door 14peter Nov 1, 2011 om 15:52
Computers & telefonie

Waarschuwing Big Point

Langs deze weg ik graag iedereen waarschuwen voor de praktijken van Big Point.

Big Point biedt diverse online spelletjes aan die grotendeels gratis te spelen zijn. Een van die spelletjes is Skyrama. Dit is een spel waarbij de speler een vliegveldje moet opbouwen, en vliegtuigen stuurt naar en ontvangt van andere spelers.

Naast de gebruikelijke vliegtuigen die met muntjes die men tijdens het spel verdient te kopen zijn, zijn er vliegtuigen die enkel met Aircash gekocht kunnen worden. En hoewel men tijdens het spel een handje vol van dat cash verdient is dit nooit genoeg om bepaalde vliegtuigen te kunnen kopen.

Tot zover geen probleem; Immers, wie bereidt is om er een paar euro in te steken kan wat mooiere vliegtuigen kopen, wie dat niet wil, doet dat niet. Echter doet er zit een probleem voor. Veel spelers hebben hun vloot uitgebreidt met een aantal wondervleugels; die zijn uitsluitend met Aircash te kopen. Het waren zeer populaire vliegtuigen.

Echter heeft Big Point zonder enige aankondiging besloten om bepaalde eigenschappen te wijzigen waardoor de wondervleugels ineens gehaat zijn. Met andere woorden; Mensen hebben tal van wondervleugels gekocht (van echte euro's) om er vervolgens niet meer mee te kunnen.

Big Point beroept zich op haar av; daarin staat dat de eigenschappen veeranderd mogen worden. Maar op het forum hadden de spelers al langer te kennen gegeven dat de nieuwe eigenschappen gehaat werden; andere toestellen hebben deze eigenschappen ook.

Owja, en spreekt uw ongenoegen vooral niet uit op een forum van Big Point; Big Point verbant u dan van het forum voor minstens 24 uur, anderen zelfs voor een half jaar.

Langs deze weg dus het dringende advies: Speel geen spelletjes van Big Point, doet u/uw kinderen dit toch, steek er dan geen ene rooie cent in; het is weggegooit geld.

3000 6 Rapporteer

ja
door jaisha - Nov 1, 2011 om 20:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben er met open ogen in getrapt bij Skyrama van Big Point:
Ik speel al langere tijd verschillende spellen op internet ,echter gaf ik er nooit geld aan uit, tot bij dit spel.

Ergens in het spel word je getriggerd om het geld over te maken zo is er nu een halloween event, hierbij verzamel je genoeg munten om een errug goed vliegtuig aan te kunnen schaffen (en waarschijnlijk heb je die weer nodig om in de toekomst hogere levels te behalen, zo gaat dat ook bij andere spellen van Big Point namelijk). Nu wil je dan ook graag doen aangezien je daar al dagen voor aan het sparen bent. Vervolgens kun je dan eindelijk dat vliegtuig aanschaffen maar heb je geen plek in je hangar (de overige open plekken die je had zijn gevuld met waardeloze vliegtuigen die je zelf van het spel krijgt, en hier ook niets tegen kan doen om ze niet te krijgen) waardoor je dus je hangar moet uitbreiden.

Voor dat uitbreiden zijn 2 opties:
- echt geld uitgeven (dat spreekt voor zich)
- of omhoog levelen;
persoonlijk kan ik niet meer levelen aangezien ik in level 26 zit (al 2 maanden)
speluitbreiding komt zsm word steeds gezegd (maar tot op heden gaan alle updates naar overbodige events waar ze nog meer echt geld uit slepen).
mocht je nog wel in een lager level zitten dan krijg je per level een aantal 'aircash' als je er genoeg hebt dan kun je je hangar uitbreiden.
Nu is het zo dat je erg snel deze 'aircash' verspeeld doordat de makers van het spel ervoor hebben gezorgd dat je ze wel op een slinkse manier kwijt raakt (dus je komt zelden aan de hoeveelheid die je moet hebben met sparen) en al red je het om een upgrade te doen, dan komt daar dat gratis vlut vliegtuigje ineens om de hoek die je krijgt van het spel (zonder dat je die kan weigeren of iets, dus voor niets gespaard)

Uiteindelijk ga je naar de opties kijken: zal ik er geld in stoppen ja/nee.
Na alles met elkaar te hebben afgewogen (de voors en de tegens) en ik het dan voor het spel goed zou besteden (achteraf voor 2 dagen) heb ik ja gekozen (en dat verwijt ik ook BP niet, aangezien ik het veel speel en een leuk spel vind dan toch maar gedaan)
Geld overgemaakt en nu kon ik mijn hangar kon uitbreiden. Deze koste toen 18 'aircash' 2 dagen later was dit teruggezet naar 11 'aircash'. met de vraag of je dan wat retour kreeg (vraag gesteld op het Forum) kreeg je als antwoord van de beheerders van het forum: Nee, das pech, ik heb er zelf ook last van......
ok, eigen risico denk ik dan, maar toen gebeurde dezelfde dag nog iets:
Het overige 'aircash'die ik had, heb ik uitgegeven aan de beste vliegtuigen van het spel (tja als ik ze niet uitgeef raak je ze kwijt op die eerder genoemde slinkse manier). Vervolgens doen ze daar ook een aanpassing in, zodat het niet meer het beste maar een 'normaal' vliegtuig is geworden. Nadat heeeeel veel mensen hierover hadden geklaagd zou je denken: ze gaan er wat aan doen...
en dat deden ze ook!!! ze hebben er nu voor gezorgd dat dat type vliegtuig het meest nutteloze vliegtuig van het spel is geworden!!!

de laatste zin van 14Peter vind ik super, dus bij deze nog een keer: Langs deze weg dus het dringende advies: Speel geen spelletjes van Big Point, doet u/uw kinderen dit toch, steek er dan geen ene rooie cent in; het is weggegooit geld.

fe
door ferrys75 - Nov 2, 2011 om 20:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik wil via deze weg mijn beklaag over de praktijken van BigPiont (Skyrama)
In eerste instantie is het een leuk spel om te spelen en vindt het niet erg om er wat voor te betalen om de mogelijkheden wat uit te breiden.Echter als me wat relatief dure vliegtuigen aanschaft omdat ze lekker snel sparen voor de zogeheten airpionts,verander men
ineens de waarde`s van de vliegtuigen
en kom je te zitten met vliegtuigen die totaal geen bijdrage meer leveren in het spel plezier en waar men uiteindelijk keiharde euro`s voor betaald heeft echter om die vliegtuigen in je hangaars kwijt te kunnen moet/mag je de hangaars uitbreiden wat uiteraard ook weer geld kost dus je betaald 2 keer voor het zelfde vliegtuig en ook daar kan BigPoint het niet nalaten
om daarin te vele veranderingen door te voeren in de aanschafwaarde`s van een vrijeplek de ene dag koste het bijwijze van spreken 19 aircash een dag later zonder eenige vorm van vooraankondiging kost het nog maar 11 aircash ,blijf ik toch met de vraag zitten waarom ik er zo veel moest betalen
en waarom krijg het verschil niet terug in de vorm van aircash

en zo zijn er wel legio voorbeelden te noemen waarin de speler gedupeerd wordt ,echter ik snap ook dat BigPoint
een bedrijf is dat geld wil verdienen
en daar heb ik ook geen problemen mee maar het kan niet zo zijn dat de klanten?spelers op deze manier opgelicht worden

verders wil ik ook even eht forum ter discussie stellen
Als men vragen stelt daar over het beleid van BigPiont wordt er eerst gez\egd dat de beheerders maar een door geef luik zijn
echter in een andere topic wordt BigPiont met hand en tand verdedigd en komt het er eigenlijk op neer dat men een vorm van dienstverband heeft en eigenlijk geen cometaar tolereerd
doe je dat wel heb je zonder opgaaf van rede een ban aan je broek van 24 uur
kom je dan terug en stel je eigenlijk de bovengenoemde conclussie is het meteen een ban van 10 dagen en oplopend naar een half jaar

maar goed al met al een leuk spel om te spelen maar wees wijs en koop niks
en laat het forum links liggen
en hopen dat de mensen achter rader dit op pakken en BigPoint ter verantwoordig gaan roepen

empyria
door empyria - Nov 3, 2011 om 06:27
504 Antwoorden / 3 Vragen

Dit soort spellen worden dermate gemanipuleerd dat mensen er haast niet meer onderuit kunnen er echt geld aan te gaan besteden.

En dat is nu juist de bedoeling van degenen achter de spellen!

Wat heeft het anders voor 'n zin om zoiets op te zetten???

Geld verdienen! Daarbij wordt misleiding en manipulatie niet geschroomd!

En mass trappen mensen erin! Jammer!!!

mk
door mkattenberg - Feb 18, 2012 om 14:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een opmerking,

Na 50 euro in het spel gestopt te hebben kreeg ik een 30 dagen ban vanwegen machtsmisbruik van de moderators daar. heb er een klacht over geschreven naar bigpoint zelf maar krijg de standaard antwoorden,

Het systeem ten eerste is ontwikkeld zodat men er geld in stopt, en is zeer streng, als de moderators je niet mogen om wat voor reden dan ook zullen ze je een ban opleggen.

Zo kreeg ik een 1 dag ban voor het, 4 x achter mekaar typen in de chatroom. en werd die na 1 dag (zonder reden) verlengt met 30 dagen. Hier is wat ik geschreven heb naar Bigpoint.

==========================================
"> Snap er niets meer van, eerst is het "je eerste ban liep van de 16de naar de 17de, je tweede van de 17de naar de 18de.". dan is het Tot einde 17de February 23:00 uur. en nu ineens tot volgende maand de 17de.
>
> En als mijn ban op de 17de is opgegeven dat betekend dus vandaag, en dat klopt niet want mijn eerste ban zou eindigen op de 17de, van february.
> Maar goed daar kan waarschijnlijk niets aan gedaan worden dus doe ik het wel op een andere manier.
==========================================

En hier de reactie van het Bigpoint team.

Hallo,

suc6.

Met vriendelijke groet,

,
Zo zie je maar weer dat het niet deugt

dravoes
door dravoes - Jun 26, 2012 om 16:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil hier toch wat kritiek opgeven. Bigpoint heeft een groot aantal 'gratis' online games op het internet. Vele daarvan zijn kind vriendelijk in elkaar gezet. Uiteraard moeten de makers er ook geld aan kunnen verdienen en daarom kun je voor een te dure prijs Aircash kopen waarmee je dergelijke speciale items kunt kopen. Bigpoint heeft zijn spellen wel degelijk zo in elkaar gezet dat je zonder één rooie cent net zo ver kan komen als met het uitgeven van €99,- Echter raad ik men ook niet aan aan zulke spellen geld uit te geven wegens de onverwachte wijzigingen aan het kosten van bepaalde vliegtuigen en andere items. Maar ik raad mensen het absoluut niet af om Bigpoint spellen te spelen aangezien ze prima hun best doen.

van leyden
door van leyden - Jun 26, 2012 om 20:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Je bent echt niet goed bij je hoofd als ja gaat betalen voor een spelletje.
Het begint altijd onschuldig, je kan voor (bijna) voor niets instappen in een spel, maar al gauw kom je erachter dat je voor spek en bonen speelt als je niks koopt.
Het maakt niet uit wat, het gaat je geld kosten en dat wordt alleen maar meer, want ze verzinnen elke keer wat nieuws.
In feite maakt het ook niet uit hoe goed je speelt, degene die het meest koopt, wint ook het meest.
Bodemloze put, geen beginnen aan.

Bovendien lijkt het er op dat een stel dictatortjes moderator speelt op Big point, maar ook andere betaalsites doen dat.
Wegwezen dus, daar wil je niks mee te maken hebben, ze liegen en bedriegen alles bij elkaar voor hun stinkzaakjes en als je er wat van zegt word je geband / uitgesloten.