ck
door ck Oct 8, 2007 om 15:54
Computers & telefonie

Wachtwoord draadloos internet

Hallo,

Ik heb 2 computers thuis met draadloos internet allemaal via zelfde modem. Maar bij een computer is is het internet uitgeknalt en nu vraagt hij om mijn beveiligingswachtwoord. Helaas kan ik de brief niet meer vinden. Nu heb ik gehoord van iemand dat ik het wachwoord kan vinden waar nog wel draadloos internet op zit. Klopt dit? enzo ja waar kan ik dit vinden?

Hartelijk bedankt,

492 3 Rapporteer

brandtweer
door brandtweer - Oct 9, 2007 om 03:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hang het modem, dus met een kabeltje, even rechtstreeks aan die pc. Mocht het wachtwoord niet meer zichtbaar zijn, verzin er dan zelf één. Pas het wachtwoord op die andere pc dan ook aan. Is het overigens niet mogelijk om via die wel werkende pc het wachtwoord te achterhalen?

labswans
door labswans - Oct 9, 2007 om 06:41
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Probeer eerst bij de pc een herstelpunt van een week geleden terug te zetten om veel rompslomp te voorkomen. Lukt dat dan eeft u geluk gehad. Ik vindt het vreemd dat op een computer zonder aanwijsbare reden internet eruit knalt en u nu een probleem heeft. Welke actie heeft u gedaan net voordat het heeft plaatsgevonden ?

Een andere oplossing :

U zal de router moeten resetten naar fabriekinstellingen door met een paperclip o.i.d. de resetknop van de router ongeveer 10 seconden in te drukken. Dan gaat alles weer naar de standaard instellingen die bij begin van de installatie was. Raadpleeg wel uw handleiding voordat u het zeker doet omdat u de loginnaam en code uit het boekje moet overnemen.

ck
door ck - Oct 9, 2007 om 16:22
27 Antwoorden / 8 Vragen

Het is gelukt ik heb het wachtwoord van me "werkende" afgehaald,

Iedereen bedankt