 15:34
16859 Antwoorden / 202 Vragen

MS office documenten kennen normaliter een methode om 'bewerken' in te stellen als een document als 'alleen lezen' is opgeslagen.
Dat wordt dan rechts bovenin in een werkbalk letterlijk aangegeven met 'bewerking instellen'.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2018 om 15:36
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. De oorzaak is waarschijnlijk dat u MS Word heeft ingesteld dat 'alleen lezen' wordt ingeschakeld bij verzending.
Ik heb dat zelf in ieder geval bij alle MS word applicaties gedaan.

ju
door juliomariner Sep 13, 2018 om 16:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Als u niet wilt dat de documenten niet door de ontvanger worden bewerkt kunt u ze beter als pdf versturen. Kies dan bij opslaan als voor pdf i.p.v. word

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 14, 2018 om 10:34
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@juliomariner: dat was de vraag niet van @DOOR216.  Dus was er geen vraag van mij in deze: Normaliter verzend ik mijn documenten in WPX6, Excell, MS Word altijd in pdf formaat naar derden.
(En als ik pdf documenten ontvang heb ik goede middelen om die toch te 'vertalen' naar een bewerkbare documenten maar dan moet ik wel van de verzender toestemming hebben voor gebruik en verweking). (Tenzij ik citeer met bronvermelding).

De vraag van Ts:
Na registratie heb ik een Word app van Office kunnen downloaden op mijn Samsung tablet. Ik sla mijn documenten op op een micro SD kaart. Als ik de volgende dag weer verder wil werken in het document, is het veranderd in een alleen-lezen document. Ik krijg dat niet van het document af. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik eraan doen? Is upgraden de enige manier om het op te lossen?

ju
door juliomariner Sep 14, 2018 om 18:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ja en? Ik maak gewoon een aanvullende opmerking. Dit forum is niet alleen voor de TS en wordt ook door anderen gelezen.
Een beetje normaler reageren mag ook wel hoor. Prettige dag verder

diumenge
door diumenge - Sep 13, 2018 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je de Word app wel toegestaan om bestanden te bewerken op de SD-kaart? Zo nee, dan zal de app ze als 'Alleen lezen' openen. Dus kijk even naar de machtigingen van Word.

door 316 - Sep 13, 2018 om 23:15
35 Antwoorden / 22 Vragen

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties. Volgens mij gaan de meeste reacties over Word op een desktop computer. Ik heb Word op een tablet staan.
@Diumenge: ik heb geen idee. Ik heb het gewoon gedownload. Volgens mij heb ik die vraag niet voorbij zien komen tijdens de installatie.  Waar vind ik de machtigingen voor Word? Hoe kan ik dat doen? Alvast bedankt.

diumenge
door diumenge - Sep 14, 2018 om 06:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@316, ben niet heel erg thuis in Android, maar op mijn telefoon (die versie 8 draait) kan ik het icoon voor de app wat langer ingedrukt houden en dan krijg ik een pop-up met 'App-info'. Als ik die kies, dan kan ik daarna de machtigingen bekijken en (deels) aanpassen. Het kan ook via Instellingen > Apps en meldingen. Via een tweede telefoon (ook Android 8.0) werkt het weer net even anders, dus misschien is het even zoeken.

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2018 om 10:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als u een apparaat met een schermgrootte van 10,1 inch of kleiner hebt, kunt u bestanden in de Office Mobile-apps bewerken. Als u een apparaat met grotere schermgrootte hebt, gebruikt u uw Office 365-account aanmelden bij het bewerken. Als u geen Office 365-abonnement hebt, gebruikt u Office Online uw bestanden te bewerken.
(Bron)

diumenge
door diumenge Sep 14, 2018 om 17:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zou TS dus wel een tablet moeten hebben die groter is dan 10,1 inch en die bestaan inderdaad, ook van Samsung.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 14, 2018 om 12:38
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat u de opslagplaats moet veranderen: